Název: Name: | Hiro H1H2 typ 15 model 1 KAI | Hiro H1H2 Type 15 Model 1 Kai |
Originální název: Original Name: | 一五式一号改一飛行艇(H1H2) | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1929-DD.MM.1930 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1929-DD.MM.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1927 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4450 kg | 9811 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6500 kg | 14330 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,000 m | 72ft 2,13in |
Délka: Length: | 15,912 m | 52ft 2,46in |
Výška: Height: | 5,468 m | 17ft 11,28in |
Plocha křídla: Wing Area: | 122,40 m2 | 1317.5 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 53,10 kg/m2 | 10.88 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | BMW VII, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 368 kW (500 k). Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu. | BMW VII, twelve-cylinder Vee water-cooled engines, power output 493 hp, driving a four-blade fixed-pitch wooden propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 168 km/h v 1000 m | 104.4 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 34,25 min do 3000 m | 34,25 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4100 m | 13451 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v předním střelišti a 1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti. Pumový náklad: pumy do hmotnosti 400 kg | One flexible bow-mounted 0.303 inch Vickers machine-gun and one flexible dorsal mounted 0.303 inch Vickers machine-gun. Bomb load: 881 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 11,0 h 一五式一号改一飛行艇(H1H2)- Hiro Typ 15-Kai model 1 (H1H2) byl experimentálním letounem postaveným námořním arzenálem v Jokosuce. Na rozdíl od předešlé verze H1H1 byla rekonstruována VOP a změnil se pohon. Nové motory BMW VII roztáčely čtyrlisté vrtule. Horní i spodní křídla měly shodné rozpětí. | Endurance: 11.0 hours 一五式一号改一飛行艇(H1H2)- The Type 15 Kai-1 flying-boat, (H1H2), was an experimental project undertaken by Yokosuka Arsenal. This had an all-metal hull of the same shape as the H1H1, but with Dornier-type longitudinal external stiffeners added. There were no changes in the engine arrangement from that of the H1H1, but the additional stabilising fins were discontinued because the rudder horn-balance tab was increased in area. This version was not delivered to the Navy until 1930, which was the mid-point of the aircraft's production period. While in process of experimentation with flying-boats, the Hiro Naval Arsenal built another aircraft of this type but with many design changes including the use of two BMW VII engines with four-bladed propellers. Although the hull and the wingtip floats were all-metal as on the H1H2, their contours differed substantially. The equal-span wings were of wood with fabric covering. An all-up weight increase of approximately 10 per cent caused termination of further development of this concept. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, str. 100-101, rok 1990, ISBN-13: 978-1557505637 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |