Main Menu
User Menu

Dewoitine HD.731

     
Název:
Name:
Dewoitine HD.731
Originální název:
Original Name:
Dewoitine HD.731
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.03.1941 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est, Marignane /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1939-DD.03.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
11.03.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1804 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,280 m
Délka:
Length:
9,060 m
Výška:
Height:
3,100 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,16 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
99,399 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Béarn 6D vzduchem chlazený invertní řadový šestiválec o vzletovém výkonu 302 kW (410 k) při 2 800 ot/min, nominální výkon 257 kW (350 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot/min.
Vrtule trojlistá Ratier s nastavitelným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
240 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
290 km/h v 2000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v 2000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Emile Dewoitine již v roce 1938 navrhoval, pro tehdy stavěný prototyp plovákového průzkumného letounu HD.730, použití výkonnějšího motoru. Po nepříliš úspěšných zkouškách na podzim 1939 zahájil práce na modernějším letounu HD.731. Jednalo se o celokovový letoun s menším křídlem, které bylo možno snáze sklopit podél trupu. Pro pohon byl použit výkonnější invertní, vzduchem chlazený šestiválec Béarn 6D. Kapitulace Francie práce přerušila, ale ty byly obnoveny, ale již pod italským dohledem ve vichistické části Francie. Letoun byl překlasifikován na koloniální letoun pro soukromé použití.
Zkušební pilot Marcel Doret letoun zalétal, ale během zkoušek se projevily některé nepříjemné vlastnosti, letoun byl vrácen do továrny v Mazargues, zde byly provedeny některé úpravy, kterými bylo zlepšeno chlazení motoru, později byla zlepšována stabilita, další testy byly jen krátké, 4. 7. 1941 byl proveden poslední let. Italové zkoušky zastavili, Francouzi plánovali zvětšení křídla, letoun byl rozebrán a uložen v továrním hangáru. Po válce bylo uvažováno nad obnovením prací, ale nakonec k tomu nedošlo.
Zdroje:
Sources:
L+K 8/1984, Václav Němeček, Letadla 39-45, Dewoitine HD-730/731
1000aircraftphotos.com
www.aviafrance.com
clausuchronia.wordpress.com
guyrevel.free.fr
www.warbirdsforum.com
https://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9arn_6
https://www.airwar.ru/enc/sww2/hd730.html

Dewoitine HD.731 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-HD-731-t165364#499079Verze : 0
MOD