Bojové stroje - Messerschmitt Me 262

Autor: Z1 Televize 🕔︎︎ 👁︎ 21.575

Ještě před druhou světovou válkou byl v Británii a Německu, nezávisle na sobě zahájen vývoj proudových motorů. Jenže od motoru k operačně použitelnému letounu je dlouhá cesta. Závod o první proudovou stíhačku začal. Kdo zvítězí?

 

Reklama

V Německu měl hlavní zásluhu na vývoji proudových motorů Hans von Ohain. S podporou Ernesta Heinkela postavil prototyp motoru HeS 3a postupně společně vytvořili první proudový letoun He 178.

V Británii se podobnou problematikou zabýval Frank Whittle. Prvním britským proudovým letounem byl Gloster E.28. Whittle byl dlouhou dobu přesvědčen, že Ohain jeho nápady okopíroval, teprve dlouho po válce si vysvětlili, že došli, ke stejným řešením nezávisle na sobě.

Pozadu nechtěly zůstat ani Spojené státy, které dostaly první vzorek proudového motoru od Britů. Země s největším průmyslovým potenciálem měla šanci postrčit vývoj kupředu.

Nakonec nevyhrál ani Heinkel s Ohainem, ani Whittle s firmou Gloster, ani americká General Elecrtric spolupracující s firmou Bell. Vítězem byl Willy Messerschmit s typem Me 262 Schwalbe. jak k tomu došlo se dozvíte v seriálu Bojové stroje.

Reklama

Více:

Messerschmitt Me 262

 

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více