Main Menu
User Menu
Reklama

Dassault Mirage 2000C

     
Název:
Name:
Dassault-Breguet Mirage 2000C
Originální název:
Original Name:
Dassault-Breguet Mirage 2000C
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1982-DD.06.1995 Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation, Mérignac
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1982-DD.06.1995
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
124
První vzlet:
Maiden Flight:
10.03.1978 prototyp / prototype Mirage 2000.01
20.11.1982 Mirage 2000C
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7500 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10860 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
14000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,13 m
Délka:
Length:
14,36 m
Výška:
Height:
5,14 m
Plocha křídla:
Wing Area:
41,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
414,6 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
SNECMA M53-P2
- maximální tah bez přídavného spalování: 64,3 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 95,1 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4000 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2300+ km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
285 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4 min do 15000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
18000 m
Dolet:
Range:
1852 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
33351) km
Výzbroj:
Armament:
2x kanón DEFA 554, každý se zásobou 125 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 6200 kg na 9 závěsnících (4 podkřídlové, 5 podtrupových)

výzbroj:
6x MICA IR/RF
2x R.550 Magic II
2x Super 530D

4x Matra F4

9x Mk.82
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
1) maximální přeletová vzdálenost (s přídavnými nádržemi 1x 1300 l a 2x 1700 l)
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#16463Verze : 0
MOD
Mirage 2000C se odpoutává od amerického tankeru KC-135R Stratotanker poté, co od něj doplnila palivo, a pokračuje v hlídkovém letu během operace Allied Force nad Balkánem, 15. dubna 1999.
Dassault Mirage 2000C - (US DoD)

(US DoD)
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#164930Verze : 0
MOD
Kolize Mirage 2000C v Čáslavi. Během přistání trefil sloup se světelnou řadou před VPD.


Dolin
Dassault Mirage 2000C -


Dassault Mirage 2000C -


Dassault Mirage 2000C -


Dassault Mirage 2000C -


URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#186951Verze : 0
Dovolím si zde malinko zavzpomínat natuto mimořádnou událost.
V roce 1999 sem,co by záklaďák, sloužil na čáslavském letišti u TL RTZ. Jednou zmích poviností byla i služba na SVS. Slovy startovovelitelském stanovišti. To je prosím uni-buňka a předělaným oknem,aby se z ní dala dalekohledem pozorovat přistávající letouny,jestli mají správně vysunuté podvozky a klapky. A samozřejmě jestli jde "dolů" tak jak má. To plnili dva kluci z RTZ a jeden pilot s funkcí asistenta řídícího létání.
V pondělí 11.října přiletěli "frantíci" na společné cvičení,které mělo mít tři letové dny. Já společně s Márou sme byly naším velitelem vybráni na SVS. Oba sme se těšili a já dvojnásob,že budou nějaký fotečky.
V úterý ráno sme před osmou vypadli na plochu a zprovoznili SVS na hlavním směru a čekali co se bude dít.
Pred polednem se dostavil pilot a popsal co se přesně a kdy bude dít. A v poledne začli na stojánce nahazovat první Migy. Při prvním návratu sme se začali ozývat,že s Miragema bude pro nás problem. Přeci jenom sedá úplně jinak než jednadvacka. A ke všemu brzo rozsvěcí přistávací světla,takže není fekt nic vidět. Hm,prej to nevadí. Tak fajn. Den ubíhal pěkně. Nádherný skupinový starty,průlety... Fotek taky přibívalo a já doufal,že alespoň něco vyjde.
Pomalu se blížila osmá a skupina 2x MiG & 2x Mirage se chystala na přistání po jednom. Mezi tím pro nás přijel náš letkový Uaz a já společně s jeho řidičem pozoroval poslední přistávající mašinu venku na ploše. Když se za ní objevili jiskry,začlisme tušit průšvih. Uaza sem ihned poslal zpět na letku,protože byl potřeba tam. Já vlítnul dovnitř a uviděl vytřeštěného Máru u dalekohledu a ve spěchu se balícího pilota,který se slovy "Chlapy a máme velkej průser" zmizel do tmy. Ihned sem volal na technický sál,co máme dělat. Prej čekat a raději zkontrolovat kluky na světlometech. Přeci jenom,šlo to těsně okolo nich.
Vyrazil sem tam ihned pouhašení požáru. Kluci byly docela v pohodě. Dělali si dokonce srandu z toho jak rychle byly obsluhy rychle dole z korby pres kabinu Zilu. Pomoh sem na prvním,bližším světlometu vyměnit uhlíky,aby jim mohli posvítit na škody a já šel zpět na SVS. Něco po deváté nás propustili a my odešli na kasárna.
Druhý den sem se domluvil s velitelem letky kpt.Pitzkem,že se tam zajedem podívat. Takže sme ještě vzali jednoho kluka a o.z. Mačka,který měl nastarosti světlotechniku,a uazem vyrazili na místo činu. Velmi nás zaujalo místo prvního dotyku. Sloup záblesku 700metrů od prahu VPD byl ohnutý těsně nad polovinou.
Velmi mě pak mrzelo,že ve výsledku vyšetřování sme byli tak zahrnuti. Tedy že sme selhali. Naštěstí bezejmeně,protože se nás nikdo na nic neptal.
Fotek samotného havarovaného stroje zde už pár je,tak vkládám něco z okolí.
Dassault Mirage 2000C - Sloup záblesku 600 metrů od VPD,druhý do kterého narazil,se silou nárazu zaryl vrcholem do země

Sloup záblesku 600 metrů od VPD,druhý do kterého narazil,se silou nárazu zaryl vrcholem do země
Dassault Mirage 2000C - V popředí záblesk 400 m od VPD a v pozadí stopy prvního dotyku

V popředí záblesk 400 m od VPD a v pozadí stopy prvního dotyku
Dassault Mirage 2000C - Zde při jízdě stratila registr. V pozadí si čtveřice z RTZ prohlíží ulomený přední podvozek a v pozadí to balí vyšetřovatelé

Zde při jízdě stratila registr. V pozadí si čtveřice z RTZ prohlíží ulomený přední podvozek a v pozadí to balí vyšetřovatelé
Dassault Mirage 2000C - Známé zákulisí s Miragí v koláči hasicí pěny a hasičskou Tatrou. Mimochodem ta díra je místo kde se otočila do konečné polohy.

Známé zákulisí s Miragí v koláči hasicí pěny a hasičskou Tatrou. Mimochodem ta díra je místo kde se otočila do konečné polohy.
Dassault Mirage 2000C - Nekvalitní fotka od světlometu pár chvil po uhašení

Nekvalitní fotka od světlometu pár chvil po uhašení
Dassault Mirage 2000C - Připraveni na start

Připraveni na start
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#214784Verze : 0
Mirage 2000C 80 (103-LI) z Escadron de Chasse 1/12 "Cambresis" (Stíhací letka 1/12) ze základny Base aérienne 103 Cambrai.
NATO Tiger Meet 2010, Volkel 7.10.2010
Dassault Mirage 2000C - vlastní foto

vlastní foto
Dassault Mirage 2000C - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#373869Verze : 0
MOD
Mirage 2000-5F (103-KV) z výzbroje EC 1/12, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)









Mirage 2000-5F (103-LI) z výzbroje EC 1/12, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)






URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-2000C-t6971#404145Verze : 0
MOD