MAZ-528
V roce 1954 byla v minské automobilce (Минский автомобильный завод, МАЗ, čti: Minskij avtomobil’nyj zavod, MAZ) založena konstrukční kancelář (Специальное конструкторское бюро, СКБ-1, čti: Spjecial’noje konstruktorskoje bjuro, SKB-1), šéfkonstruktérem se stal B. Šapošnik (Б. Шапошник). O rok později tato konstrukční kancelář navrhla prototyp MAZ-528, který byl konstruován jako víceúčelový nosič a tahač. Jednalo se o dvouosé vozidlo s náhonem na všechna čtyři kola. Chassis tahače bylo vybaveno velkými pneumatikami a dieselovým motorem. Kabinu obdržel z typu 200. MAZ-528 se stal předlohou pro vznik typů 529 a 538.
Základní technické údaje
- kategorie: střední víceúčelový ženijní kolový tahač
- hmotnost pohotovostní: 18350 kg
- přídavná zátěž: až 2500 kg
- délka: 5400 mm
- šířka: 3150 mm
Podvozek
- systém: 4x4
- rozměr pneumatik: 21.00-28"
- rozchod kol: 2380 mm
- rozvor os: 2400 mm
Pohonná jednotka
- diesel, typ: JaAZ 205
- výkon: 121,4 kW (165 k)
Výkony
- pracovní rychlost: 30 km/h při vlečení nákladu do 30000 kg
- dojezd: nezjištěn
Poznámka
Podle rusky psaných internetových stránek stojí jeden kus pod širým nebem v Muzeu vítězství na Stalinově linii v blízkosti běloruského města Minsk.
Použité fotografie byly převzaty z níže uvedených internetových stránek.
Internet
http://adt.by/gazeta/423/34/
http://auto-history.narod.ru/Information/2-107.htm
forum.ixbt.com
http://forum.ixbt.com/topic.cgi?id=54:53011-43
http://forum.reborn.ru/showthread.php?t=242474
http://jiznavto.info/8.html
http://ufo-com.net/forum/index.php?showtopic=657
www.abw.by
www.otvaga2004.narod.ru
http://www.techstory.ru/avto/maz_baza.htm
V roce 1954 byla v minské automobilce (Минский автомобильный завод, МАЗ, čti: Minskij avtomobil’nyj zavod, MAZ) založena konstrukční kancelář (Специальное конструкторское бюро, СКБ-1, čti: Spjecial’noje konstruktorskoje bjuro, SKB-1), šéfkonstruktérem se stal B. Šapošnik (Б. Шапошник). O rok později tato konstrukční kancelář navrhla prototyp MAZ-528, který byl konstruován jako víceúčelový nosič a tahač. Jednalo se o dvouosé vozidlo s náhonem na všechna čtyři kola. Chassis tahače bylo vybaveno velkými pneumatikami a dieselovým motorem. Kabinu obdržel z typu 200. MAZ-528 se stal předlohou pro vznik typů 529 a 538.
Základní technické údaje
- kategorie: střední víceúčelový ženijní kolový tahač
- hmotnost pohotovostní: 18350 kg
- přídavná zátěž: až 2500 kg
- délka: 5400 mm
- šířka: 3150 mm
Podvozek
- systém: 4x4
- rozměr pneumatik: 21.00-28"
- rozchod kol: 2380 mm
- rozvor os: 2400 mm
Pohonná jednotka
- diesel, typ: JaAZ 205
- výkon: 121,4 kW (165 k)
Výkony
- pracovní rychlost: 30 km/h při vlečení nákladu do 30000 kg
- dojezd: nezjištěn
Poznámka
Podle rusky psaných internetových stránek stojí jeden kus pod širým nebem v Muzeu vítězství na Stalinově linii v blízkosti běloruského města Minsk.
Použité fotografie byly převzaty z níže uvedených internetových stránek.
Internet
http://adt.by/gazeta/423/34/
http://auto-history.narod.ru/Information/2-107.htm
forum.ixbt.com
http://forum.ixbt.com/topic.cgi?id=54:53011-43
http://forum.reborn.ru/showthread.php?t=242474
http://jiznavto.info/8.html
http://ufo-com.net/forum/index.php?showtopic=657
www.abw.by
www.otvaga2004.narod.ru
http://www.techstory.ru/avto/maz_baza.htm
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |