Main Menu
User Menu

RA - KU 18 (1934)

Název / Name : KU 18
Typ / Type : ozbrojený člun (kuter uzbrojony)
Třída / Class :
Kódové označení / Pennant : 18 (1934 - 1939) 44 (1940 - 1941)
Kýl založen /
Laid down :
1933
Spuštění na vodu /
Launched :
1933
Uvedení do služby /
Commissioned :
1934
Vyřazení / End service : zničen v červenci 1941 (jako sovětský "No.44")
Loděnice / Built by : Warsztaty Portowe Marynarki Wojennej v Pińsku, Polsko
Délka / Length : (m) 11,20
Šířka / Beam : (m) 3,00
Ponor / Draft : (m) 0,45
Výtlak standardní /
Displacement, standard :
(t)
12
Výtlak maximální /
Displacement, maximal :
(t)

Pancéřování / Armour : (mm) 6 - 10
Posádka / Complement : 6
Pohon / Engines : 1x vysokotlaký 3-válcový diesel Ganz
Výkon / Power : (HP) 40
Šrouby množství /
Propellers, No :
(ks/m)
1x Hotkissova dýza
Rychlost / Speed : ( kts) 5,9 (11 km/h)
Zásoba paliva / Fuel : (t)
Dosah při rychlosti /
Range :
( Nm/ kts)

Výzbroj / Armament : 1x 37 mm/Puteaux vz.85
1x kulomet 7,92 mm/Maxim vz.08
Výstroj a vybavení /
Equipment :
(radar, asdic ...)
-
Letouny / Aircraft : -
Poznámka / Note : Potopen vlastní posádkou 21.09.1939 u Kużliczyna, později vyzdvižen sovětskou armádou a zařazen do sovětské říční flotily jako "No.44".




Zdroje:
www.marynarkawojenna.pl
www.rzeczna2004.republika.pl
URL : https://www.valka.cz/RA-KU-18-1934-t75956#280096Verze : 0
Vážení,
při studiu dokumentů majících vztah k mělčinovému člunu a hydroreaktivnímu pohonu otce a syna Očenáškových jsme s nebožtíkem Jaroslavem Tvrdým zjistili, že tento systém byl zkoušen piňskou flotilou na dělovém člunu KU-18. V Polsku byl tento systém patentován Ing. Miroslavem Očenáškem, Karlem Gruberem a Karlem Procházkou dne 22.11.1937.
RA - KU 18 (1934) - Zpráva polského patentového úřadu z 31.12.1937.

Zpráva polského patentového úřadu z 31.12.1937.
URL : https://www.valka.cz/RA-KU-18-1934-t75956#609726Verze : 0
MOD