Název: Name: | Vickers Warwick B Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Vickers Warwick B Mk.I | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1941-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1941-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 16 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1942 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12920 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 18230 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 20865 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 29.48 m | |
Délka: Length: | 22.02 m | |
Výška: Height: | 5.64 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 93.46 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-S1A4-G Double Wasp o výkonu 1380 kW Vrtule: trojlistá kovová s konstantní rychlostí otáček | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3182 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 363.7 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 334.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.6 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5791 m | |
Dolet: Range: | 3202.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | celkem 8x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm - 2x přední střelecká věž Frazer-Nash F.N.5 - 2x hřbetní střelecká věž Frazer-Nash F.N.9 - 2x v zadní střelecké věž Frazer-Nash F.N.10 - 2x Ve spodní střelecké věži Fraser-Nash F.N.27 Pumový náklad: 2 730 kg až 3 400 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | L+K 20/72 (Letadla 1939-45) www.jaapteeuwen.com www.britishaircraft.co.uk http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/vwarw.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Warwick-B-Mk-I-t48974#230338Verze : 0
Vláďa
MOD
Vickers Warwick B Mk.I
Type Vickers 422
Tento letoun byl vyráběn na základě specifikací britského ministerstva letectví B.1/35, původně měl být vybaven dvacetičtyřválcovými motory Rolls-Royce Vulture nebo Napier Sabre, výkon motorů se však tak protahoval, že bylo rozhodnuto o jejich náhradě za motory Bristol Centaurus. Tyto motory byly dostatečně výkonné a Warwick s nimi dobře létal, byl jich však nedostatek, přednostně dostávaly tyto motory Manchestery. Náhrada pro Warwick se našla v podobě amerických motorů Pratt & Whitney R-2800/S.1A4-G Double Wasp, které byly vyrobeny na základě francouzské objednávky a byly okamžitě k dispozici. RAF objednala 150 letadel Vickers Warwick B Mk.I, po převzetí prvních letounů, však bylo zjištěno, že letoun je pro plnění dálkových bombardovacích letů již beznadějně zastaralý a proto byla zakázka zrušena. RAF převzala pouze 16 sériových letadel a v tomto provedení byl ještě jeden prototyp, který létal již v květnu 1941. Vyrobené draky byly použity Warwicky s jiným určením.
Type Vickers 422
Tento letoun byl vyráběn na základě specifikací britského ministerstva letectví B.1/35, původně měl být vybaven dvacetičtyřválcovými motory Rolls-Royce Vulture nebo Napier Sabre, výkon motorů se však tak protahoval, že bylo rozhodnuto o jejich náhradě za motory Bristol Centaurus. Tyto motory byly dostatečně výkonné a Warwick s nimi dobře létal, byl jich však nedostatek, přednostně dostávaly tyto motory Manchestery. Náhrada pro Warwick se našla v podobě amerických motorů Pratt & Whitney R-2800/S.1A4-G Double Wasp, které byly vyrobeny na základě francouzské objednávky a byly okamžitě k dispozici. RAF objednala 150 letadel Vickers Warwick B Mk.I, po převzetí prvních letounů, však bylo zjištěno, že letoun je pro plnění dálkových bombardovacích letů již beznadějně zastaralý a proto byla zakázka zrušena. RAF převzala pouze 16 sériových letadel a v tomto provedení byl ještě jeden prototyp, který létal již v květnu 1941. Vyrobené draky byly použity Warwicky s jiným určením.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Warwick-B-Mk-I-t48974#230336Verze : 0
Vláďa
MOD
Vickers Warwick Mk.I z výzbroje 280. perutě RAF.
www.rafmuseum.org.uk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.rafmuseum.org.uk
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Warwick-B-Mk-I-t48974#193644Verze : 0
Michal Rak
MOD
Použité zdroje:
L+K 20/72 (Letadla 1939-45)
www.jaapteeuwen.com
www.britishaircraft.co.uk
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/vwarw.htm
archiv autora
L+K 20/72 (Letadla 1939-45)
www.jaapteeuwen.com
www.britishaircraft.co.uk
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/vwarw.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Warwick-B-Mk-I-t48974#230339Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Warwick-B-Mk-I-t48974#230345Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.