Main Menu
User Menu

Gloster Meteor

Přehled verzí

Gloster Meteor - přehledové forum




F.9/40 - dvoumotorový proudový stíhací letoun, 8 zkušebních strojů s různými motory
Meteor F Mk.I - ověřovací série s motory Welland, 20 ks
Meteor F Mk.II - verze s motory Goblin, pouze projekt
Meteor F Mk.III - první skutečná sériová varianta s motory Derwent a upraveným kokpitem, 210 ks
Meteor F Mk.4 - zesílený drak a zkrácená křídla, 753 ks
Meteor FR Mk.5 - prototyp stíhací/průzkumné verze s fotokamerou v přídi, zničen při prvním letu
Meteor F Mk.6 - pouze projekt, snad se šípovým křídlem
Meteor T Mk.7 - dvoumístná cvičná verze, 650 ks
Meteor F Mk.8 - varianta s přepracovanými ocasními plochami a motory Derwent 8, 1550 ks
Meteor F(TT) Mk.8 - konverze pro vlekání terčů
Meteor F Mk.8 - malý počet F.8 upravených pro pokračovací výcvik
Meteor FR Mk.9 - stíhací/průzkumná verze s fotokamerou v přídi, 126 ks
Meteor PR Mk.10 - výšková průzkumná verze, větší rozpětí, 59 ks
Meteor NF Mk.11 - dvoumístná noční stíhací varianta, radar AI.10, 307 ks
Meteor NF Mk.12 - noční stíhací varianta s radarem AN/APS-21, motor Derwent 9, 100 ks
Meteor NF Mk.13 - tropikalizovaná obdoba NF Mk.11, 40 ks
Meteor NF Mk.14 - noční stíhací varianta s novým překrytem kabiny a radarem AN/APQ-43, 100 ks
Meteor NF(T) Mk.14 - konverze pro navigační výcvik
Meteor U Mk.15 - konverze Mk.4 na bezpilotní létající terče, přes 90 konverzí
Meteor U Mk.16 - konverze Mk.8 na bezpilotní létající terče, 250 ks
Meteor TT Mk.20 - konverze NF.14 pro vlekání terčů
Meteor U Mk.21 - konverze Mk.8 na bezpilotní létající terče pro Austrálii
G.44 Reaper - prototyp stroje pro přímou podporu, s nádržemi na koncích křídel a možností nést pod křídly 24 raket nebo čtyři 454kg bomby


Experimentální konverze:
- F Mk.4 testující možnosti snížení přistávací rychlosti, vybavený motory Rolls-Royce Nene s obraceči tahu, křídly o původním větším rozpětí a ocasními plochami z F Mk.8
- stroj použitý k testům pilotování vleže, s prodlouženou přídí a druhým kokpitem
- tři T Mk.7 s ocasními plochami z F Mk.8, používané firmou Martin Baker k testům vystřelovacích sedadel s neformální označením Meteor T Mk.7 1/2
- F Mk.8 vybavená motory Armstrong-Siddeley Sapphire 2 kvůli překonání výškového rekordu
- F Mk.8 vybavený raketovým motorem Armstrong-Siddeley Screamer v zádi
- F Mk.8 vybavený pomocnými proudovými motory Rolls-Royce Soar na koncích křídel
- F Mk.8 vybavený motorem Rolls-Bristol RB.108 umístěným vertikálně v trupu pro zkrácení vzletu
...
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Meteor-t23367#88083Verze : 0
MOD