Název: Name: | Dewoitine HD.731 | Dewoitine HD.731 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine HD.731 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.03.1941 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est, Marignane | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1939-DD.03.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.03.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1804 kg | 3977 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,280 m | 33ft 8,75in |
Délka: Length: | 9,060 m | 29ft 8,66in |
Výška: Height: | 3,100 m | 10ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,16 m2 | 195.47 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 99,399 kg/m2 | 20.36 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Béarn 6D vzduchem chlazený invertní řadový šestiválec o vzletovém výkonu 302 kW (410 k) při 2 800 ot/min, nominální výkon 257 kW (350 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot/min. Vrtule trojlistá Ratier s nastavitelným úhlem náběhu. | Béarn 6D a six cylinder air-cooled inverted in-line super-charged engine rated at 405 hp for take-off and nominal power output 345 hp at 2,700 rpm at 6,561 ft, driving a three-blade Ratier variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 240 l | 52.8 UK gallons (63.4 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 290 km/h v 2000 m | 180.2 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 260 km/h v 2000 m | 161.6 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | unarmed |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Emile Dewoitine již v roce 1938 navrhoval, pro tehdy stavěný prototyp plovákového průzkumného letounu HD.730, použití výkonnějšího motoru. Po nepříliš úspěšných zkouškách na podzim 1939 zahájil práce na modernějším letounu HD.731. Jednalo se o celokovový letoun s menším křídlem, které bylo možno snáze sklopit podél trupu. Pro pohon byl použit výkonnější invertní, vzduchem chlazený šestiválec Béarn 6D. Kapitulace Francie práce přerušila, ale ty byly obnoveny, ale již pod italským dohledem ve vichistické části Francie. Letoun byl překlasifikován na koloniální letoun pro soukromé použití. Zkušební pilot Marcel Doret letoun zalétal, ale během zkoušek se projevily některé nepříjemné vlastnosti, letoun byl vrácen do továrny v Mazargues, zde byly provedeny některé úpravy, kterými bylo zlepšeno chlazení motoru, později byla zlepšována stabilita, další testy byly jen krátké, 4. 7. 1941 byl proveden poslední let. Italové zkoušky zastavili, Francouzi plánovali zvětšení křídla, letoun byl rozebrán a uložen v továrním hangáru. Po válce bylo uvažováno nad obnovením prací, ale nakonec k tomu nedošlo. | The HD.731-01, was built in Bagneres-de-Bigorre, assembled in the SNCASE plant at Marignane, and flown from the Berre Lake on March 11, 1941. In order to enable the development of the aircraft to proceed, the HD.731-01 was referred to as a "hydravion colonial de liaison commerciale" (commercial colonial liaison seaplane). Powered by the 350 hp Beam 6D, the HD.731 had smaller overall dimensions than the HD.730, and the method of wing folding was revised, two folding points replacing the original four. The new wing had a shorter span and smaller area, and the entire trailing edge was occupied by slotted flaps and ailerons. The maiden flight, with Marcel Doret at the controls, lasted forty minutes, after which some modifications were made at the Mazargues plant. Flight tests were once again resumed on June 30, 1941, however, on July 4, the last flight of the HD.731 was made, as it was decided that an increase in wing area was necessary, and as circumstances did not permit such a major modification to be made, the aircraft was disassembled and stored. |
Zdroje: Sources: | L+K 8/1984, Václav Němeček, Letadla 39-45, Dewoitine HD-730/731 1000aircraftphotos.com www.aviafrance.com clausuchronia.wordpress.com guyrevel.free.fr www.warbirdsforum.com http://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9arn_6 http://www.airwar.ru/enc/sww2/hd730.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Dewoitine HD.731 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |