Název: Name: | Avro Manchester Mk.I | Avro Manchester Mk.I |
Originální název: Original Name: | Avro Manchester Mk.I | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.07.1940-DD.MM.1941 A. V. Roe & Co. Ltd., Woodford DD.03.1941-DD.MM.1941 Metropolitan-Vickers Ltd., Manchester | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 86 Avro 43 Metrovick | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 13350 kg | 29432 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 20412 kg | 45000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 22680 kg | 50000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 27.460 m | 90ft 1in |
Délka: Length: | 21.170 m | 69ft 5,5in |
Výška: Height: | 6,200 m | 20ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 105.07 m2 | 1131 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 194.260 kg/m2 | 39,788 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Vulture II kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s řadami válců do X o výkonu 1 327 kW (1 805 k) při 2 850 ot min a plnícím tlaku 0,414 barů (310,291 mm Hg), praktický výkon byl nižší 1 081 - 1 156 kW (1 470 - 1 571 k). Vrtule třílisté de Haviland typ 5140 s konstantní rychlostí otáček. | Rolls-Royce Vulture II twenty-four-cylinder supercharged liquid-cooled X engine rated 1,780 hp at 2,850 rpm +6 psi boost but practical performance 1,450 - 1,550 hp, driving a three-blade constant-speed propellers Type de Havilland 5140. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 9 792 l v šesti palivových nádržích v křídlech. (2x 2 637 l, 2x 1 741 l a 2x 518 l) | 2,154 UK gallons in six main tanks. (580 + 383 + 114 UK gallons in each wing) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 426.5 km/h v 5182 m | 265 mph in 17000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 362.1 km/h v 5486 m | 225 mph in 18000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 32,0 min do 6096 m | 32,0 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5486 m | 18000 ft |
Dolet: Range: | 1931.2 1) km | 12001) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2623.2 2) km | 16302) mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži FN-5, 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v dolní střelecké věži FN-21 nebo později byla tato nahrazena věží FN-64 později byla tato pozice zrušena a nahrazena 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm ve hřbetní střelecké věži FN-7 4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži FN-20A Pumový náklad: 4 695 kg (12x 227 kg nebo 4x 907 kg nebo 2x torpédo 457 mm) | Two flexible forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the nose turret type Nash & Thomson FN-5 two flexible 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the ventral turret type Nash & Thomson FN-21 or later two flexible 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the dorsal turret type Nash & Thomson FN-7 and four flexible rearward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the in the tail turret type Nash & Thomson FN-20A Bomb load: Up to 10,350 lbs (12x 500lb or 4x 2,000lb or 2x 18in torpedo). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) s plným pumovým nákladem 2) s pumovým nákladem o hmotnosti 3 674 kg | 1) with full bomb load 2) with 8000 lb bomb load |
Zdroje: Sources: | L+K 23/1974, Letadla 1939-45 www.jaapteeuwen.com www.historyofwar.org ww2photo.mimerswell.com http://www.airwar.ru/enc/bww2/manch.html archiv autora |