CZK - LP-257

LP-257
     
Název:
Name:
LP-257 LP-257
Originální název:
Original Name:
Dvojkanon 257 na tanku T-34, situace B
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Konstrukta n.p., Brno /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 model
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
29800 kg 65698 lb
Celková délka:
Overall Length:
7280 mm 23 ft 10 ⅝ in
Celková šířka:
Overall Width:
3170 mm 10 ft 4 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
3350 mm 10 ft 11 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
V-2-34 nebo V-2-34M
- vidlicový, čtyřtaktní, vznětový s přímým vstřikováním a kapalinovým chlazením
- počet válců: 12
- maximální kroutící moment: 2 200 Nm při 1 200 ot/min
- chladící kapalina:
- v letním období: voda
- v zimním období: nízkotuhnoucí směs
- spouštění motoru: elektrické (pomocné spouštění vzduchem)
- objem chladící soustavy: 107 l
- objem mazací soustavy: 85 l / 60 l
V-2-34 or V-2-34M
- V-type, four-stroke, diesel with direct injection, water cooled
- number of cylinders: 12
- maximum torque: 1622.6 lb.ft at 1 200 rpm
- cooling liquid:
- summer: water
- winter: slow-setting mixture
- engine starting: electrical (auxiliary air starting)
- cooling liquid volume: 23,5 Imp gal
- lubricating system volume: 18,7 Imp gal / 13,2 Imp gal
Výkon:
Power:
368 kW při 1800 ot/min 493.5 bhp at 1800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
- počet převodových stupňů: 5+1
- ovládání: mechanické
- number of gears: 5+1
- control: mechanical
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h ? mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,7 m 106 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m 31 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,4 m 55 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2x 57 mm protilietadlový kanón R 10 2x 57 mm anti-aircraft cannon
R 10
Vedlejší:
Secondary:
spodní kulomet DTM (se zaměřovačem PPU-8-T)
- ráže: 7,62 mm
- maximální dálka mířené střelby: 1500 m
- náboje pro oba kulomety: 1890 kusů
DTM (with PPU-8-T gunsight) lower machine gun
- calibre: 7,62 mm
- maximum range of aimed shooting: 0,93 mi
- ammunition for both machine guns: 1890 rounds
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
TTD pre T-34/85. Data for T-34/85.
Zdroje:
Sources:
Mgr. Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN: 978-80-204-2515-7
Mgr. Martin Dubánek - Projekty samohybných protilietadlových kanonů z roku 1955, ATM č. 10/2012, ISSN: 1802-4823
URL : https://www.valka.cz/CZK-LP-257-t270717#733713 Verze : 2
Počas vývojových prác na protilietadlovom vozidle LP-157 bol vypracovaný i návrh na vozidlo so zdvojenou lafetáciou protilietadlového kanóna R 10 s tzv. plynulým zásobovaním pomocou násypiek. To umožňovalo plynulú voľbu použitia protilietadlového a protipancierového streliva. Štúdiu zaslala 30.6.1955 poverená firma Konštrukta Brno na Správu delostreleckého vyzbrojovania. Autorom výkresu s názvom "Dvojkanon 257 na tanku T-34, situace B" s číselným označením KV 0-002 z 1.5.1955 je pravdepodobne Miroslav Kotík. Označenie "LP-257" je hypotetické a slúži na rozlíšenie verzií s LP-157. Veža samotná mohla byť umiestnená na akýkoľvek samohybný alebo ťahaný podvozok. Ťahanú verziu zobrazuje Kotíkov výkres KV 0-001. Veža je popisovaná ako kabína vyrobená z 25 mm pancierového plechu. Osi dvojice symetricky externe lafetovaných kanónov boli od seba vzdialené 510 mm. Zbrane museli byť rôzličného prevedenia t.j. pravý a ľavý kanón. Konštrukcia lafiet umožňovala námer v rozsahu -6° až + 120°. Posádka veže zaujímala pololežiacu polohu. V budúcnosti sa rátalo s vytvorením automatického systému riadenia paľby, kedy zbraňové systémy mali byť ovládané centrálne bez prítomnosti obsluhy. Tento vzdialený zámer však nebol nikdy realizovaný.
Funkčnú schému ovládania pomocou servomotorov vypracoval Miroslav Kotík vo výkrese KV 2-009 z 15.6.1955. Miroslav Kotík už 1.4.1955 teoreticky rozkreslil zásobovanie kanónov muníciou na výkrese KV 0-006. Zásobníky, resp. násypky neboli závislé od polohy kanónov. Do zásobníku sa vošlo 50 nábojov pre protilietadlovú streľbu. Pri potrebe streľby proti obrneným cieľom prepla obsluha podávacie ústrojenstvo na odoberanie nábojov zo stredových zásobníkov. V každom zo zásobníkov sa nachádzalo 12 priebojných nábojov. Zásobovanie kanónov sa prevádzalo pomocov závitovkových dopravníkov (šnek). Návrh tohoto zariadenia bol principiálne vyskúšaný a vyhovoval do kadencie 400 výstrelov za minútu. Vzhľadom na obmedzenú výrobu protilietadlových kanónov R 10 pre potreby československej armády (400 kusov) a jej následnom zastavení boli projekty využívajúce tento kanón zastavené.
V depozitári VHÚ sa nachádza drevený model tohoto vozidla.


Mgr. Martin Dubánek - Projekty samohybných protilietadlových kanonů z roku 1955, ATM č. 10/2012, ISSN: 1802-4823
Mgr. Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7

CZK - LP-257 - Model vozidla sa nachádza v depozite VHÚ

Model vozidla sa nachádza v depozite VHÚ
CZK - LP-257 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-LP-257-t270717#733202 Verze : 13
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více