Název: Name: | Martin B-26C Marauder | Martin B-26C Marauder |
Originální název: Original Name: | Martin B-26C Marauder | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1942-DD.05.1944 Glenn L. Martin Aircraft Co, Omaha, Nebraska | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1942-DD.05.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1210 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1942 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10151 kg | 22380 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13483 kg | 29725 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 16783 kg | 37000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21.64 m | 71ft |
Délka: Length: | 17.75 1) m | 58ft 3in1) |
Výška: Height: | 6.55 m | 21ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 61.13 m2 | 658 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 251.45 kg/m2 | 51.5 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-43 Double Wasp o výkonu 1432 kW čtyřlisté kovové stavitelné vrtule Curtiss Electric | Pratt & Whitney R-2800-43 Double Wasp, power 1850 hp Four-bladed metal variable-pitch propellers Curtiss Electric |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3642 l 2+4 pomocné 946 l nádrže v pumovnici | 962 US gal 2-4 250-gallon bomb bay ferry tanks |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 453.8 km/h v 4572 m | 282 mph in 15000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 344.4 km/h v ? m | 214 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.1 m/s | 1200 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6614 m | 21700 ft |
Dolet: Range: | 1850.7 2) km | 11502) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4586.6 km | 2850 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 12,7mm kulomet Browning M2 ve hřbetní věži Martin 250CE 1x pohyblivý 12,7mm kulomet Browning M2 v přídi 1x pevný 12,7mm kulomet Browning M2 v přídi 4x pevný 12,7mm kulomet Browning M2 po stranách přídě 2x pohyblivý 12,7mm kulomet Browning M2 v zádi 1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning M2 v podlaze zádi a/nebo 2x pohyblivý 12,7mm kulomet Browning M2 v bočních oknech 2359 kg bomb nebo 408 kg torpédo | 2x .50 Browning M2 machine gun in a Martin 250CE dorsal turret 1x flexible .50 Browning M2 machine gun in the nose 1x fixed .50 Browning M2 machin egun in the nose 4x fixed .50 Browning M2 machine gun on sides of the fuselage 2x flexible .50 Browning M2 machine gun in the rear 1x flexible .30 Browning AN/M2 machine gun in the rear fuselage floor and/or 2x flexible .50 Browning M2 machine gun in the waist windows 5200 lb of bombs or 1x 900 lb torpedo |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 2) s 1360 kg bomb Hlavní bloky a jejich rozdíly: B-26C-5-MO - odpovídá B-26B-10-MA, odlišné pouze místo výroby B-26C-6-MO - odlehčené stroje bez kopilota, v poli obvykle upraveny zpět na standard B-26C-10-MO - opět shodné s B-26B-10-MA, zadní věž Martin-Bell M6 (délka změněna na 17,7 m)1) B-26C-30-MO - přídavné pancéřování přídě a dalších částí - 123 předáno RAF jako Marauder Mk.II | 2) with a 3000-pound bombload Significant blocks and their changes: B-26C-5-MO - essentially identical to the B-26B-10-MA, differed only in a place of origin B-26C-6-MO - weight reduction, without co-pilot, all of these planes were eventually converted back B-26C-10-MO - again identical to the B-26B-10-MA, Martin-Bell M6 rear turret (lenght reduced to 58ft 1in)1) B-26C-30-MO - additinal armor in certain critical locations - 123 delivered to RAF as Marauder Mk.II |
Zdroje: Sources: | Birdsall, Steve. B-26 Marauder in Action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1981. ISBN 0-89747-119-9. Wagner, Ray. The Martin B-26B & C Marauder, Profile No. 112. Profile Publications, Windsor 1965. Johnsen, Frederick A. Martin B-26 Marauder. Specialty Press, North Branch 2000. ISBN 1-58007-029-9. http://joebaugher.com/usaf_bombers/b26_7.html www.nationalmuseum.af.mil http://www.vectorsite.net/avb26.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
41-34674, čili druhý vyrobený B-26C-5-MO
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |