Air Vice Marshal Sir Quintin Brand

Autor : 🕔24.11.2003 📕8.023
Quintin Brand se narodil v Beaconsfield v Jihoafrickém dominiu 25.května 1893. Poté co dokončil vzdělání ve své rodné zemi, měl Brand velmi vynikající kariéru v průběhu první světové války jako člen RFC a později RAF, přičemž získal DSO, Military Cross a DFC. Jedním z jeho pozoruhodných činů byl sestřel německého bombardéru Gotha při posledním náletu na Anglii za 1. světové války.

S generálem sirem Pierrem van Ryneveldem provedl první let z Anglie do Capetownu v roce 1920. Let z Brooklandu do Wynbergu trval 6 týdnů, což bylo způsobeno špatným počasím a několika nehodám – celková doba letu byla pouze 109 hodin. Letoun, který použili, bombardér Vickers Vimy, havaroval poblíž Wadi Haifa a byl zničen. Piloti zajistili záchranu motorů z vraku a jejich umístění do druhého letounu, který později havaroval poblíž Bulawayo, když se pokoušel opustit Pretorii. Nakonec dosáhli cíle ve třetím letounu, který jim byl poskytnut vládou Jihoafrického dominia. Dostali děkovný telegram od krále a oba byli povýšeni na rytíře.

Brand se stal nejdříve Director General of Aviation v Egyptě v letech 1932 až 1936. Pak se stal Director of Repair and Maintenance v rámci Air Ministry. Tuto funkci zastával v letech 1937 až 1939. Poté převzal roli leteckého důstojníka, velícího 10. skupině stíhacího letectva v letech 1939 až 1941. Roku 1943 byl propuštěn z RAF a zemřel v Rhodesii v březnu 1968 ve věku 74 let.
Autor : 🕔24.11.2003 📕8.023

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Kohy Ano spoustu příslušníků policie jen dělalo svojí práci nehledě na ideologii ale spoustu znich bohužel viděli na ideologii i své obohacení a nezdráhali se mučit nevinné popřípadě je střílet mlátit atd . v této situaci je to těžké říct kdo a nebo...

    Bratři Mašínové - fakta · 1 week ago

  • RaS Doporučuji knihu pana Karla Pacnera Atomoví špioni. Je tam velmi podrobně a fundovaně popsáno, jak se ten který stát dobral své jaderné bomby a jak se tomu světové společenství snažilo (neúspěšně) zabránit.

    Operace Opera – předehra · 1 week ago

  • CZjak radiostanice byly však nee v takovém počtu jakým si žádalprolém byl v tom, že v roce 1941 měli pouze velitelské však od Prosince při protiofenzívě měl výhradně každý v 1942 byly již z 82% kvůli i dodávkám spojenců zjisti si informace pro příště a...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • jikjik Pokud je mi známo, maršál G.I. Kulik byl náčelníkem správy DRRA dělostřelectva, ne tanků.

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 2 weeks ago

  • volado1 Sprosti vrahovia,nic ine

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • jikjik 25. ledna 1935 ... V zemi zuřil hlad organizovaný soudruhem Stalinem a jinými soudruhy. - a tím jsem skončil. Dál to nemá cenu číst. 1) Hladomor byl v roce 1933. 2) Stalin se jako jeden z mála staral ten hlad zlikvidovat. 3) Většina zemřelých na...

    Výcvik sovětských letců pro 2. světovou válku · 2 weeks ago

  • jikjik Ano, autor má naprostou pravdu. Sovětská armáda převyšovala německou početně i kvalitou výzbroje. Například tank T34 byl tak dobře pancéřován, že velitel neviděl ven a ani neměl radiostanici. podobně ta skvělá letadla, která sice dosahovala...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 3 weeks ago

  • R Dobrý den, nevím zda to již někomu dnes pomůže, ale připojím svůj názor. Igor byl veselý a hodný kluk. Osudnou se mu stala láska k jeho psímu kamarádovi, který byl vystrašený pod buňkou a Igor se pro něj vracel z již nastartovaného OT-64. Provádět...

    Úmrtia vojakov OS SR v zahraničných operáciách · 1 month ago

  • seky Článek ucházející, ale je tu jeden obrovský, vemi podstatný nesmysl. Motor V2 rozhodně nevychází z Liberty ani omylem. Nemá ani podobnou koncepci a ani podobný design dílů. Jsou to dva naprosto odlišné motory v každém směru. Ve zkratce:...

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 1 month ago

  • Patrik Novák Velice poučné čtení. Děkuji

    Českoslovenští letci v polské kampani 1939  · 1 month ago