Název: Name: | Sikorsky CH-53G | Sikorsky CH-53G |
Originální název: Original Name: | Sikorsky CH-53G | |
Kategorie: Category: | transportní vrtulník | cargo helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1969-DD.MM.1969 Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corp., Stratford, Connecticut DD.MM.1971-DD.MM.1975 Vereinigte Flugtechnische Werke-Fokker GmbH, Speyer | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1969-DD.MM.1975 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Sikorsky: 2 VFW-Fokker: 110 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.10.1971 VFW-Fokker CH-53G | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 12650 kg | 27888 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 16964 kg | 37400 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 19051 kg | 42000 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 26.87 m | 88ft 2in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 20.47 m | 67ft 2in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2.69 m | 8ft 10in |
Celková výška: Overall Height: | 7.59 m | 24ft 11in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 22.02 m | 72ft 3in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 6.1 m | 20ft |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 380.88 m2 | 4099.8 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 29.25 m2 | 314.83 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | turboshaft |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | CH-53G: General Electric T64-GE-6 o výkonu 2125 kW CH-53GS: General Electric T64-GE-100 o výkonu 2927 kW, později General Electric T64-GE-100 o výkonu 3229 kW | CH-53G: General Electric T64-GE-6, power 2850 shp CH-53GS: General Electric T64-GE-100, power 3925 shp, later General Electric T64-GE-100, power 4330 shp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1987 l | 525 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 294.5 km/h v ? m | 183 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 214 km/h v ? m | 133 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11 m/s | 2164 ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 1999 m | 6560 ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 2749 m | 9020 ft |
Dolet: Range: | 175.4 1) km | 1091) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 880 km | 546.8 mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 36 vojáků 5897 kg nákladu 9072 kg podvěšeného nákladu | 36 troops 13000 lb internally 20000 lb externally |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet MG 3 ráže 7,62 mm nebo M3M ráže 12,7 mm ve dveřích 1x kulomet M3M ráže 12,7 mm na nákladní rampě | 2x door-mounted MG 3 7.62 mm or M3M 0.50 in machine gun 1x cargo ramp-mounted M3M 0.50 in machine gun |
Vybavení: Equipment: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) CH-53GS: 650 km - licenční verze CH-53D | 1) CH-53GS: 404 mi - lincence-build CH-53D |
Zdroje: Sources: | Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76. Macdonald and Jane's, London 1975. www.luftwaffe.de www.bredow-web.de www.flugzeuginfo.net |