Grand Chaco III

Autor : 🕔28.08.2005 📕13.865

Několik bokorysů letadel bojujících nad Gran Chacem stažených z Internetu

 

Paraguayan Fuerzas Aereas Nacionales

 

 

 

 

 

Wibault 73C.1 stíhačka, Primera Escuadrilla de Caza, 2nd Lt. Juan Gonzales Doldan (nahore), Campo Grande, 1932; Potez 25A.2 průzkumný-bombardovací, 1932-35 (dole)

Ansaldo SVA-5

Vyrobne číslo 2, Paraguayan Fuerzas Aereas Nacionales, 1928-32. Tato SVA-5 byla pouzivana pro vycvik a zasobovanie do roku 1932, po predchozim sluzbe v Paraguajske obcanske valce 1922, kdyz jich bylo dodano pet kusu. Farebne scheme se skladalo z prirodneho dreva a farby kovu na kryte motoru. Smerove plochy nesly Paraguajske narodne farby. Narodne kokardy byna na stranach trupu a na ctyrech kridelnich pozicich. Seriove cislo bolo v cerne farbe.

 

 

 

 

 

 

Curtiss D-12 Falcon
Seriove číslo 17, Paraguayan Fuerzas Aereas Nacionales, Isla Poi & Nu-Guazu, 1933. Barevné schéma sestávalo z přírodní barvy hliníku s černým číslem 17 na bocích trupu. Směrové plochy nesly Paraguajské národní barvy (červená, bílá a modrá se žlutou hvězdou v bílé), kokardy v národních barvách byly na čtyřech křídelních pozicích.

 

 

 

Potez 25 TOE
Seriové číslo 13, Paraguayan Fuerzas Aereas Nacionales, poblíže Saavedra, 1933. Barevné schéma sestávalo z tmavě zelené (Dark Green closely matching FS34079) na celém povrchu s bílým číslem 13 na bocích trupu a na obou spodních částí dolních křídel. kryt motoru byl v barvě hliníku. Směrové plochy byly v národních barvách. Toto letadlo neslo neofiriální verzi paraguajských kokard (skládající se z rudé hvězdy na bílem disku se středobou modrou bez bíle vnější linky na čtyřech křídelních pozicích. Tento neobvyklý marking, byl aplikován v poli také na letadla sériových čísel 4 a 5.

 

 

Bolivian Cuerpo de Aviacion

 

 

Bombardovací/průzkumný, Cuerpo de Aviación Boliviano, Villa Montes, 1935: Curtiss Falcon

 

 

Stíhačky, Cuerpo de Aviación Boliviano, 1930-35: Curtiss Hawk II (nahore); Vickers Type 143 Bolivian Scout (dole)

 

 

 

Airco DH9
Seriové číslo AM-1, Bolivian Cuerpo de Aviacion, 1928-29. Toto letadlo bylo provedeno v celohliníkové barvě Bolivijské národní znaky byly nesena na křídlech a bocích trupu. Směrová kormidla byla doplněna národními barvami na původně celočervenou pohyblivou část. Jméno letadla 'Coronel Salazar' a seriové číslo bylo v černém provedení.

 

 

Breguet 19 A2
Potosi, Bolivian Cuerpo de Aviacion, 1929-30. Toto letadlo bylo natřeno francouzskou tmavě zelenou (French Dark Green). Bolivijské národní znaky se sestávyly z kokard na čtyrech křídelních pozicích. Jméo letadla bylo na boku trupu v bílé barvě. Potosi pilotoval 18. ledna 1929 při bobardobacím náletu francouzský poradce Major Henri Lemaitre a jeho echanik Ernest Foucher.

 

 

Junkers K43h
Seriove číslo 104, Punta de Alas (Pointed Wing) Squadron, Bolivian Cuerpo de Aviacion, Villa Montes, 1934. Toto letadlo bylo natřelo zeleně (Mottled Dark or Rusty Green) na horních plochách a světle šedě, či světle modře na spodní straně křídel a trupu. Bolivijské národní znaky byly na křídlech a trupu a horní půli směrového kormidla. sériové číslo bylo černé.

Autor : 🕔28.08.2005 📕13.865

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Kohy

    Ano spoustu příslušníků policie jen dělalo svojí práci nehledě na ideologii ale spoustu znich bohužel viděli na ideologii i své obohacení a nezdráhali se mučit nevinné popřípadě je střílet mlátit atd . v této situaci je to těžké říct kdo a nebo...

    Bratři Mašínové - fakta · 4 days ago

  • RaS

    Doporučuji knihu pana Karla Pacnera Atomoví špioni. Je tam velmi podrobně a fundovaně popsáno, jak se ten který stát dobral své jaderné bomby a jak se tomu světové společenství snažilo (neúspěšně) zabránit.

    Operace Opera – předehra · 1 week ago

  • CZjak

    radiostanice byly však nee v takovém počtu jakým si žádalprolém byl v tom, že v roce 1941 měli pouze velitelské však od Prosince při protiofenzívě měl výhradně každý v 1942 byly již z 82% kvůli i dodávkám spojenců zjisti si informace pro příště a...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 1 week ago

  • jikjik

    Pokud je mi známo, maršál G.I. Kulik byl náčelníkem správy DRRA dělostřelectva, ne tanků.

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 1 week ago

  • volado1

    Sprosti vrahovia,nic ine

    Bratři Mašínové - fakta · 1 week ago

  • jikjik

    25. ledna 1935 ... V zemi zuřil hlad organizovaný soudruhem Stalinem a jinými soudruhy. - a tím jsem skončil. Dál to nemá cenu číst. 1) Hladomor byl v roce 1933. 2) Stalin se jako jeden z mála staral ten hlad zlikvidovat. 3) Většina zemřelých na...

    Výcvik sovětských letců pro 2. světovou válku · 1 week ago

  • jikjik

    Ano, autor má naprostou pravdu. Sovětská armáda převyšovala německou početně i kvalitou výzbroje. Například tank T34 byl tak dobře pancéřován, že velitel neviděl ven a ani neměl radiostanici. podobně ta skvělá letadla, která sice dosahovala...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • R

    Dobrý den, nevím zda to již někomu dnes pomůže, ale připojím svůj názor. Igor byl veselý a hodný kluk. Osudnou se mu stala láska k jeho psímu kamarádovi, který byl vystrašený pod buňkou a Igor se pro něj vracel z již nastartovaného OT-64. Provádět...

    Úmrtia vojakov OS SR v zahraničných operáciách · 4 weeks ago

  • seky

    Článek ucházející, ale je tu jeden obrovský, vemi podstatný nesmysl. Motor V2 rozhodně nevychází z Liberty ani omylem. Nemá ani podobnou koncepci a ani podobný design dílů. Jsou to dva naprosto odlišné motory v každém směru. Ve zkratce:...

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 1 month ago

  • Patrik Novák

    Velice poučné čtení. Děkuji

    Českoslovenští letci v polské kampani 1939  · 1 month ago