Název: Name: | Macchi C.205 N-2 Orione | |
Originální název: Original Name: | Macchi C.205 N-2 Orione | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 Aeronautica Macchi SpA, Varese / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (MM.500) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.05.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2759 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3794 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,250 m | |
Délka: Length: | 9,650 m | |
Výška: Height: | 3,250 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 199,68 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone (italská licenční výroba DB 605A-1) o vzletovém výkonu 1 085kW. Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 438 l + 80 l v pomocné nádrži v trupu. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 628 km/h v 6500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 535 km/h v 5800 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,24 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11800 m | |
Dolet: Range: | 950 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm uložený mezi válci motoru, 350 granátů, 2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech s 250 granáty pro každý a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem se zásobou 370 nábojů pro každý. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Prototyp výškového přepadového stíhače. | |
Zdroje: Sources: | William Green, The Macchi-Castoldi Series, Famous Fighters of the Second World War-2, London, Macdonald, 1962, No ISBN. William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN. http://johnmc99.com/italian_fighter_aircraft.htm www.historyofwar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc205n.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205-N-2-Orione-t1323#42122Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
C.205V byl vícemńě derivátem stíhačky C.202 a také několik kusů C.205V vzniklo pouze "naroubováním" předku s motorem DB-605Aa na trup C.202.
Křídlo první série bylo shodné s křídlem poslednich serii C.202.
C.205N byl zcela novou konstrukcí s prodlouženou zadní častí trupu. První prototyp měl čast vyzbroje umístěnu na boku trupu pod kabinou.
Macchi C.205 N (Orione) nebyl vyráběn sériově. Postaveny byly pouze dva prototypy, to jednak proto, že výroba C.205V se jevila jednodussi a konec konců by šlo o již čtvrtou stíhačku "pětkove řady" a na to neměl italský průmysl výkonnost (vždyť jich dohromady vzniklo cca 500 - C.205V, Fiat G.55 a Re.2005).
Křídlo první série bylo shodné s křídlem poslednich serii C.202.
C.205N byl zcela novou konstrukcí s prodlouženou zadní častí trupu. První prototyp měl čast vyzbroje umístěnu na boku trupu pod kabinou.
Macchi C.205 N (Orione) nebyl vyráběn sériově. Postaveny byly pouze dva prototypy, to jednak proto, že výroba C.205V se jevila jednodussi a konec konců by šlo o již čtvrtou stíhačku "pětkove řady" a na to neměl italský průmysl výkonnost (vždyť jich dohromady vzniklo cca 500 - C.205V, Fiat G.55 a Re.2005).
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205-N-2-Orione-t1323#32664Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.