Main Menu
User Menu

Nakadžima Ki 80

Nakajima Ki-80 / 中島 キ-80

     
Název:
Name:
Nakadžima Ki 80
Originální název:
Original Name:
中島 キ80 试作重爆指挥官机
Kategorie:
Category:
letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.10.1941 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.10.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
12
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6355 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10623 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11200 kg
Rozpětí:
Wingspan:
20,424 m
Délka:
Length:
18,829 m
Výška:
Height:
4,090 m
Plocha křídla:
Wing Area:
69,93 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
153,22 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-117 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 780 kW (2420 k), 1 655 kW (2250 k) v h= 4 900 m
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 744 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
482 km/h v 4950 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 3000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
- m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,83 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m
Dolet:
Range:
2000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3100 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanón Ho-1 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti
1x kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v zadním střelišti
6x kulomet Type 89 ráže 7,7 mm v oknech vpředu, vzadu, dole, nahoře a na bocích trupu
Pumový náklad: 300 kg
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Speciální velitelský letoun, později sloužil k testům motorů.
Zdroje:
Sources:
Richard M. Bueschel, Nakajima Ki-49 Donryu in Japanese Army Air Force Service. Atglen, Schiffer Publishing Ltd., 2004, ISBN 0-76430-344-9.
www.century-of-flight.net
https://www.samoloty.ow.pl/str362.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-80-t31028#111780Verze : 1
MOD
Nakajima Ki-80
呑龍 / Donryu / Helen


Historie:
Rikugun Koku Hombu (velení armádního letectva) cítilo potřebu mít ve své výzbroji velitelské bombardéry, které by umožnily koordinovat nálety bombardovacích svazů a zároveň zajistily by tak umožnily účast vyšších důstojníků při náletech.
Tato potřeba vznikla při bombardovacích náletech v Číně. Továrna Nakajima Hikoki K. K. na tento požadavek reagovala stažením dvou řadových letounů Ki-49-IIa z výrobní linky a provedením potřebných úprav. Letouny dostaly výkonnější motory a mohutnější výzbroj a pancéřování. Počet členů osádky vzrostl o dalšího radistu, dva střelce a o vyššího důstojníka-koordinátora popřípadě velitele svazu.
Pro pohon byly použity tehdy nové motory dvojhvězdicové čtrnáctiválce Nakajima Ha-117. Tyto motory však byly nekončícím zdrojem potíží, a tyto potíže vedly až ke zrušení celého projektu.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-80-t31028#111783Verze : 0
MOD