Název: Name: | Blackburn Roc Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Blackburn Roc Mk.I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.06.1940 Boulton Paul Aircraft, Ltd., Wolverhampton | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.06.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 136 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.12.1938 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2778 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3606 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3992 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.020 m | |
Délka: Length: | 10.850 m | |
Výška: Height: | 3.680 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28.80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 125,208 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Perseus XII vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 619 kW při 2 650 ot/min a 675 kW při 2 750 ot/min v h= 1 980 m. Vrtule třílistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu typu de Havilland. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 358.9 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 217.3 km/h v 1981 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7.6 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5486 m | |
Dolet: Range: | 772.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1303.6 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm ve hřbetní věži Boulton Paul Type A Mk.II s 600 náboji pro každý. Pumový náklad: 1x 113kg. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A. J. Blackburn Aircraft since 1909. Putnam Aeronautical Books, London 1968. ISBN 0-370-00053-6. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. http://www.aviastar.org/air/england/black_roc.php http://www.airwar.ru/enc/fww2/b25roc.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Roc-Mk-I-t6579#15153Verze : 3
Schlange
MOD
.
Roc Mk. 1 L3118 byl dodán na letiště DOnibristle 9. listopadu 1939. V dubnu a květnu 1940 sloužil u 806. squadrony. V červnu téhož roku jej získala druholiniová 759. squadrona FAA. U ní se do srpna 1940 vyskytoval na letišti Eastleigh v zachycené podobě. Zbarvení bylo standardní (Extra Dark Sea Grey, Dark Slate Grey, Sky Grey) s pozdějším provedením rozhraní barev na trupu (posunulo se níže). Na bocích trupu se nacházely výsostné znaky typu A1 (ty byly oficiálně používány na tomto místě od června 1940). Na horní ploše křídla byly umístěny obvyklé znaky typu B, zatímco spodní plocha křídla nesla znaky typu A. Přes celou výšku kýlovky byly aplikovány červené, bí1é a modré pruhy. Tento doplňek výsostného označení se na letounech objevoval od května 1940. Na zadní části boků trupu se nacházely individuální označení letounu u jednotky (písmeno "O") a sériové číslo.
Roc L3118 sloužil k druholiniovým úkolům u několika útvarů až do 13. dubna 1944, kdy byl ztracen při havárii (využívala jej tehdy 791. squadrona).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Blackburn |
Typ letounu | Blackburn Roc Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L3118 |
Taktické označení / imatrikulace | O |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.08.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Roc Mk. 1 L3118 byl dodán na letiště DOnibristle 9. listopadu 1939. V dubnu a květnu 1940 sloužil u 806. squadrony. V červnu téhož roku jej získala druholiniová 759. squadrona FAA. U ní se do srpna 1940 vyskytoval na letišti Eastleigh v zachycené podobě. Zbarvení bylo standardní (Extra Dark Sea Grey, Dark Slate Grey, Sky Grey) s pozdějším provedením rozhraní barev na trupu (posunulo se níže). Na bocích trupu se nacházely výsostné znaky typu A1 (ty byly oficiálně používány na tomto místě od června 1940). Na horní ploše křídla byly umístěny obvyklé znaky typu B, zatímco spodní plocha křídla nesla znaky typu A. Přes celou výšku kýlovky byly aplikovány červené, bí1é a modré pruhy. Tento doplňek výsostného označení se na letounech objevoval od května 1940. Na zadní části boků trupu se nacházely individuální označení letounu u jednotky (písmeno "O") a sériové číslo.
Roc L3118 sloužil k druholiniovým úkolům u několika útvarů až do 13. dubna 1944, kdy byl ztracen při havárii (využívala jej tehdy 791. squadrona).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Roc-Mk-I-t6579#504514Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
Fotky jsou z tohoto serveru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Roc-Mk-I-t6579#25254Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.