Main Menu
User Menu

Jokošo 2-Go Kai

Yokosho 2-Go Kai / ?

     
Název:
Name:
Jokošo 2-Go Kai
Originální název:
Original Name:
?
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.12.1931 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1931-DD.12.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1932
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
570 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
750 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,000 m
Délka:
Length:
6,690 m
Výška:
Height:
2,870 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,88 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
44,83 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Jimpu, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
168 km/h v 1615 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
126 km/h v 1189 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,92 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3320 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V květnu roku 1929 začaly zkoušky plovákového letounu Yokosho 2-Go, zkoušeky proběhly na ponorce I-21 a trvaly až do září 1931. Na základě výsledků z právě dokončených zkoušek Kaigun Koku Hombu sestavilo nové specifikace 6-Ši, na základě zde uvedených technických požadavků byl postaven druhý protototyp označený Yokosho 2-Go Kai.
Na letouny bylo provedeno několik zásadnějších změn, poháněn byl novým motorem - sedmiválcem Gasuden Jimpu o výkonu 118 kW. Další změny byly na draku letadla a konstrukci křídla a mezikřídelních vzpěr. Ocasní plochy byly upraveny až o něco později, kdy malou horní SOP nahradila větší horní SOP.
Zkoušky tohoto vylepšeného prototypu pokračovaly až do konce roku 1931, nejdříve na palubě ponorky I-21 a pokračovaly na ponorce I-5 (někkdy je zmiňována I-51).
Výsledky zkoušek byly považovány za uspokojivé a tak Kaigun Koku Hombu v lednu 1932 přijala letoun do výzbroje a objednala výrobu dalších osmi letounů, výroba proběhla v letech 1933-34 u továrny Kawanishi Kokuki Kabushiki Kaisha v Nauru. Letoun byl námořnictvem označen jako Námořní průzkumný plovákový letoun Typ 91 model 1 nebo také zkráceně E6Y1 Model 1.
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Mushroom Model Magazine Special, No 5103, Red Serie, p. 20-27, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, 2002, ISBN 83-916237-0-9
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
https://www.airwar.ru/enc/other1/e6y.html
https://www.regulus-missile.com/SubmarineWings.htm
archiv autora

Jokošo 2-Go Kai - 2-Go Kai ještě s malou horní SOP

2-Go Kai ještě s malou horní SOP
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-Kai-t113173#395289Verze : 0
MOD