Název: Name: | Gloster G-41F Meteor F Mk.4 | |
Originální název: Original Name: | Gloster G-41F Meteor F Mk.4 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.19RR Gloster Aircraft Co. Ltd., Hucclecote DD.MM.1949-DD.04.1950 Sir W. G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd., Baginton | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 705 G 48 AW | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.07.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6559 1) kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13.11 2) m | |
Délka: Length: | 12.5 m | |
Výška: Height: | 3.96 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 34.75 3) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Derwent V o tahu 15,6 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1478 l 818 l přídavná nádrž pod trupem 2x 455 l přídavná nádrž pod křídlem | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 941.5 4) km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 40.1 5) m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 820.8 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1577.2 7) km | |
Výzbroj: Armament: | 4 kanóny British Hispano Mk.III ráže 20 mm se zásobou 150 nábojů na zbraň 2x 454 kg bomba pod křídlem nebo 16x 90lb neřízená raketa | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | G-41G: 1) 6883 kg 2) 11,33 m 3) 32.52 m2 4) 949 km/h při hladině moře 5) 7350 ft/min 6) 38,6 m/s 7) 1600 km | |
Zdroje: Sources: | APKR 48/1996 a 44/1995 Buttler, Tony. Gloster Meteror, Warpaint Series No.22, Hall Park Books, Milton Keynes 2001. ISBN 1-85780-230-6 Butler, Phil, Buttler, Tony. Gloster Meteor: Britain's Celebrated First-Generation Jet. Midland Publishing, Hersham 2007. ISBN 1-85780-230-6 Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5 Ashley, Glenn. Meteor in Action. Squadron/Signal Publications Inc., Carrollton 1995. ISBN 0-89747-332-9 http://www.vectorsite.net/avmeteor.html |
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Meteor-F-Mk-4-t46082#354098Verze : 0
Aubi
MOD
Gloster Meteor F Mk.4
Výrobní označení Gloster G-41F a G-41G
Meteor F Mk.4 (G-41F) vychází z varianty F Mk.III, oproti němuž má především zesílený drak. Po vyrobení cca 100 kusů bylo zjištěno, že zesílení křídla není dostatečné, ale kvůli riziku zdržení dodávek pro RAF nebyla rekonstrukce možná. Proto bylo pouze provedeno částečné zesílení křídla a zároveň zmenšeno jeho rozpětí. Takto upravený letoun dostal výrobní označení G-41G, ale vojenské označení F Mk.4 zůstalo.
Uživatelé:
- Argentina (100 ks)
- Belgie (48 ks)
- Dánsko (20 ks)
- Egypt (12 ks)
- Nizozemsko (65 ks)
- Velká Británie
Prameny: APKR 48/1996 a 44/1995
Výrobní označení Gloster G-41F a G-41G
Meteor F Mk.4 (G-41F) vychází z varianty F Mk.III, oproti němuž má především zesílený drak. Po vyrobení cca 100 kusů bylo zjištěno, že zesílení křídla není dostatečné, ale kvůli riziku zdržení dodávek pro RAF nebyla rekonstrukce možná. Proto bylo pouze provedeno částečné zesílení křídla a zároveň zmenšeno jeho rozpětí. Takto upravený letoun dostal výrobní označení G-41G, ale vojenské označení F Mk.4 zůstalo.
Uživatelé:
- Argentina (100 ks)
- Belgie (48 ks)
- Dánsko (20 ks)
- Egypt (12 ks)
- Nizozemsko (65 ks)
- Velká Británie
Prameny: APKR 48/1996 a 44/1995
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Meteor-F-Mk-4-t46082#189872Verze : 0
Tango
MOD
Verze Mk.4 měla přestavěné motory Derwent 5 a s tahem 1582 kg, větší motorové gondoly a křídla se zkrácenými koncovými oblouky pro získání vyšší rychlosti v malých výškách.
Nákres : Gloster Meteor F Mk.4
zdroj: richard.ferriere.free.fr
Nákres : Gloster Meteor F Mk.4
zdroj: richard.ferriere.free.fr
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Meteor-F-Mk-4-t46082#180650Verze : 0
Zbycho
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.