Main Menu
User Menu

SOV - V-54 (motor)

В-54

     
Název:
Name:
V-54
Originální název:
Original Name:
В-54
Kategorie:
Category:
vidlicový motor
Výrobce:
Producer:
?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.RRRR ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Použití:
Use:
T-54-1
T-54-2
T-54-3
T-54A
Mazur D-350
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
895 kg
Celková délka:
Overall Length:
1583 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
826,6 mm
Celková výška:
Overall Height:
897 mm
Vrtání:
Bore:
150 mm
Zdvih:
Stroke:
1801) mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
38,88 l
Palivo:
Fuel:
nafta
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
tlakové čerpadlo
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
15
Plnění válců:
Mixture Charging:
1L-6P-5L-2P-3L-4P-6L-1P-2L-5P-4L-3P
Chlazení:
Cooling:
kvapalinové (vodné)
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
382 kW při 2000 ot/min
Poznámka:
Note:
1) levý blok, pravý blok 186,7 mm


Alternatívne označenie: A-137 (А-137)


Doporučené prevádzkové otáčky: 1600-1800 ot/min
Max. otáčky motora: 2250 ot/min


Odvodené verzie:
- V-54B
- V-54G
- V-54K
- V-54K-IS
- V-54K-IST
- V-54P
- V-54T
Zdroje:
Sources:
Министерство обороны СССР: Танковые двигатели В-2 и В-6 - тецхническое описание; Москва 1975
vadimvswar.nxt.ru

SOV - V-54 (motor) -



Web autora : https://vadimvswar.nxt.ru/

URL : https://www.valka.cz/SOV-V-54-motor-t115984#402077Verze : 0
MOD
Motor V-54 (В-54) je štvortaktný, 12-valcový motor s usporiadaním valcov do V, vyvinutý koncom Veľkej vlasteneckej vojny v ZSSR pre potreby novo vyvíjaných stredných tankov. Motor s výkonom 520 hp (387,8 kW) s továrenským označením A-137 (А-137) konštrukčne vychádzal z motoru V-2 (В-2), pričom pri jeho konštrukcii boli využité skúsenosti z vývoja motorov V-44 (В-44) a V11-IS-3 (В11-ИС-3), vyvinuté v rokoch 1944-1945. Výsledkom vývoja bol motor výkonovo rovnaký ako V11-IS-3 (В11-ИС-3) s rozmermi motora V-44 (В-44).


V-54 sa od V11-IS-3 В11-ИС-3) líšil len konštrukciou dolnej časti kľukovej hriadele, vodného a olejového čerpadla a ich pohonov. Vďaka tomu bola celková výška V-54 nižšia ako V11-IS-3 В11-ИС-3). Oproti V-44 (В-44) mal V-54 novú, zjednodušenú ojnicu a vylepšenú konštrukciu piestov. Zvyšné konštrukčné bloky boli rovnaké.


Do sériovej výroby sa V-54 (В-54) dostal v roku 1947, spočiatku pre potreby stredného tanku T-54 (T-54-1) a neskôr aj jeho modifikácií. Okrem toho sa motor čoskoro stal terčom mnohých modifikácií (napr. verzie V-54G, V-54B, V-54K, V-54K-IS atď.), ktoré ho prispôsobovali do ďalšej obrnenej techniky, vrátane modernizovaných verzií techniky vyrobenej počas vojny (napr. T-44M, IS-2M, IS-3M, ISU-152K, ISU-152M).
Motor V-54 na na rozdiel od motora V-55 je vybavený generátorom G-731A poháňaným zubovou spojkou, palivové čerpadlo motora je vybavené pružným korektorom dodávky paliva, nemá polohy "Zima" a "Leto". Výfukové kolektory nie sú prispôsobené na inštaláciu zadymovacieho zariadenia vstrekovaním paliva do výfukových plynov. Mazací systém je vybavený iba jedným olejovým filtrom. Časť motorov má dva vývody na tachometer (motohodiny a rýchlosť - do roku 1953 sa tieto motory označovali písmenom Э). Motory vyrobené do roku 1962 majú dva prívody chladiacej kvapaliny k valcom - pri prvom a šiestom valci.



Zdroj: Министерство обороны СССР: Танковые двигатели В-2 и В-6 - тецхническое описание; Москва 1975
vadimvswar.nxt.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-V-54-motor-t115984#402097Verze : 0
MOD