Příjmení: Surname: | Tuominen | |
Jméno: Given Name: | Oiva Emil Kalervo | |
Jméno v originále: Original Name: | Oiva Emil Kalervo Tuominen | |
Fotografie či obrázek: Photograph or Picture: | ![]() | |
Hodnost: Rank: | praporčík | |
Akademický či vědecký titul: Academic or Scientific Title: | - | |
Šlechtický titul: Hereditary Title: | - | |
Datum, místo narození: Date and Place of Birth: | 05.03.1908 Iitti / | |
Datum, místo úmrtí: Date and Place of Decease: | 28.01.1976 Helsinky | |
Nejvýznamnější funkce: (maximálně tři) Most Important Appointments: (up to three) | - | |
Jiné významné skutečnosti: (maximálně tři) Other Notable Facts: (up to three) | stíhací eso (44 vzdušných vítězství) nositel Mannerhaimova kříže | |
Související články: Related Articles: | | |
Zdroje: Sources: | surfcity.kund.dalnet.se http://www.sci.fi/~fta/finace05.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Oiva_Tuominen |
URL : https://www.valka.cz/Tuominen-Oiva-Emil-Kalervo-t114327#398182Verze : 4
Rad
MOD
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat G.50 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Tuominen, Oiva Emil Kalervo |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | FA-26 |
Taktické označení / imatrikulace | bílá 5 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 26. peruť [1934-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.09.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Na tomto stroji létal v září 1942 O. Tuominen, nejúspěšnější finský stíhač na typu G.50 (23 sestřelů z celkových 44). Z oněch 23 sestřelů jich pak nejvíce (13) dosáhl právě na tomto stroji FA-26. Stroj je zobrazen v podobě, v jaké se vrátil z generální opravy. Během ní dostal novou radiostanici, jejíž anténa nyní byla upevněna na sloupku za kabinou a také nový nátěr tmavou zelenou barvou na horních a bočních plochách, doplněný světlou šedou na spodních plochách. Na směrovce jsou čelními pohledy letadel znázorněny sestřely (včetně upoutaného balónu).
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398184
URL : https://www.valka.cz/Tuominen-Oiva-Emil-Kalervo-t114327#398185Verze : 0
Rad
MOD
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat G.50 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Tuominen, Oiva Emil Kalervo |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | FA-26 |
Taktické označení / imatrikulace | bílá 5 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 26. peruť [1934-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398184
URL : https://www.valka.cz/Tuominen-Oiva-Emil-Kalervo-t114327#398187Verze : 0
Rad
MOD
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 G-4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Tuominen, Oiva Emil Kalervo |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | MT-220 |
Taktické označení / imatrikulace | červená 0 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 34. peruť [1943-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.07.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Na tomto Bf 109 G-4 MT-220 dosáhl O. Tuominen tří sestřelů sovětských LaGG-3. Stroj nese standardní německou kamufláž té doby. Na horních plochách byla lomená pole barev RLM 74 (tmavá šedá) a RLM 75 (střední šedá). Spodní a boční plochy v barvě RLM 76 (světlá šedá). Barvy RLM 74/75 přecházejí v nepravidelné skvrny na bocích trupu a svislé ocasní ploše. Žluté doplňky byly určeny pro letadla bojující na východní frontě.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398195
URL : https://www.valka.cz/Tuominen-Oiva-Emil-Kalervo-t114327#398196Verze : 0
Rad
MOD
Období | Zimní (sovětsko-finská) válka [1939-1940] |
Výrobce | Gloster |
Typ letounu | Gloster Gladiator Mk.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Tuominen, Oiva Emil Kalervo |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | GL-255 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 26. peruť [1934-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Gladiator Mk.II kódového označení GL-255 sloužil počátkem roku 1940 u Lentolaivue 26 Suomen Illmavoimat (letka 26 fisnkého vojenského letectva). Bojoval na něm nejúspěšnější finský stíhač létající s Gladiatory, Ylikersanti Oiva Tuomimen. Nesl původní britskou kamufláž typu "Shadow Shading" na horních a bočních plochách. Levá polovina spodní plochy obou křídel nesla nátěr černou barvou, pravá polovina byla bílá. Spodní část trupu a VOP kryla hliníková barva. Číslo GL-255 byla krom na trupu použito na spodní ploše spodního křídla, přičemž písmena GL byla vyvedena černou barvou na bílé polovině křídla, zatímco číslo 255 naopak bylo bílé na černém podkladu. Finské výsostné znaky se nacházely na šesti obvyklých místech.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/506539
URL : https://www.valka.cz/Tuominen-Oiva-Emil-Kalervo-t114327#506540Verze : 0
Rad
MOD
zdroj:
histomil.com
ukazuje zostrely na svojom stroji Fiat G.50 s označením FA-26
URL : https://www.valka.cz/Tuominen-Oiva-Emil-Kalervo-t114327#559738Verze : 0
wlasto
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.