Název: Name: | Micubiši Ki-46-I | Mitsubishi Ki-46-I |
Originální název: Original Name: | 三菱 キ46 「新司偵」 / 一型 一〇〇式司令部侦察机 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.11.1939-DD.10.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1939-DD.10.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 34 (3 prototypy, 5 předsériových a 26 sériových) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1939 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3379 kg | 7449 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4822 kg | 10631 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,700 m | 48ft 2,74in |
Délka: Length: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Výška: Height: | 3,880 m | 12ft 8,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,03 m2 | 344.77 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 150,6 kg/m2 | 30.85 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-26-I vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 644 kW (875 k) a bojový výkon 662 kW (900 k) v h= 3 600 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 750 mm. | Mitsubishi Ha-26-I fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines rated at 863 hp for take-off and 888 hp at 11,811 ft, drivng a three-bladed constant-speed variable-pitch propellers of diameter 9ft 0.25in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 490 l | 328 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 539.8 km/h v 4069 m | 335.4 mph in 13350 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 398 km/h v 3600 m | 247.3 mph in 11811 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,75 m/s | 2116.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,75 min do 5000 m | 7,75 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10830 m | 35531 ft |
Dolet: Range: | 2100 km | 1304.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm se zásobou 216 nábojů. | One rearward-firing 0.303 in Type 89 Model 1 machine gun, 216 rounds. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 一〇〇式司令部偵察機 - Armádní průzkumný letoun Type 100 Spojenecké kódové jméno: Dinah - letouny byly užívány především pro výcvik v letecké škole Simoshizu Rikugun Hikogakuko | 一〇〇式司令部偵察機 - Type 100 Command Reconnaissance Aircraft Allied Code Name: "Dinah". |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: Japanese Army Fighters, part 2, London, Macdonald & Jane's, rok 1977, ISBN 0-354-01068-9 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Rene J.Francilion, Profile Publications The Mitsubishi Ki-46, rok 1966 Mgr. Martin Ferkl, Mitsubishi Ki-46 Dinah, Revi Publications, Vydání 1., Ostrava 2004, ISBN: 80-85957-10-8 L+K 11/1974, Monografie Mitsubishi Ki-46 Dinah, Václav Němeček http://www.vectorsite.net/avdinah.html www.xs4all.nl www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ki46.html archiv autora |