Main Menu
User Menu
P-32


Podvalník P-32 je určen k rychlé přepravě pásové a kolové techniky a jiného materiálu do hmotnosti 40 tun. V nouzovém případě až 46 tun, maximální rychlost však může činit 10 km/h. Je řešen pro jízdu v soupravě s tahačem po komunikacích I. až III. třídy, po cestách se zpevněným povrchem a po únosném terénu bez vnějších nerovností a překážek.


Podvalník je třínápravový přívěs s rovnou ložnou plošinovou plochou. Skládá se z rámu s plošinou a nájezdovými můstky, náprav s vozidlovými koly, brzdové soustavy, řízení a elektroinstalace.


Výrobce: Transporta Chrudim



Technicko-taktická data
Rozměry:
- celková délka (včetně oje): 9 475 mm
- celková výška: 1 420 mm
- výška ložné plochy: 1 000 mm
- celková šířka: 3 100 mm
- rozvor: 4 410 mm + 1 000 mm


Ložná plocha:
- délka: 4 900 mm
- šířka: 3 100 mm


Hmotnosti:
- pohotovostní: 10 600 kg
- užitečné zatížení: 40 000 kg



Rychlost:
- maximální dovolená: 40 km/h

Za tahačem Tatra T-141 (foto z knihy Přívěsy a návěsy v automobilové dopravě)
URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#166869Verze : 0
MOD
Stredný podvalník Transporta 40 je trojnápravový automobilový príves s točnicovým riadením predných náprav. Pri nakladaní vchádzajú stroje na plošinu podvalníku po sklopných klinoch buď vlastnou motorickou silou alebo pomocou navijaku ťažného vozidla. V teréne sa môže použiť i druhý ťahač ako tlačný a brzdný.
Podvalník je výrobok Transporty Chrudim.


Hlavné technické údaje :


Rozmery v mm :


Dĺžka : 9475
Šírka : 3110
Výška : 1540


Vnútorné rozmery plošiny v mm :


Dĺžka : 5140
Šírka : 3100


Svetlá výška pod rámom : 520


Hmotnosť v kg :


Pohotovostná : 10600


Pneumatiky : 8,25 - 15
Počet pneumatík: 24 + 2


Počet vzduchotlakových bŕzd : 12 brzdných bubnov


Preprava :


- po ceste : max. rýchlosť 40 km/hod.
- po železnici : na voze rady Pao



Zdroj : Žel-58-1 - predpis ČSLA

Náčrt podvalníku
URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#306561Verze : 0
Podvalník P 32 je špeciálny automobilový príves určený v závese za vhodným ťažným vozidlom ( T 141, T 813 apod.) k rýchlej preprave všetkých druhov ťažkých strojov ( napr. pásových vozidiel, strojov pre zemné práce apod.) a iných bremien do max. hmotnosti 63 t.


Pri nakladaní vchádza stroj na plošinu podvalníku po sklopných nájazdových klinoch buď vlastnou motorickou silou, alebo ( v nepojazdnom stave ) sú na ňu vyťahované pomocou lán navijaku ťažného vozidla.


K zrýchleniu lebo zaisteniu bezpečnosti prepravy v kopcovitom teréne alebo k zaisteniu bezpečnej prepravy za nepriaznivých poveternostných podmienok je možné použiť druhé vozidlo ako tlačné a brzdné.


Hlavné skupiny podvalníku :


- podovozok : predný / zadný
- brzdy vzduchové ovládanie bŕzd,
- ručné ovládanie bŕzd,
- rám s príslušenstvom,
- točňa s ojom a zaisťovacími reťazami,
- elektrické zariadenie,
- výstroj, náradie a ich uloženie.


Popis podvalníku


P 32 je trojnápravový príves rovnou ložnou plošinou a točnicovým riadením.


Brzdy


Vzduchotlakové, dvojhadicové a sú pripojené na brzdové ústrojenstvo ťažného vozidla.
Počet brzdových bubnov : 12


Rám


Zvarovaná roštová konštrukcia. Zadná časť rámu je zošikmená a sú na nej umiestnené dva sklopné nájazdové kliny s nastaviteľným rozchodom pre nájazd prepravovaných strojov. V prednej časti rámu je otočný čap, ktorý spája rám s točnou. Točňa je vybavená ojom s ťažným okom a zaisťovacími reťazami, ktorými je podvalník pripojený k ťažnému vozidlu.



Hlavné technické údaje :


Podvalník


Rozmery v mm :
Dĺžka : 9475 s ojom / 7570 bez oja
Šírka : 3110
Výška : 1420 bez klin. nadstavcov / 1540 s nadstavcami


Svetlá výška : 170 ( pod zadnou nápravou )


Rozvor náprav : 4410 + 1000
Rozchod : 2360 vpredu / 2410 vzadu


Hmotnosť : 10600 kg


Nosnosť : 32 t ( max. 40 t )


Ložná plocha


Rozmery v mm :


Dĺžka : 5140
Šírka : 3100
Výška : 1010 ( nezaťažený podvalník )


Počet kolies : 24 ( +2 +4)


Pneumatiky : 8,25-15 eHD


Max. rýchlosť : 40 km/hod.



Zdroj : Aut-30-2 Podvalníky P 32 a P 50. Popis a prevádzka – predpis ČSLA, Praha 1967

Rozmerový náčrt.

Plošina a rám.

Nájazdový klin.

Oje a reťaze.
URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#391637Verze : 0
Podvalník P-32 v soukromém užítí.
zdroj:soukromý archiv


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#229060Verze : 0
Podvalník P-32
Zdroj: soukromý archiv


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#284854Verze : 0
Podvalník P32 - zadní pohled
Zdroj: soukromý archiv




URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#285011Verze : 0
Podvalník P32 pohled na vnitřní kola třetí nápravy.
Zdroj: soukromý archiv.




URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#285189Verze : 0
Podvalník P-32 pohled na přední část.
Zdroj: soukromý archiv




URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#287877Verze : 0
Podvalník P-32 detail oje.
Zdroj: soukromý archiv


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#289010Verze : 0
Zdroj : https://www.vojenskatechnika-plzen.cz

P-32.
URL : https://www.valka.cz/CZK-P-32-podvalnik-t42332#370188Verze : 0