Název: Name: | Boulton Paul P.92 | Boulton Paul P.92 |
Originální název: Original Name: | Boulton Paul P.92 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | Boulton Paul Aircraft Ltd, Wolverhampton | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1938-DD.MM.RRRR objednány tři prototypy 26.03.1940 zrušení projektu | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8664 1) kg | 191001) lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20.19 m | 66ft 3in |
Délka: Length: | 16.76 m | 55ft |
Výška: Height: | 4.65 m | 15ft 3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 65.88 m2 | 709.1 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Vulture II kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s řadami válců do X o výkonu 1 327 kW (1 805 k) při 2 850 ot min a plnícím tlaku 0,414 barů (310,291 mm Hg), praktický výkon byl nižší 1 081 - 1 156 kW (1 470 - 1 571 k). Vrtule třílisté s konstantní rychlostí otáček. | Rolls-Royce Vulture II twenty-four-cylinder supercharged liquid-cooled X engine rated 1,780 hp at 2,850 rpm +6 psi boost - but practical performance 1,450 - 1,550 hp, driving a three-blade constant-speed propellers |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 597.1 km/h v 4572 m | 371 mph in 15000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 515 km/h v 4572 m | 320 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16.4 m/s | 3220 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11582 m | 38000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x kanón Hispano Mk.I ráže 20 mm v ploché otočné střelecké věži 120 nábojů na hlaveň | Four flexible 0.79in Hispano Mk.I cammons in power-operated turret, 120 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 1)Všechny údaje jsou pouze vypočteny 26.5.1937 vypsány specifikace F.11/37 - První prototyp měl být poháněn motory Rolls-Royce Vulture II a do druhého měly být instalovány motory Napier Sabre. - Střelecká věž měla být velká plochá poločočka o průměru 3960 mm!, která měla mít možnost aretace pro střelbu kupředu. - Létala pouze dřevěná maketa v poloviční velikosti označená P.92/2, která měla ověřit letové vlastnosti, ty prý byly dobré. | 1) all numbers are estimated - Specification F.11/37 project, fighter with cannons in flat power-operated turret - three prototypes ordered, two with Vultures and one with Napier Sabre - Only a half scale prototype - the P.92/2 - was built and tested as check on aerodynamics before the project was cancelled in 1940. |
Zdroje: Sources: | Brew, Alec. Boulton Paul Aircraft since 1915. Putnam Aeronautical Books, London 1993. ISBN 0-85177-860-7 http://en.wikipedia.org/wiki/Boulton_Paul_P.92 http://www.airwar.ru/enc/xplane/p92.html |