Main Menu
User Menu

Kawaniši K-5

Kawanishi K-5 / 川西K- 5

     
Název:
Name:
Kawaniši K-5 Poštovní hydroplán
Originální název:
Original Name:
川西K- 5 メール運ぶ水上機
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.10.1922 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1921-DD.10.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1922
Osádka:
Crew:
2 + 4 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1750 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2700 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
18,700 m
Délka:
Length:
12,635 m
Výška:
Height:
4,600 m
Plocha křídla:
Wing Area:
68.50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
39,40 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
149.7 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
125 km/h v 1850 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
K-5 poštovní plovákový letoun.
V listopadu 1921 začal konstruktér Edži Sekiguči pracovat na projektu velkého jednomotorového poštovního hydroplánu K-5. Společnost Kawaniši kladla do tohotu projektu velké naděje a doufala, že letoun bude velmi úspěšným poštovním hydroplánem. V trupu byla prostorná kabina pro čtyři cestující, nebo pro náklad. Letoun byl dokončen v říjnu následujícího roku a ihned započaly letové zkoušky. Jejich výsledky přinesly zklamání, motor Maybach byl příliš slabý pro tak velký dvouplovákový letoun a nebyla žádná naděje na zvýšení výkonu.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-5 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-5-t121595#416190Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/cw1/k5kaw.html

Kawaniši K-5 -


Kawaniši K-5 -


Kawaniši K-5 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-5-t121595#574028Verze : 0
MOD