Název: Name: | Rolls-Royce Merlin III | Rolls-Royce Merlin III |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Merlin III | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Glasgow | |
Období výroby: Production Period: | 01.07.1938-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8456 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1937 | |
Použití: Use: | Supermarine Spitfire Mk.I Hawker Hurricane Mk.I Hawker Sea Hurricane Mk.IB Hawker Henley Boulton-Paul Defiant Mk.I Fairey Battle Mk.I Dewoitine D.521 Amiot 353 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 623,7 kg | 1375 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1753 mm | 5ft 9,01in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 757 mm | 2ft 5,8in |
Celková výška: Overall Height: | 1046 mm | 3ft 5,18in |
Vrtání: Bore: | 137,16 mm | 5,4in |
Zdvih: Stroke: | 152,43 mm | 6in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 27.02 l | 1649 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 100. | Gasoline with an octane rating 100. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor S.U. A.V.T.32 | Twin-choke updraught Rolls-Royce S.U. A.V.T.32 carburettor with automatic mixture control. |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0 : 1 | 6,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým, jednorychlostním, odstředivým kompresorem. | Supercharger: Single-stage single-speed centrifugal. |
Chlazení: Cooling: | kapalinou přetlakové | Liquid-cooled (70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture) pressurised. |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 656.2 kW při 3000 ot/min | 880 bhp at 3000 rpm |
Poznámka: Note: | Vzletový výkon: 656 kW (892 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku +0,414 baru (+310,3 mm Hg) Bojový výkon: 977 kW (1 328 k) při 3 000 ot min v h= 2 743 m a plnícím tlaku +0,827 baru (+620,6 mm Hg) po dobu max. 5 min. 865 kW (1 176 k) při 3 000 ot/min v h= 3 734 m při plnícím tlaku +0,621 baru (+465,4 mm Hg). Pokud byl použit benzín s oktanovým číslem 87, musel být snížen plnící tlak kompresoru a recipročně poklesly výkony na úroveň motoru RR Merlin II. Ventilový rozvod: OHC, čtyřventilový (dva sací a dva výfukové ventily, výfukové jsou chlazeny sodíkem). Tento typ motoru byl prvním z Merlinů vyráběných velkosériově. 100 oktanové palivo se začalo používat v roce 1939. | Take-off power 880 hp at 3,000 rpm boost +6 psi. Combat power: 1,310 hp at 3,000 rpm at 9,000 ft boost +12 psi (5-minute limit). 1,160 hp at 3,000 rpm at 12,250 ft boost +9 psi. Using 87 octane fuel the power ratings were the same as the Merlin II. Valvetrain: Overhead camshaft, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems. Major early war production marks. |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters. New York: Smithmark Publishers Inc., rok 1994, ISBN 0-8317-3938-8. http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm www.historyofwar.org http://www.jshawmsc.f2s.com/merlin.htm http://www.spitfireart.com/merlin_engines.html www.reference.com http://www.bookrags.com/wiki/Rolls-Royce_Merlin archiv autora |