Název: Name: | Dewoitine D.21 C.1 | Dewoitine D.21 C.1 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.21 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.192R Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse DD.MM.1925-DD.MM.1929 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun DD.MM.1930-DD.MM.1931 Fábrica Militar de Aviones, Córdoba | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20? Dewoitine 36? EKW 32(40?) FMA | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1925 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1090 kg | 2403 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1580 kg | 3483 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,800 m | 42ft |
Délka: Length: | 7,640 m | 25ft 1in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,80 m2 | 266.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 64,710 kg/m2 | 13.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Gb vodou chlazený třířadý dvanáctiválec s válci uspořádanými do W o výkonu 368 kW (500 k) při 2 000 ot/min. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu dřevěná nebo kovová. Argentinské letouny byly poháněny motory: Lorraine-Dietrich 12Eb vodou chlazený třířadý dvanáctiválec s válci uspořádanými do W o výkonu 331 kW (450 k) při 1 850 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Gb twelve-cylinder water-cooled W engine rated at 493 hp at 2,000 rpm, driving a two-blade fixed-pitch wooden or metal propeler. for Argentine: Lorraine-Dietrich 12Eb twelve-cylinder water-cooled W engine rated at 444 hp at 1,850 rpm, drivind a two-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 270 km/h v 2000 m | 167.8 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 236 km/h v 1800 m | 146.6 mph in 5906 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,0 m/s | 1968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | min to ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29500 ft |
Dolet: Range: | 400 km | 248.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem. rozšířená výzbroj: 2x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm v křídle. (Argentinské letouny nesly kulomety Vickers E ráže 7,65 mm) | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns above the engine. Advanced weapons: two fixed forward-firing 0.295 inch Darne machine-guns in the wing. (Argentine aircraft were armed with the machine-guns Vickers Type E caliber 0.301 inch) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Bezprostředním předchůdcem byl typ Dewoitine D.12, nový letoun (první prototyp D.21 vznikl z druhého prototypu D.12)byl určen pro zahraniční trhy. Všechny letouny, které byly vyrobeny pro přímý export byly vyrobeny švýcarskou firmou EKW, licenční práva zakoupila československý koncern Škoda a.s. (jako Škoda D.1)., italská továrna Ansaldo a argentinská továrna FMA. Nejvíce letadel (50) používala Argentina. | The prototype D.21 was a development of the D.12. The aircraft was licence-built in Switzerland (by EKW), Czechoslovakia (by Skoda as Škoda D.1) and Argentina (by FMA). One Turkish D.21 was fitted with a modified wing and named Orhanelli. |
Zdroje: Sources: | Frederic P. Miller, Agnes F. Vandome and McBrewster John, Dewoitine D.21, Published by Betascript Publishing, ISBN 13: 9786134345170. L+K č. 12/1992, Daniel Petz, Malé letectvo, Argentínské Dewoitiny D-21, str. 35 a 36. www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd21.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |