Main Menu
User Menu

Fairchild C-119J Flying Boxcar

     
Název:
Name:
Fairchild C-119J Flying Boxcar
Originální název:
Original Name:
Fairchild C-119J Flying Boxcar
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1955-DD.MM.1955 Fairchild Aircraft Division, Fairchild Engine and Airplane Corp., Hagerstown, Maryland
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1955-DD.MM.1955
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
67 konverzí (52 C-119F, 15 C-119G)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5 + 42
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
30345 kg
Rozpětí:
Wingspan:
33.31 m
Délka:
Length:
26.36 m
Výška:
Height:
8.12 m
Plocha křídla:
Wing Area:
134.43 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-3350-85 o výkonu 2610 kW nebo
Wright R-3350-89A o výkonu 2610 kW
čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Hamilton Standard nebo Aeroproducts
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9804 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
466.7 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9144 m
Dolet:
Range:
3218.7 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Fairchild-C-119J-Flying-Boxcar-t50206#193629Verze : 0
C-119J byly původem C-119F a G, které místo standardních do stran se otevírajících nákladních dveří dostaly za letu otevíratelné dveře rozevírající se vzhůru, zvané podle plochého tvaru "beavertail". Tím odpadla nutnost při nákladních výsadkových operacích nákladní dveře snímat. Bylo postaveno také dalších 113 konverzních sad, konvertováno bylo 48 italských Boxcarů. Stroje používané k evakuaci zraněných byly krátce označeny jako MC-119J. Některé stroje byly navíc vybaveny zařízením umožňujícím zachycování návratových pouzder satelitů ve vzduchu.
Stroj na fotografiích je 51-8037, původem C-119F, který uskutečnil první takové zachycení, 19. srpna 1960 jihozápadně od Havaje. Šlo o pouzdro satelitu Discoverer XIV (program Corona). Dnes je letoun majetkem NMUSAF na Wright-Patterson AFB.


www.nationalmuseum.af.mil

Fairchild C-119J Flying Boxcar -


Fairchild C-119J Flying Boxcar -


URL : https://www.valka.cz/Fairchild-C-119J-Flying-Boxcar-t50206#466430Verze : 0
MOD
C-119J patriaci U.S. Air Force zachytava navratove puzdro zo satelitu z programu Corona. C-119J bola specialne upravena na zachytavanie navratovych puzdier z prieskumnych satelitov v strednych vyskach. 19. augusta 1960 C-119J zachytilo ako prve lietadlo na svete na padaku sa vznasajuce navratove puzdro zo satelitu Discoverer XIV vo vyske priblizne 8 000 stop (c.a. 2 500 m) 360 mil juhozapadne od Honolulu.
Fairchild C-119J Flying Boxcar - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Fairchild-C-119J-Flying-Boxcar-t50206#193304Verze : 0