Main Menu
User Menu

Išikawadžima T-2

Ishikawajima T-2 / 石川T-2

     
Název:
Name:
Išikawadžima T-2
Originální název:
Original Name:
石川T-2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.07.1927-DD.11.1927 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Chūō /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1926-DD.11.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1733 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2816 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,010 m
Délka:
Length:
10,293 m
Výška:
Height:
3,853 m
Plocha křídla:
Wing Area:
49,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
57,469 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 368 kW (500 k) a maximální výkon 441 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
233.4 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
29,15 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7150 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm a
1x zdvojený kulomet ráže 7,7 mm v zadní kabině.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
V listopadu 1925, japonské armádní letectvo seznámilo společnosti Micubiši, Kawasaki, Nakadžimu a Išikawadžimu se svým požadavkem na vývoj a stavbu experimentálního průzkumného letounu. Tento letoun měl být výhradně japonskou konstrukcí. Ve společnosti Išikawadžima v této době nastoupil německý konstruktér Dr. Gustav Lachmann a pracoval zde jako technický poradce.
První prototyp Išikawadžima T-2 byl poháněn motorem HispanoSuiza o výkonu 450 hp, tento prototyp byl dokončen v červenci 1927. Označení T-2 si můžeme vysvětlit takto: písmeno T jako Teisatsuki - průzkumný letoun a dvojka znamenala, že se jedná o druhou konstrukci, ale T-1 nepřekročil stádium projektu.
Počáteční zkušební lety v T-2 provedl Dr. Lachmann, který byl kvalifikovaným pilotem.
Druhý prototyp T-2 byl dokončen v listopadu 1927. Tento prototyp byl poháněn právě dovezeným motorem BMW VI, který byl výkonnější. Druhý prototyp měl mírně větší trup než první prototypu.
Jedním z požadavků armádního letectva byla celodřevěná konstrukce, tohoto požadavku se držela společnost Išikawadžima a Micubiši se svým prototypem Tobi, Dřevěná konstrukce slibovala výhodu jednoduché výroby a nižší náklady, ale testy prokázaly strukturální slabiny těchto prototypů, které mělo za následek až poškození draků. Vítězem soutěže se pak stala společnost Kawasaki s prototypem svého průzkumného letounu Type 88. Společnost Išikawadžima postavila pouze dva experimentální prototypy T-2.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2
archiv autora

Išikawadžima T-2 -


URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-T-2-t139719#454292Verze : 0
MOD