Main Menu
User Menu

Nakadžima Ki 6

Nakajima Ki-6 / 中島 キ-6

     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-6
Originální název:
Original Name:
キ6 九五式二型練習機
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1934-DD.10.1936 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1934-DD.10.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1 - 2 a 5 – 6 žáků a instruktorů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1720 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2425 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2820 kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,440 m
Délka:
Length:
11.252 m
Výška:
Height:
2,782 m
Plocha křídla:
Wing Area:
37.37 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
64,892 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-1b typ 97 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 522,2 kW (710 k) při 2 600 ot/min a maximálním výkonu 588,4 kW (800 k) při 2 600 ot/min v h= 3 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
247.8 km/h v 1000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
188.3 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m
Dolet:
Range:
1045 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1665.7 km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九五式二型練習機 - Kjūgo-šiki nigata renšuki - Armádní cvičný letoun Typ 95 Model 2

Jednalo se o licenční stavbu Fokkeru Super Universal, společnost Nakajima Hikoki K. K. nahradila motory Bristol Jupiter jejich poněkud výkonnější japonskou verzí Nakajima Kotobuki, armádní letectvo tyto motory označovala jako Ha-1b. Letouny prokázaly velkou univerzálnost v použití, japonské armádní letectvo je používalo jako cvičné, dopravní a sanitní. Pokud byly nasazeny jako sanitní byly v trupu dvě lůžka a tři křesla pro ošetřující personál. Letouny byly nasazeny v Číně a Mandžusku od roku 1937.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
ja.wikipedia.org
https://www.hikotai.net/datasheets/ki6_c2n.htm
www.dutch-aviation.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-6-t31866#114986Verze : 1
MOD
Na fotografii je vojenská a civilní verze.
Nakadžima Ki 6 -


Nakadžima Ki 6 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-6-t31866#116141Verze : 0
MOD
Náčelník zdravotní služby v Číně se zasadil o zavedení letadel Ki-6 do svého oddělení. Mnoho japonských vojáků vděčilo těmto letadlům a jejich pilotům za svůj život.
Nakadžima Ki 6 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-6-t31866#114988Verze : 0
MOD