Název: Name: | Daimler-Benz DB 605 ASM | |
Originální název: Original Name: | Daimler-Benz DB 605 ASM | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | |
Výrobce: Producer: | Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1944 | |
Použití: Use: | Arado Ar 240 B-0, Messerschmitt Bf 109 G-14 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 730 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 2303 mm | |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 817 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1047 mm | |
Vrtání: Bore: | 154 mm | |
Zdvih: Stroke: | 160 mm | |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 35,7 l | |
Palivo: Fuel: | letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) | |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch | |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 8,3:1 levá řada; 8,5:1 pravá řada | |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. Kompresor byl použit z motoru DB 603 tedy s větším průměrem a vyšším množstvím stlačeného vzduchu. | |
Chlazení: Cooling: | přetlakové chlazení kapalinou Glysantin | |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1323.6 kW při 2800 ot/min | |
Poznámka: Note: | Výkony: 1 324 kW (1,800 k) při 2 800 ot/min s použitím MW-50 1 103 kW (1 500 k) při 2 800 ot/min v h= 6 400 m bojový výkon s MW-50 do 5 min, 846 kW (1 150 k) při 2 600 ot/min v h= 7 800 m zvýšený výkon max. 30 min. 765 kW (1 040 k) při 2 300 ot/min v h= 7 100 m trvalý výkon. Motor byl vybaven zařízením pro vstřik směsi vody a metanolu do sání kompresoru, odpařením této směsi se stlačený vzduch ochladil - poklesl protitlak kompresoru a ten dodal větší množství vzduchu. Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC. | |
Zdroje: Sources: | https://www.luftarchiv.de/motoren/benz.htm frhewww.physik.uni-freiburg.de kurfurst.org https://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm https://www.aviation-history.com/engines/db605.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Daimler-Benz-DB-605-ASM-t179853#527995Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.