Main Menu
User Menu

Convair R3Y Tradewind

přehled verzí

Convair R3Y Tradewind - přehled verzí




XP5Y-1 - prototyp turbovrtulového protiponorkového létajícího člunu
R3Y-1 - transportní verze, 80 pasažérů
R3Y-2 - útočná transportní verze s odklopnou přídí, 103 pasažérů nebo dva nákladní automobily


Ginter, Steve. Convair XP5Y-1 & R3Y-1/2 Tradewind. Ginter Books, Simi Valley 1996. ISBN 0-942612-34-5.
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
URL : https://www.valka.cz/Convair-R3Y-Tradewind-t10558#460415Verze : 0
MOD
Convair Tradewind


Námořnictvo jej zamýšlelo používat jako hlídkový, tankovací nebo transportní letoun nebo jako létající ambulanci.
Hlídková verze nesla 5 párů 20mm kanónů. Dvojice po stranách před a za směrovkou a jedna dvojice střílející dozadu.
Mohl nést 8,000 lbs. (3,628.7 kg) v podvěsu pod křídly. V této konfiguraci nesl označení "P5Y".
Tankovací model měl rovněž (jako transportní a ambulantní) označení R3Y. V roce 1954 se zapsal do historie transkontinentálním rychlostním rekordem (létajícího člunu), kdy dosáhl rychlosti 403 mil/h s využitím proudového tahu svých motorů. Další rekord dosáhnul v roce 1956, když za letu, součastně doplnil palivo čtyřem F9F Cougar.
Jeho rychlostní rekord dosud platí.
Ambulantní verze byla upravena pro 92 lehátek a 12 mediků


Bylo postaveno pět kusů R3Y-1, šest R3Y-2 a dva P5Y. Produkce létajícího člunu který mohl být jeden z nejlepších a nehezčích, které kdy námořnictvo mělo, byla zastavena kvůli potížím s pohonnou jednotkou, které se nikdy nepodařilo odstranit. Díky poruchám motorů bylo několik letounů ztraceno, což vedlo v roce 1958 vojenské námořnictvo k zastavení jejich provozu a prodalo je do šrotu.


www.aviation-history.com
URL : https://www.valka.cz/Convair-R3Y-Tradewind-t10558#255656Verze : 0