Název: Name: | IAR-27 | |
Originální název: Original Name: | IAR-27 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.19RR SA Industria Aeronautică Română, Brasov / DD.MM.1941-DD.MM.1942 Fabrica de Avioane SET inginer Grigore Zamfirescu, Bukuresti / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 200 IAR 30 SET | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1937 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 670 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 948 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,100 m | |
Délka: Length: | 7,410 m | |
Výška: Height: | 2,400 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 57,11 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | IAR 6G1, vzduchem chlazený řadový šestiválec o výkonu 132 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v 640 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 165 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | |
Dolet: Range: | 400 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | Žádná | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Konstruktér rumunské továrny IAR inženýr Lascu se v roce 1937 pokusil zmodernizovat cvičný dvojplošník Fleet F-10G, jehož licenční výroba se továrně IAR rozeběhla v roce 1936. Pro modernizaci použil takřka nezměněný trup, který doplnil zcela novým obdelníkovým křídlem s celokovovou kostrou a plátěným potahem. Křídlo bylo v dolnoplošné poloze a bylo vyztuženo dvojicí profilovaných drátů vedoucích od horního nosníku trupu až k podvozku. Podvozek byl značně zjednodušen. Abychom byli spravedliví, mělo by se mluvit spíše o stavbě nového letounu a ne o modernizaci. Letoun byl poháněn licenčním motorem Gipsy Six, továrna IAR jej vyráběla pod označením IAR 6G1. Sériová výroba byla započata těsně před vypuknutím války a nejsou o ní zcela přesné údaje. Po válce sloužily tyto cvičné letouny k základnímu výcviku civilních i vojenských pilotů. | |
Zdroje: Sources: | L+K 8/1992, Václav Němeček, Letadla 39-45, IAR 27 https://en.wikipedia.org/wiki/IAR_27 https://www.airwar.ru/enc/other1/iar27.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IAR-27-t114848#399661Verze : 1
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.