Název: Name: | Curtiss H-75B | Curtiss H-75B |
Originální název: Original Name: | Curtiss Model 75B | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (úprava prototypu) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.04.1936 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1837 kg | 4050 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2302 kg | 5075 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,63in |
Délka: Length: | 8,550 m | 28ft 0,61in |
Výška: Height: | 2,740 m | 8ft 11,87in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 105,02 kg/m2 | 21.51 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright R-1820-39 G5 Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec přeplňovaný kompresorem, vzletový výkon 708 kW. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu. | Wright R-1820-39 G5 Cyclone nine-cylinder single-row supercharged air-cooled radial engine rated at 950 hp for take-off, driving a three-blade metal variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 459 km/h v 3048 m | 285.2 mph in 10000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 399.9 km/h v 2438 m | 248.5 mph in 8000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,92 min do 3048 m | 3,92 min to 10000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9900 m | 32480 ft |
Dolet: Range: | 1175 km | 730.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Browning ráže 12,7 mm s 200 náboji - pravý 1x pevný kulomet Browning ráže 7,62 mm s 600 náboji - levý. | One fixed forward-firing 0.5 inch Browning right upper the engine with 200 rounds and one fixed forward-firing 0.3 inch Browning left upper the engine with 600 rounds |
Uživatelské státy: User States: | USA | USA |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press, rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters díl 4., Doubleday, rok 1961 Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla USA, Jiří Fraus Plzeň rok 1992, ISBN 80-900-6194-X http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html http://members.tripod.com/Air_Museum_ww2/id17.htm http://www.aerofiles.com/curt-p36a.jpg archiv autora |