Výsledky vyhledávání

Nalezené příspěvky

Zobrazuji záznamy 0 - 70 z 70 záznamů celkem

   

Legenda : [Faktografický příspěvek] [Diskusní příspěvek]

Pomoc s určením jednotky

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Člověk se učí celý život, Zde jsem nalezl dalšího příslušníka tohoto pluku - tantokrát až z daleké Haliče:https://nienadowka.jimdo.com/i-wojna-swiatowa/Novak Adam - ale příjmení napsáno česky.

Určení jednotky

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Jednak mi o tom vyprávěli přímí účastníci, jednak se o tom lze dočíst i v memoárech. Samozřejmě, že nešlo o přidělení k jiné divizi, ale k jinému pluku v rámci brigády či divize.Ještě jedna věc: podle mých znalostí byla pochodo ...

Prosba o pomoc

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Myslím, že je to zbytečné. Pleský se při popisu bojů I. praporu IR.8 zmiňuje, že vedle nich útočil IR. 81 a měl velké ztráty. Je to v prvním dílu " V šedých mundurech" trilogie " Velezrádci "

Určení jednotky

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Někde na netu jsem se dočetl, že tyto prapory působily víceméně samostatně a pluk je pouze zabezpečoval po stránce administrativní a týlové. IV/ 39 je klasickým označením 4,praporu 39 pěšího pluku, stejně u společné armády, rakousk ...

Určení jednotky

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

A.K, pěšák, c.k. prapor domobrany č. IV/39. Zde mne poněkud mate číslování, neboť římskými číslicemi se u pěších pluků označovaly prapory a arabskými pluky, brigády a divize. Je však možné, že jde o historické označení. Zeměb ...

Prosba o pomoc

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

O bojích IR 81 se zmiňuje i Metoděj Pleský v knize V šedých mundurech. Tehdy bojovali na Krakovsko- Czestochowskej Jurze v okolí Lgoty Murowanej.

Pátranie po predkoch - vojakoch

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

"členom 67. pešieho cisárskeho pluku - domobrany" - takový domobranecký pluk neexistoval. Musíte hledat k.u.k. IR 67. Uherské domobranecké pluky byly v německých dokumentech označovány jako k.u. LstIR a číslo pluku.Něco o rakouské domobran ...

Pomoc s určením vojáků.

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

"S vysokou pravdepodobnostou sa jedna o KuK LIR No 4 Klagenfurt".Landwehr užíval zkratku k.k. Zkratku k.u.k. užívalo společné vojsko. Muž vzadu je důstojník v hodnosti nadporučíka (oberleutnant).

Pro vás hračka, pro mě neznámá

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Pokud se dobře pamatuji, dělostřelecké pluky společné armády ( stejně jako jezdecké či jiné ) byly doplňovány ze sborů. Své doplňovací obvody měla pouze pěchota ( ať již společné armády nebo zeměbrany či domobrany). Takže pokud ...

Pro vás hračka, pro mě neznámá

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Ano, i když jen krátce. Jinak toho pocestoval za prvé měsíce války víc než dost. Ale je zajímavé, jak se dostal k haličsko- bukovinskému K.u.k IR No. 24,který měl sídlo štábu ve Lvově a doplňovací okres v Kolomei v Bukovině.

Určení příslušnosti vojáka

>> Války - diskuse >> Otázky a odpovědi

Blúza hulánů m ěla 10 polokulovitcý knoflíků v 1 řadě. Přes ni má oblečen kožíšek, bohužel nemá czapku, takže podle její barvy nelze určit, ke kterému hulánskému pliku (At společné armády či zeměbrany příslušel.Více lze naj ...

Pro vás hračka, pro mě neznámá

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Pozor, nešlo o záložníka, nýbrž o náhradního záložníka, který nesloužil prezenční službu, ale odbýval si pravidelná cvičení. Vojenské hřbitovy v oblasti, která nás zajímá, jsou v Zawierciu, Kroczycach, Lazach, Pilicy, ale pokud j ...

Pro vás hračka, pro mě neznámá

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

5. rota byla standartně součástí II. praporu.Jinak potvrzení výše uvedeného je v knize M. Pleského "Velezrádci" díl I. "V šedých mundurech". M. Pleský byl po zrušení pochodového praporu přidělen k 1. první setnině 8.IR a jak sám pí ...

Pro vás hračka, pro mě neznámá

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

A.A., náhradní záložník, pěší pluk (společné armády) č.8, 5 rota, Morava (země), Tišnov (okres), Deblín ( domovská obec či obec bydliště), 1888 ( rok narození), mrtev (pravděpodobné datum úmrtí).

Prosba o pomoc

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

V roce 1907 nenarukoval k Landwehru (28. LIR měl doplňovací okres a štáb v Písku), ale ke společnému vojsku - IR Viktor Emanuel III. König v. Italien No 28 s doplňovacím okresem a stábem v Praze(Pražské děti).Byl určen k tříleté prezen ...

Hudební pluk

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Po vzniku ČSR byla v prosinci 1918 čs. legionářská jednotka přeorganizována na divizi a při odesílání do vlasti měla již 4 pluky. Ty pak měly významnou úlohu při obsazování a dobývání území ČSR od německých separatistů a maďar ...

Hudební pluk

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Jalk se mohl přihlásit a být přijat do legií téměř 8 měsíců po vzniku republiky? Evidentně buď chyba nebo podvod. Možná se přihlásil do cizinecké legie? U italských legií striktně platilo, že kdo se přihlásil 29.10.1918, nebyl při ...

Hudební pluk

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Ani v rakouské, ani v čs. armádě neexistoval žádný hudební pluk. V databázi legionářů je uveden Václav Pavelka (dokonce 2x), nar. 10.9.1881, příslušník 24. pluku francouzských legií, narozen v Bořicích, domovská obec Míreč. Co mne ...

Zvláštna uniforma

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Připadá mi to na příslušníka buď dragounského pluku společné armády, nebo pluku tyrolských jízdních střelců. Sako s 6 knofliky nosili obojí, stejně jako čepici bez štítku.

Poprosil by som o potvrdenie hodnosti

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

V dřívějších dobách byla odznakem desátníka hůl (lískovka), kterou zřejmě symbolizuje onen proutek. Na čepici má tzv. Kappenabzeichen ( čepicové odznaky, které mohli zavést velitelé pluků a vyšších jednotek).

Prosba o pomoc s překladem

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Mám za to,že u prvního skenu nejde o LIR 7, ale o přidělení k strážní jednotce Lst.Bezirks komando č.7 Plzeň.V druhém případě dva dny nato přidělen ke stavební rotě 2/88 Bozen

Vojenský hřbitov v Krakově

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Zkusil bych to vyhledat podle jména či čísla hrobu přímo na této adrese:https://www.rakowice.eu/Jsou tam i fotografie jednotlivých hrobů, nevím ale, zda tam jsou i vojenské hroby ( polsky kwatera ). Kdyby se to nepovedlo, mohu požádat člověk ...

Peší pluk č. 3 (IR 3)

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

jde o fotografii příslušníků některého čs. domobraneckého praporu v itálii. Tyto prapory vznikly po 28.10.1918,, bylo jich 55 a nebyly počítány k legiím. Jejich uniformy se od Legionářských odlišovaly právě čepicí pěchoty (legioná ...

Prosba - vyznamenání

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Je třeba číst text předpisu. Úředníci státních drah měli na knoflících dvouhlavého orla, soukromých pak shválené logo své firmy.Jinak uniforma státních úředníků byla tmavězelená.

Určení druhu vojska podle uniformy

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Podle popisu fotografie pravděpodobně opěšalí kavaleristé ( od roku 1915) Popisované části oblečení (zejména kožíšek) svědčí nejspíše hulánům. Nutno však uvést, že podobně byl vystrojen i trén a s oblibou tuto výstroj užívali ...

Pomoc při bádání

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

V databázi legionářů - www.vuapraha.cz - není. Po vzniku republiky však mohl však být příslušníkem některého domobraneckého praporu v Itálii - https://www.valka.cz/viewtopic.php/t/96270

Pomoc při bádání

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Ovinovačky, které má na nohou,byly zavedeny v letech 1915-16, náhradní bodák v r. 1917 ( ale někde se uvádí, že již v r. 1915 ), plátěný opasek pak v r. 1917. Od mobilizace trpěla armáda nedostkem výstrojních součástek, takže se použ ...

Kde zemřel a kde bojoval?

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Pohřbenými na válečných hřbitovech v západní Haliči se zabývá sdružení Crux Galiciae :https://cruxgaliciae.org/.Seznamy též publikoval např. Drogomir. Doporučuji se obrátit na p. Miroslawa Lopatu.

Kde sloužil Gottwald

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Pokud se dobře pamatuji, ony dva roky v čs. armádě sloužil u dělostřelců, konkrétně v Hradci nad Moravicí, za komančů tam totiž byla na Bílé věži umístěna pamětní deska na tuto "významnou" událost.

Fotky - pomoc

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Moje chyba- měl jsem zafixovány 2 hvězdičky, Takže na první fotce buď Rittmeister dragounů nebo Hauptmann trénu ( vozatajstva). Svědčí tomu úzký zlatý nárameník na levém rameni a bílé rukavice. Na druhé by kadet měl tzv. jednoročác ...

Žádost o radu

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Uniformy na druhém obrázku fasovali teprve při odplutí z Vladivostoku, takže fotka je udělaná buď tam, nebo po cestě či až doma, ale určitě ne při anabázi.

Prosba - vyznamenání

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Stejnokroj státních úředníků z r. 1889 měl stojatý límec a hodnostní označení na něm:alex.onb.ac.atSpíše jde o stejnokroj železničního úředníka:www.kkstb.plnebo o stejnokroj námořního důstojníka:www.kuk-kriegsmarine.at

Fotky - pomoc

>> Války - diskuse >> Diskuse o WW1

Na prvé fotce je podle mne nadporučík buď jízdy nebo trénu v polní uniformě vz.1908,Na druhé je šikovatel železničního pluku.Na tření je nadporučík husarů.

  
Zobrazuji záznamy 0 - 70 z 70 záznamů celkem

banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2020 : 85.000,- Kč Příjmy doposud : 21.597,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz / armedconflicts.com neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY