Název: Name: | Dassault-Breguet Mirage 2000C | |
Originální název: Original Name: | Dassault-Breguet Mirage 2000C | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1982-DD.06.1995 Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation, Mérignac | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1982-DD.06.1995 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 124 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.03.1978 prototyp / prototype Mirage 2000.01 20.11.1982 Mirage 2000C | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | bezocasé | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7500 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10860 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 14000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,13 m | |
Délka: Length: | 14,36 m | |
Výška: Height: | 5,14 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 41,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 414,6 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | SNECMA M53-P2 - maximální tah bez přídavného spalování: 64,3 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 95,1 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4000 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2300+ km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 285 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4 min do 15000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 18000 m | |
Dolet: Range: | 1852 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 33351) km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón DEFA 554, každý se zásobou 125 nábojů maximální hmotnost výzbroje 6200 kg na 9 závěsnících (4 podkřídlové, 5 podtrupových) výzbroj: 6x MICA IR/RF 2x R.550 Magic II 2x Super 530D 4x Matra F4 9x Mk.82 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) maximální přeletová vzdálenost (s přídavnými nádržemi 1x 1300 l a 2x 1700 l) | |
Zdroje: Sources: | - |
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#16463Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Mirage 2000C se odpoutává od amerického tankeru KC-135R Stratotanker poté, co od něj doplnila palivo, a pokračuje v hlídkovém letu během operace Allied Force nad Balkánem, 15. dubna 1999.
(US DoD)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(US DoD)
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#164930Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Kolize Mirage 2000C v Čáslavi. Během přistání trefil sloup se světelnou řadou před VPD.
Dolin
Dolin
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#186951Verze : 0
Dovolím si zde malinko zavzpomínat natuto mimořádnou událost.
V roce 1999 sem,co by záklaďák, sloužil na čáslavském letišti u TL RTZ. Jednou zmích poviností byla i služba na SVS. Slovy startovovelitelském stanovišti. To je prosím uni-buňka a předělaným oknem,aby se z ní dala dalekohledem pozorovat přistávající letouny,jestli mají správně vysunuté podvozky a klapky. A samozřejmě jestli jde "dolů" tak jak má. To plnili dva kluci z RTZ a jeden pilot s funkcí asistenta řídícího létání.
V pondělí 11.října přiletěli "frantíci" na společné cvičení,které mělo mít tři letové dny. Já společně s Márou sme byly naším velitelem vybráni na SVS. Oba sme se těšili a já dvojnásob,že budou nějaký fotečky.
V úterý ráno sme před osmou vypadli na plochu a zprovoznili SVS na hlavním směru a čekali co se bude dít.
Pred polednem se dostavil pilot a popsal co se přesně a kdy bude dít. A v poledne začli na stojánce nahazovat první Migy. Při prvním návratu sme se začali ozývat,že s Miragema bude pro nás problem. Přeci jenom sedá úplně jinak než jednadvacka. A ke všemu brzo rozsvěcí přistávací světla,takže není fekt nic vidět. Hm,prej to nevadí. Tak fajn. Den ubíhal pěkně. Nádherný skupinový starty,průlety... Fotek taky přibívalo a já doufal,že alespoň něco vyjde.
Pomalu se blížila osmá a skupina 2x MiG & 2x Mirage se chystala na přistání po jednom. Mezi tím pro nás přijel náš letkový Uaz a já společně s jeho řidičem pozoroval poslední přistávající mašinu venku na ploše. Když se za ní objevili jiskry,začlisme tušit průšvih. Uaza sem ihned poslal zpět na letku,protože byl potřeba tam. Já vlítnul dovnitř a uviděl vytřeštěného Máru u dalekohledu a ve spěchu se balícího pilota,který se slovy "Chlapy a máme velkej průser" zmizel do tmy. Ihned sem volal na technický sál,co máme dělat. Prej čekat a raději zkontrolovat kluky na světlometech. Přeci jenom,šlo to těsně okolo nich.
Vyrazil sem tam ihned pouhašení požáru. Kluci byly docela v pohodě. Dělali si dokonce srandu z toho jak rychle byly obsluhy rychle dole z korby pres kabinu Zilu. Pomoh sem na prvním,bližším světlometu vyměnit uhlíky,aby jim mohli posvítit na škody a já šel zpět na SVS. Něco po deváté nás propustili a my odešli na kasárna.
Druhý den sem se domluvil s velitelem letky kpt.Pitzkem,že se tam zajedem podívat. Takže sme ještě vzali jednoho kluka a o.z. Mačka,který měl nastarosti světlotechniku,a uazem vyrazili na místo činu. Velmi nás zaujalo místo prvního dotyku. Sloup záblesku 700metrů od prahu VPD byl ohnutý těsně nad polovinou.
Velmi mě pak mrzelo,že ve výsledku vyšetřování sme byli tak zahrnuti. Tedy že sme selhali. Naštěstí bezejmeně,protože se nás nikdo na nic neptal.
Fotek samotného havarovaného stroje zde už pár je,tak vkládám něco z okolí.
Sloup záblesku 600 metrů od VPD,druhý do kterého narazil,se silou nárazu zaryl vrcholem do země
V popředí záblesk 400 m od VPD a v pozadí stopy prvního dotyku
Zde při jízdě stratila registr. V pozadí si čtveřice z RTZ prohlíží ulomený přední podvozek a v pozadí to balí vyšetřovatelé
Známé zákulisí s Miragí v koláči hasicí pěny a hasičskou Tatrou. Mimochodem ta díra je místo kde se otočila do konečné polohy.
Nekvalitní fotka od světlometu pár chvil po uhašení
Připraveni na start
V roce 1999 sem,co by záklaďák, sloužil na čáslavském letišti u TL RTZ. Jednou zmích poviností byla i služba na SVS. Slovy startovovelitelském stanovišti. To je prosím uni-buňka a předělaným oknem,aby se z ní dala dalekohledem pozorovat přistávající letouny,jestli mají správně vysunuté podvozky a klapky. A samozřejmě jestli jde "dolů" tak jak má. To plnili dva kluci z RTZ a jeden pilot s funkcí asistenta řídícího létání.
V pondělí 11.října přiletěli "frantíci" na společné cvičení,které mělo mít tři letové dny. Já společně s Márou sme byly naším velitelem vybráni na SVS. Oba sme se těšili a já dvojnásob,že budou nějaký fotečky.
V úterý ráno sme před osmou vypadli na plochu a zprovoznili SVS na hlavním směru a čekali co se bude dít.
Pred polednem se dostavil pilot a popsal co se přesně a kdy bude dít. A v poledne začli na stojánce nahazovat první Migy. Při prvním návratu sme se začali ozývat,že s Miragema bude pro nás problem. Přeci jenom sedá úplně jinak než jednadvacka. A ke všemu brzo rozsvěcí přistávací světla,takže není fekt nic vidět. Hm,prej to nevadí. Tak fajn. Den ubíhal pěkně. Nádherný skupinový starty,průlety... Fotek taky přibívalo a já doufal,že alespoň něco vyjde.
Pomalu se blížila osmá a skupina 2x MiG & 2x Mirage se chystala na přistání po jednom. Mezi tím pro nás přijel náš letkový Uaz a já společně s jeho řidičem pozoroval poslední přistávající mašinu venku na ploše. Když se za ní objevili jiskry,začlisme tušit průšvih. Uaza sem ihned poslal zpět na letku,protože byl potřeba tam. Já vlítnul dovnitř a uviděl vytřeštěného Máru u dalekohledu a ve spěchu se balícího pilota,který se slovy "Chlapy a máme velkej průser" zmizel do tmy. Ihned sem volal na technický sál,co máme dělat. Prej čekat a raději zkontrolovat kluky na světlometech. Přeci jenom,šlo to těsně okolo nich.
Vyrazil sem tam ihned pouhašení požáru. Kluci byly docela v pohodě. Dělali si dokonce srandu z toho jak rychle byly obsluhy rychle dole z korby pres kabinu Zilu. Pomoh sem na prvním,bližším světlometu vyměnit uhlíky,aby jim mohli posvítit na škody a já šel zpět na SVS. Něco po deváté nás propustili a my odešli na kasárna.
Druhý den sem se domluvil s velitelem letky kpt.Pitzkem,že se tam zajedem podívat. Takže sme ještě vzali jednoho kluka a o.z. Mačka,který měl nastarosti světlotechniku,a uazem vyrazili na místo činu. Velmi nás zaujalo místo prvního dotyku. Sloup záblesku 700metrů od prahu VPD byl ohnutý těsně nad polovinou.
Velmi mě pak mrzelo,že ve výsledku vyšetřování sme byli tak zahrnuti. Tedy že sme selhali. Naštěstí bezejmeně,protože se nás nikdo na nic neptal.
Fotek samotného havarovaného stroje zde už pár je,tak vkládám něco z okolí.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sloup záblesku 600 metrů od VPD,druhý do kterého narazil,se silou nárazu zaryl vrcholem do země
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
V popředí záblesk 400 m od VPD a v pozadí stopy prvního dotyku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zde při jízdě stratila registr. V pozadí si čtveřice z RTZ prohlíží ulomený přední podvozek a v pozadí to balí vyšetřovatelé
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Známé zákulisí s Miragí v koláči hasicí pěny a hasičskou Tatrou. Mimochodem ta díra je místo kde se otočila do konečné polohy.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nekvalitní fotka od světlometu pár chvil po uhašení
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Připraveni na start
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#214784Verze : 0
Mirage 2000C 80 (103-LI) z Escadron de Chasse 1/12 "Cambresis" (Stíhací letka 1/12) ze základny Base aérienne 103 Cambrai.
NATO Tiger Meet 2010, Volkel 7.10.2010
vlastní foto
vlastní foto
NATO Tiger Meet 2010, Volkel 7.10.2010
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#373869Verze : 0
MART.in
MOD
Reklama
Mirage 2000-5F (103-KV) z výzbroje EC 1/12, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)





Mirage 2000-5F (103-LI) z výzbroje EC 1/12, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)









Mirage 2000-5F (103-LI) z výzbroje EC 1/12, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)





URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#404145Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.