Název: Name: | 56. peruť RAF | |
Originální název: Original Name: | No. 56 Squadron RAF | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 01.04.1918 | |
Předchůdce: Predecessor: | 56. peruť RFC | |
Datum zániku: Disbanded: | 22.01.1920 | |
Nástupce: Successor: | - | |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Dislokace: Deployed: | 01.04.1918-16.10.1918 Candas, Valheureux Aerodrome / 16.10.1918-27.10.1918 Léchelle, Léchelle Aerodrome / 27.10.1918-29.10.1918 Esnes, Esnes Aerodrome / 29.10.1918-22.11.1918 Séranvillers-Forenville, La Targette Aerodrome / 22.11.1918-14.02.1919 Béthencourt, Béthencourt Aerodrome / 14.02.1919-30.12.1919 Narborough, Narborough Aerodrome / 30.12.1919-22.01.1920 Bircham, Bircham Newton Aerodrome / | |
Velitel: Commander: | 01.04.1918-05.05.1918 Brown, Rainsford Balcombe (Major) 05.05.1918-17.12.1918 Gilchrist, Euan James Leslie Warren (Major) 17.12.1918-DD.MM.1919 Grinnell-Milne, Duncan William ( ) | |
Výzbroj: Armament: | 01.04.1918-DD.02.1919 Royal Aircraft Factory S.E.5a | |
Poznámka: Note: | historie jednotky | |
Zdroje: Sources: | Halley, James J. The Squadrons of the Royal Air Force & Commonwealth 1918–1988. Tonbridge, Kent, UK: Air Britain (Historians) Ltd., 1988. ISBN 0-85130-164-9. Jefford, Wing Commander C.G., MBE, BA, RAF(Retd.). RAF Squadrons, a Comprehensive record of the Movement and Equipment of all RAF Squadrons and their Antecedents since 1912. Shrewsbury, Shropshire, UK: Airlife Publishing, 1988 (second edition 2001). ISBN 1-85310-053-6. https://en.wikipedia.org/wiki/No._56_Squadron_RAF http://www.rafweb.org/Squadrons/Sqn056-60.htm https://www.raf.mod.uk/organisation/56squadron.cfm www.theaerodrome.com http://www.56sqnfirebirds.org.uk/index.htm |
URL : https://www.valka.cz/56-perut-RAF-1918-1920-t168320#501908Verze : 4
agnes
MOD
.
SE 5a, s/n C1149, 56. peruť RAF, letiště Le Hameau ve Francii, leden 1919. Letoun poháněný motorem Wolseley-Viper byl 56. peruti dodán 21.10.1918 a jedná se o osobní stroj velitele perutě Capt. Grinnell-Milnea, esa se 6 sestřely. Grinnell-Milne na něm 3. 11. 1918 dosáhl svého posledního sestřelu. Letoun původně nosil klasické schéma, kde spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna a horní + boční kryla hnědozelená PC 10. Tak jako mnoho jiných britských letců, i Grinnell-Milne si krátce po skončení bojů nechal na stroj nanést pestrou antikamufláž, kde trup byl kompletně přetřen červenou barvou, přičemž bylo zamalováno jak sériové číslo, tak bílý lem výsostného označení na trupu. Dva bílé šikmé pásy před kormidly byly v té době poznávacím emblémem perutě, bílé písmeno W je označením pilota. Totéž písmeno se pravděpodobně nacházelo též na pravé polovině horního křídla, zda se opakovalo také na spodním křídle, není známo. Letoun byl vybaven malým bílým kuželíkem na vrtuli a naopak již v té době nenosil kulomet Lewis ani nosič Foster na horním křídle.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/531268
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5a |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Grinnell-Milne, Duncan William |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | C1149 |
Taktické označení / imatrikulace | W |
Jméno stroje | Schweinhund |
Jednotka | 56. peruť RAF [1918-1920] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.01.1919 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
SE 5a, s/n C1149, 56. peruť RAF, letiště Le Hameau ve Francii, leden 1919. Letoun poháněný motorem Wolseley-Viper byl 56. peruti dodán 21.10.1918 a jedná se o osobní stroj velitele perutě Capt. Grinnell-Milnea, esa se 6 sestřely. Grinnell-Milne na něm 3. 11. 1918 dosáhl svého posledního sestřelu. Letoun původně nosil klasické schéma, kde spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna a horní + boční kryla hnědozelená PC 10. Tak jako mnoho jiných britských letců, i Grinnell-Milne si krátce po skončení bojů nechal na stroj nanést pestrou antikamufláž, kde trup byl kompletně přetřen červenou barvou, přičemž bylo zamalováno jak sériové číslo, tak bílý lem výsostného označení na trupu. Dva bílé šikmé pásy před kormidly byly v té době poznávacím emblémem perutě, bílé písmeno W je označením pilota. Totéž písmeno se pravděpodobně nacházelo též na pravé polovině horního křídla, zda se opakovalo také na spodním křídle, není známo. Letoun byl vybaven malým bílým kuželíkem na vrtuli a naopak již v té době nenosil kulomet Lewis ani nosič Foster na horním křídle.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Royal Aircraft Factory |
Typ letounu | Royal Aircraft Factory S.E.5a |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Grinnell-Milne, Duncan William |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | C1149 |
Taktické označení / imatrikulace | W |
Jméno stroje | Schweinhund |
Jednotka | 56. peruť RAF [1918-1920] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.01.1919 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/531268
URL : https://www.valka.cz/56-perut-RAF-1918-1920-t168320#531270Verze : 1
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.