Název: Name: | Juan Carlos I | |
Originální název: Original Name: | Juan Carlos I | |
Kategorie: Category: | vrtulníková výsadková loď | |
Třída: Class: | - | |
Kódové označení: Pennant Number: | L61 | |
Loděnice: Builder: | Navantia, Ferrol, Galicia | |
Založení kýlu: Laid Down: | DD.05.2005 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 22.09.2009 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 30.09.2010 1) | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | - | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?,? (?) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Posádka: Crew: | 243 Námorníkov (24 dôstojníkov, 49 poddôstojníkov, 170 mužstvo) 103 Velenie (45 dôstojníkov, 32 poddôstojníkov, 26 mužstvo) 902 Personál vyloďovacích síl (46 dôstojníkov, 64 poddôstojníkov, 792 mužstvo) 23 Skupina podpory vylodenia (1 dôstojník, 4 poddôstojníci, 18 mužstvo) 172 Letecký personál (41 dôstojníci, 60 poddôstojníci, 71 mužstvo) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 27.079 t | |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | ? t | |
Délka: Length: | 230,82 m | |
Šířka: Beam: | 32 m | |
Ponor: Draught: | 6,9 m | |
Pancéřování: Armour: | ? | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas Turbine) - 2x dieselový motor Man - 1x plynová turbína General Electric (19.750 CV) - 2x dieselový generátor (7.860 CV) - 2x Azimutové natáčavé šróby (POD 2x11 MW) | |
Výkon: Power: | kW při ot/min | |
Šrouby: Propellers: | 2x POD | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | ? t | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 39.8 km/h | |
Dosah: Range: | 16668 km při rychlosti 27.8 km/h | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 4x delá Mk-38 Mod.2 4x 12,7mm gulomet Browning | |
Vybavení: Equipment: | Pri prevádzaní obojživelných operácii - priestor pre ťažké vozidlá: 1.410 m2 - priestor pre ľahkú techniku: 1.880 m2 - hangár: 990 m2 - muničný sklad: 600 m2 Pri prevádzaní leteckých operácii - 6 portov pre Harrier, F-35B alebo helikoptéry - 4 porty pre ťažké helikoptéry CH-47 Chinook - 1 port pre V-22 Osprey Senzory - radar 3D Indra Lanza-N - navigačný radar Indra Aries-NAV. - radar kontroly helikoptér Indra Aries-SAAS - radar priblíženia lietadiel Indra Aries-PAR - systém optronického pozorovania - IFF - ESM/ECM radar Indra Rigel - ESM/ECM komunikácie Mk-9500 Indra Regulus 6 veží SRBOC Mk 36 s 6 hlavňami SLQ-25A Nixie Systémy - systém boja SCOMBA LHD - integrovaný komunikačný systém ICCS-5 - dátový systém Link-11/16 - Komunikačné systémy UHF SATCOM, SHF SATCOM, INMARSAT, UHF, HF, VHF, GMDSS, Iridium - CCTV - meteo stanica Quatripole - konzoly CONAM - systém SMCOA - WECDIS - GPS | |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | AV-8B Harrier F-35 CH-47 Sea King NH-90 | |
Poznámka: Note: | 1) Na základe rezolúcie 600/14700/2010 z 26.9.2010 | |
Zdroje: Sources: | http://www.elcorreogallego.es/galicia http://www.infodefensa.com/esp/noticias/ http://www.mde.es/ http://www.armada.mde.es/ http://www.militar.org.ua/ |
URL : https://www.valka.cz/LHS-Juan-Carlos-I-L61-t103825#373198Verze : 0
wlasto
MOD
Loď Juan Carlos I (L-61), bola spočiatku katalogizovaná ako ľod strategických predstáv, pričom zámyslom bolo vytvoriť plavidlo schopné obojživelného útoku.
Plavidlo je dnes najväčšie čo sa tonáže týka akým kedy Španielske námorníctvo disponovalo.
Plavidlo Juan Carlos I je viacúčelovou vojnovou loďou, ktorá disponuje dráhou pre vzlet lietadiel so ski-jumpom, ktorý uľahčuje vzlet lietadiel, ako aj novým systémom pohonu umožňujúcim veľkú autonómiu plavidla.
Projekt lode bol schválený v septembri 2003 a Navantia Ferrol započala s konštrukciou 20.5.2005.
Plavidlo má plnit hlavne tieto úlohy:
• Podporovať námornú pechotu ako aj ďalśie sily podieľajúce sa na vylodení. Na toto disponuje priestorom a kapacitou, aby loď bola schopná vylodiť kompletnú brigádu námornej pechoty.
• Realizovať úlohy strategickej prepravy síl pozemnej armády.
• Plniť úlohy ako základňa pre nesené vzdušné sily.
• Plniť úlohy spojené s humanitárnou pomocou
Pre plnenie týchto úloh je plavidlo vybavené priestormy pre jednotky a materiál a to pre obojživelné jednotky ako aj pre letectvo. Garáž a hangár sú vybudované na dvoch poschodiach s plochou 6.000 m² a sú univerzálne so schopnosťou zaťaženia 6.000 t každý z nich.
V plavidle sa nachádza priestor pre zaplavenie a nesenie 4 obojživelných výsadkových vozidiel LCM-1E a 4 supercat alebo jedného LCAC (landing craft, air cushion).

Rozmiestnenie obojživelnej techniky
Pre prepravu vozidiel plavidlo disponuje garážou pre ťažké vozidlá s plochou 1.400 m², pričom plocha sa môže zvýśiť až o 975 m² pri použití záplavového doku a týmto je loď schopná prepravy 46 ťažkých vozidiel (napr. Leopard 2). Pre ľahké vozidlá sa nachádza plocha, ktorá je pokračovaním hangáru, pričom jeho plocha je 2046 m².

Rozmiestnenie ťažkej techniky v garáži

Rozmiestnenie ľahkej techniky
Taktiež sa na palube nachádza nemocnica s 2 operačnými sálami, odontologickou sálou, UCI, rontgenom, laboratóriom, lekárňou ako aj kaplnka.
Pre letecké operácie je plavidlo vybavené 2 výťahmi pre prepravu leteckej techniky, letová paluba má rozmery 202 x 32 m so ski-jumpom so sklonom 12 stupňov.

Letová paluba

Hangár
Umiestnenie leteckej techniky je na letovej palube alebo v hangári všeobecne nasledovne:
• 12 Lietadiel v hangári (zahrnujúc CH-47 "Chinook" s demontovanými listami vrtule), pričom je v prípade potreby možné umiestniť leteckú techniku aj do priestorov garáže pre ľahké vozidlá a zvýšiť tak kapacitu na 30 lietadiel (10 Ch-47 "Chinook").
• 6 Lietadiel na letovej palube (zahrnujúc 4 CH-47 "Chinook" similtánne operujúcich).

Disponibilné riadne zaťaženie pri leteckých operáciach

Maximálne zaťaženie leteckým materiálom
Juan Carlos I je prvou loďou v Španielskych službách, ktorá používa diesel elektrický pohon. Základom pohonu je plynová turbína a dva dieselové generátory. Plavidlo je vybavené dvoma POD 11 MW každý s fixnými lopatkami 4,5 m obvodu.
Autonómia lode je 9.000 nám. míľ, pri rýchlosti 15 uzlov. Rýchlosť lode je pri
• Obojživelných operáciách - 20 uzlov
• Leteckých operáciáh - 21 uzlov
• Maximálna udržatelná rýchlosť 19 uzlov
zdroj
infodefensa.com/esp/noticias
mde.es
www.armada.mde.es
www.militar.org.ua
Plavidlo je dnes najväčšie čo sa tonáže týka akým kedy Španielske námorníctvo disponovalo.
Plavidlo Juan Carlos I je viacúčelovou vojnovou loďou, ktorá disponuje dráhou pre vzlet lietadiel so ski-jumpom, ktorý uľahčuje vzlet lietadiel, ako aj novým systémom pohonu umožňujúcim veľkú autonómiu plavidla.
Projekt lode bol schválený v septembri 2003 a Navantia Ferrol započala s konštrukciou 20.5.2005.
Plavidlo má plnit hlavne tieto úlohy:
• Podporovať námornú pechotu ako aj ďalśie sily podieľajúce sa na vylodení. Na toto disponuje priestorom a kapacitou, aby loď bola schopná vylodiť kompletnú brigádu námornej pechoty.
• Realizovať úlohy strategickej prepravy síl pozemnej armády.
• Plniť úlohy ako základňa pre nesené vzdušné sily.
• Plniť úlohy spojené s humanitárnou pomocou
Pre plnenie týchto úloh je plavidlo vybavené priestormy pre jednotky a materiál a to pre obojživelné jednotky ako aj pre letectvo. Garáž a hangár sú vybudované na dvoch poschodiach s plochou 6.000 m² a sú univerzálne so schopnosťou zaťaženia 6.000 t každý z nich.
V plavidle sa nachádza priestor pre zaplavenie a nesenie 4 obojživelných výsadkových vozidiel LCM-1E a 4 supercat alebo jedného LCAC (landing craft, air cushion).

Rozmiestnenie obojživelnej techniky
Pre prepravu vozidiel plavidlo disponuje garážou pre ťažké vozidlá s plochou 1.400 m², pričom plocha sa môže zvýśiť až o 975 m² pri použití záplavového doku a týmto je loď schopná prepravy 46 ťažkých vozidiel (napr. Leopard 2). Pre ľahké vozidlá sa nachádza plocha, ktorá je pokračovaním hangáru, pričom jeho plocha je 2046 m².

Rozmiestnenie ťažkej techniky v garáži

Rozmiestnenie ľahkej techniky
Taktiež sa na palube nachádza nemocnica s 2 operačnými sálami, odontologickou sálou, UCI, rontgenom, laboratóriom, lekárňou ako aj kaplnka.
Pre letecké operácie je plavidlo vybavené 2 výťahmi pre prepravu leteckej techniky, letová paluba má rozmery 202 x 32 m so ski-jumpom so sklonom 12 stupňov.

Letová paluba

Hangár
Umiestnenie leteckej techniky je na letovej palube alebo v hangári všeobecne nasledovne:
• 12 Lietadiel v hangári (zahrnujúc CH-47 "Chinook" s demontovanými listami vrtule), pričom je v prípade potreby možné umiestniť leteckú techniku aj do priestorov garáže pre ľahké vozidlá a zvýšiť tak kapacitu na 30 lietadiel (10 Ch-47 "Chinook").
• 6 Lietadiel na letovej palube (zahrnujúc 4 CH-47 "Chinook" similtánne operujúcich).

Disponibilné riadne zaťaženie pri leteckých operáciach

Maximálne zaťaženie leteckým materiálom
Juan Carlos I je prvou loďou v Španielskych službách, ktorá používa diesel elektrický pohon. Základom pohonu je plynová turbína a dva dieselové generátory. Plavidlo je vybavené dvoma POD 11 MW každý s fixnými lopatkami 4,5 m obvodu.
Autonómia lode je 9.000 nám. míľ, pri rýchlosti 15 uzlov. Rýchlosť lode je pri
• Obojživelných operáciách - 20 uzlov
• Leteckých operáciáh - 21 uzlov
• Maximálna udržatelná rýchlosť 19 uzlov
zdroj
infodefensa.com/esp/noticias
mde.es
www.armada.mde.es
www.militar.org.ua
URL : https://www.valka.cz/LHS-Juan-Carlos-I-L61-t103825#373203Verze : 0
wlasto
MOD
Reklama
zdroj:
www.reddit.com
URL : https://www.valka.cz/LHS-Juan-Carlos-I-L61-t103825#540896Verze : 0
wlasto
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.