Název: Name: | Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1 | |
Originální název: Original Name: | Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1957-DD.MM.1958 A. V. Roe Canada Ltd., Malton, Ontario / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1957-DD.MM.1958 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 prototypov | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.03.1958 Jan Zurakowski | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | bezocasé | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 22245 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 25855 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 31117 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15,24 m | |
Délka: Length: | 25,3 m | |
Výška: Height: | 6,48 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 113,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 226,9 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney J75-P-3 (RL-201), ďalšie prototypy Pratt & Whitney J75-P-5 výkon 55,6 kN / 104,53 kN s prídavným spaľovaním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 11401 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2104 km/h v 15000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 977 km/h v 11000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 195 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,4 min do 15240 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 16154 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | navrhovaná: 1x-4x AIR-2 Genie 8x AIM-4 Falcon 8x Velvet Glove 3x AIM-7B Sparrow II | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J.: Avro Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8 Hornát, Jiří: Monografie Avro Canada CF-105 Arrow, L+K 11 a 12/1984 zurakowskiavroarrow.weebly.com http://www.avroarrow.org/AvroArrow/index.html http://www.airvectors.net/avarrow.html http://www.avro-arrow.org/ |
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#506559Verze : 0
Elvis
MOD
Avro Canada CF-105 Arrow
Prototypy lietadla s deltovými krídlami Arrow používali ešte pohonné jednotky Pratt & Whitney J-75, pre sériové stoje však boli plánované nové motory Orenda PS-13 Iroquois. S neskorším prevedením Iroquois Mk.III bola očakávaná rýchlosť M=2,5.
Arrow mal byť vybavený novým radarom Astra a k novým diaľkovým riadeným strelám Sparrow mal dostať systém riadenia paľby.
Koniec vývoja striel Sparrow II viedol k tomu, že namiesto toho boli zvolené strely Genie s nukleárnou bojovou hlavicou.
Nosné ploch lietadla boli vyfrézované z jednej veľkej dosky. Dvaja členovia posádky sedeli za sebou na katapultovacích sedadlách Martin Baker C-5. Arrow nemal z úsporných dôvodov výškové kormidlá. Vo vysokorýchlostnom lete preto potrebnú stabilitu zaisťoval umelý tlmiaci systém.
V 25. marca 1958 vzlietol prvý z piatich prototypov Avro Canada Arrow č. 25201 (dokončený 4. decembra 1957), ktorý pilotoval Jan Zurakowski. Letové výkony boli dobré, dvom strojom však zlyhal podvozok, takže boli na zemi poškodené. V septembri bol zrušený vývoj radaru a o niekoľko mesiacov neskôr nakoniec aj celý program Arrow, v prospech cenovo výhodnejších amerických lietadiel.
Vo februári 1959 nariadila kanadská vláda zošrotovať všetkých päť prototypov Mk.I a štyroch takmer dostavaných prototypov Mk.II.
Namiesto lietadiel Arrow obdržalo kanadské letectvo americké stroje F-101 Voodoo.
Prototypy lietadla s deltovými krídlami Arrow používali ešte pohonné jednotky Pratt & Whitney J-75, pre sériové stoje však boli plánované nové motory Orenda PS-13 Iroquois. S neskorším prevedením Iroquois Mk.III bola očakávaná rýchlosť M=2,5.
Arrow mal byť vybavený novým radarom Astra a k novým diaľkovým riadeným strelám Sparrow mal dostať systém riadenia paľby.
Koniec vývoja striel Sparrow II viedol k tomu, že namiesto toho boli zvolené strely Genie s nukleárnou bojovou hlavicou.
Nosné ploch lietadla boli vyfrézované z jednej veľkej dosky. Dvaja členovia posádky sedeli za sebou na katapultovacích sedadlách Martin Baker C-5. Arrow nemal z úsporných dôvodov výškové kormidlá. Vo vysokorýchlostnom lete preto potrebnú stabilitu zaisťoval umelý tlmiaci systém.
V 25. marca 1958 vzlietol prvý z piatich prototypov Avro Canada Arrow č. 25201 (dokončený 4. decembra 1957), ktorý pilotoval Jan Zurakowski. Letové výkony boli dobré, dvom strojom však zlyhal podvozok, takže boli na zemi poškodené. V septembri bol zrušený vývoj radaru a o niekoľko mesiacov neskôr nakoniec aj celý program Arrow, v prospech cenovo výhodnejších amerických lietadiel.
Vo februári 1959 nariadila kanadská vláda zošrotovať všetkých päť prototypov Mk.I a štyroch takmer dostavaných prototypov Mk.II.
Namiesto lietadiel Arrow obdržalo kanadské letectvo americké stroje F-101 Voodoo.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#30618Verze : 0
Reklama
CF-105 Arrow Mk.1 (RL-204). Jedná se o čtvrtý vyrobený prototyp, který svůj poslední vzlet uskutečnil 18. února 1959. Jednalo se přitom teprve o jeho šestý let.
(1000aircraftpictures.com)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(1000aircraftpictures.com)
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#30672Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Avro Canada CF-105 Arrow
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#63050Verze : 0
Momentálne som dopozeral dokument na Up Network TV, kde sa hovori o 6 vyrobenych prototypoch.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#630541Verze : 1
buko1
MOD
Reklama
Prototypov Avro Arrow vo verzii Mk.1 bolo vyrobených 5 kusov (RL-201 - RL-205) ešte s motormi Pratt & Whitney J75. Ten 6. prototyp (RL-206) stavaný už vo verzii Mk.2 s kanadskými motormi Orenda PS-13 Iroquois bol vo februári 1959 takmer hotový a pripravoval sa na pozemné skúšky, ale po zrušení programu bol zničený spolu s ďalšími rozostavanými prototypmi.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#630542Verze : 0
Elvis
MOD
Dik. Ten detail že sa pripravoval na pozemné skúšky tam bol spomenutú, aj to že bol zničený spolu s ostatnými (mala sa zachovať iba predná časť jednoho z prototypov) a likvidácia lietadiel prebehla ich rozrezaním plameňom. Buď mi ušlo že 6. prototyp bol iná verzia, alebo to nespomenuli. Čo spomenuli je to, že podľa konšpiračných teórií je jeden z prototypov niekde zachovaný, čo údajne dokazuje fotografia z likvidácie, kde je v rôznej fáze likvidácie vidieť iba 5 lietadiel.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Canada-CF-105-Arrow-Mk-1-t10091#630545Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.