Názov lode: Imperatrica Marija
Typ: Bitevná loď
Trieda: Imperatrica Marija
Sesterské lode: Imperatrica Jekaterina Velikaja, Imperator Alexandr III.
Spustená na vodu: 1. 11. 1913 v lodenici v Nikolajeve
V službe od: 6. 7. 1915
Konštrukčný výtlak: 22 600 t
Maximálny výtlak: 24 000 t
Dĺžka:
Šírka: 27,3 m
Ponor: 8,3 m
Palivo štandard: 1 200 t uhlia + 720 t mazutu
Palivo max.: 3 000 t uhlia
Pohon: 4 turbíny Parsons
Kotle: 20 kotlov Yarrow
Výkon: 26 500 hp
Max. rýchlosť a dosah: 21 uzlov, 1 000 nm pri 21 uzloch
Výzbroj: 12 x 305 mm v štyroch trojdelových vežiach
20 x 130 mm, 8 x 75 mm, 4 x 47 mm, 4 torpédomety x 457 mm
Posádka: 1 252 mužov
Zaradenie Imperatrice Marije do čiernomorskej flotily úplne zmenilo strategickú situáciu na Čiernom mori - do tej doby bol totiž jedinou modernou veľkou loďou v tomto mori nemecký(turecký) bitevný krížnik Goeben, ktorý mohol takmer beztrestne napádať ruské lode. Teraz tomu bolo naopak a nemecký admirál Souchon zistil, že proti moderným ruským lodiam nemá veľké šance. Mali nielen delá väčšej ráže ale aj väčší dostrel a aj pri maximálnom dostrele (25 km) boli veľmi presné.
Podieľa sa sa najmä na akciách proti tureckým uholným prístavom a na ostreľovaní tureckého a po vstupe Bulharska do vojny na strane Centrálnych mocností aj jeho pobrežia.
Potopila sa po vnútornej explózii 20. 10. 1916 v Sevastopoli, kde kotvila.
Typ: Bitevná loď
Trieda: Imperatrica Marija
Sesterské lode: Imperatrica Jekaterina Velikaja, Imperator Alexandr III.
Spustená na vodu: 1. 11. 1913 v lodenici v Nikolajeve
V službe od: 6. 7. 1915
Konštrukčný výtlak: 22 600 t
Maximálny výtlak: 24 000 t
Dĺžka:
Šírka: 27,3 m
Ponor: 8,3 m
Palivo štandard: 1 200 t uhlia + 720 t mazutu
Palivo max.: 3 000 t uhlia
Pohon: 4 turbíny Parsons
Kotle: 20 kotlov Yarrow
Výkon: 26 500 hp
Max. rýchlosť a dosah: 21 uzlov, 1 000 nm pri 21 uzloch
Výzbroj: 12 x 305 mm v štyroch trojdelových vežiach
20 x 130 mm, 8 x 75 mm, 4 x 47 mm, 4 torpédomety x 457 mm
Posádka: 1 252 mužov
Zaradenie Imperatrice Marije do čiernomorskej flotily úplne zmenilo strategickú situáciu na Čiernom mori - do tej doby bol totiž jedinou modernou veľkou loďou v tomto mori nemecký(turecký) bitevný krížnik Goeben, ktorý mohol takmer beztrestne napádať ruské lode. Teraz tomu bolo naopak a nemecký admirál Souchon zistil, že proti moderným ruským lodiam nemá veľké šance. Mali nielen delá väčšej ráže ale aj väčší dostrel a aj pri maximálnom dostrele (25 km) boli veľmi presné.
Podieľa sa sa najmä na akciách proti tureckým uholným prístavom a na ostreľovaní tureckého a po vstupe Bulharska do vojny na strane Centrálnych mocností aj jeho pobrežia.
Potopila sa po vnútornej explózii 20. 10. 1916 v Sevastopoli, kde kotvila.