Název: Name: | Praga RN1) | Praga RN1) |
Originální název: Original Name: | Praga RN | |
Kategorie: Category: | valník | cargo bed truck |
Výrobce: Producer: | Českomoravská-Kolben-Daněk a.s., automobilní oddělení Praga, Praha-Libeň Českomoravské strojírny a.s. (Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG), Praha-Libeň [do března 1945 / until March 1945] / Praha-Vysočany [od září 1945 / from September 1945] Letecké závody n.p, Praha-Vysočany Auto-Praga n.p., Praha-Vysočany Automobilové závody Klementa Gottwalda n.p., Praha-Vysočany Industrije motora - akcionarsko družtvo, Rakovica Tovarna avtomobilov Maribor, Maribor | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1953 Praga RN, z toho / Praga RN, from that: DD.MM.1933-DD.MM.1940 Českomoravská-Kolben-Daněk a.s., automobilní oddělení Praga DD.MM.1940-31.12.1945 Českomoravské strojírny a.s. (Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG) 01.01.1946-01.09.1948 Letecké závody n.p. 02.09.1948-DD.MM.1953 Auto-Praga n.p. DD.MM.1937-DD.MM.1955 Praga RND, z toho / Praga RND, from that: DD.MM.1937-DD.MM.1940 Českomoravská-Kolben-Daněk a.s., automobilní oddělení Praga DD.MM.1940-31.12.1945 Českomoravské strojírny a.s. (Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG) 01.01.1946-01.09.1948 Letecké závody n.p. 02.09.1948-DD.06.1953 Auto-Praga n.p. DD.06.1953-DD.MM.1955 Automobilové závody Klementa Gottwalda n.p. DD.MM.1938-DD.MM.1959 Praga RN-TP + TAM Pionir, z toho / Praga RN-TP + TAM Pionir, from that: DD.MM.1938-DD.04.1941 Industrije motora - akcionarsko družtvo DD.MM.1946-DD.MM.1950 Industrije motora - akcionarsko družtvo DD.MM.1948-DD.MM.1959 Tovarna avtomobilov Maribor | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Praga RN: 23 747 ve 48 sériích / in 48 series (všechny verze, včetně civilní výroby a cca 2100 autobusů / all versions, including civil production und ca 2100 buses) Praga RND: 16 288 ve 38 sériích / in 38 series (všechny verze, včetně civilní výroby a 1630 autobusů / all versions, including civil production und 1630 buses) Praga RN-TP + TAM Pionir: 17 146 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1933 Praga RN, Praga RND: 1934 a 1935 - první 4 prototypy, 1936 - 15 zkušebních vozidel / 1934 a 1935 - first 4 prototypes, 1936 - 15 testing vehicles | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 27902) kg | 61512) lb |
Užitečné zatížení: Payload: | 3000 kg | 6614 lb |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 61503) kg | 135583) lb |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 1500 kg | 3307 lb |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 76504) kg | 168654) lb |
Celková délka: Overall Length: | 6780 mm | 22ft 3in |
Celková šířka: Overall Width: | 2200 mm | 7ft 2.5in |
Celková výška: Overall Height: | 21855) mm | 7ft 2in5) |
Světlá výška: Ground Clearance: | 250 mm | 10in |
Rozvor: Wheelbase: | 4200 mm | 165 ⅜ in |
Rozchod: Track: | 1580 mm - přední náprava 1575 mm - zadní náprava | 62 ¼ in - front axle 62in - rear axle |
Brzdová soustava: Braking System: | provozní - hydraulická, bubnová parkovací - mechanická | service brake - hydraulic drum brakes parking brake - mechanical |
Elektrický systém: Electrical System: | Praga RN: napětí elektrické sítě: 12 V startér: 12 V, 1,8 HP akumulátor: 12 V / 60 Ah dynamo: 12 V / 150 W Praga RND: napětí elektrické sítě: 24 V startér: 24 V, 4 HP dva akumulátory: 12 V / 105 Ah dynamo: 12 V / 300 W | Praga RN: nominal voltage: 12 V starter: 12 V, 1,8 HP battery: 12 V / 60 Ah dynamo: 12 V / 150 W Praga RND: nominal voltage: 24 V starter: 24 V, 4 HP two batteries: 12 V / 105 Ah dynamo: 12 V / 300 W |
Pneumatiky: Tyres: | 7,50-20 - dušové (tube) | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Praga RN: - zážehový, řadový, čtyřtaktní, kapalinou chlazený, SV - počet válců: 6 - vrtání: 80 mm - zdvih: 115 mm - objem válců: 3 468 cm3 - maximální točivý moment: 186 Nm při 2000 ot/min - maximální výkon: 51,5 kW (70 k) při 3000 ot/min Praga RND: - vznětový, řadový, kapalinou chlazený, OHV - počet válců: 6 - vrtání: 105 mm - zdvih: 130 mm - objem válců: 4 500 cm3 - maximální točivý moment: 226 Nm při 1600 ot/min - maximální výkon: 44 kW (60 k) při 2000 ot/min | Praga RN: - water cooled, in-line, four stroke gasoline engine, SV - number of cylinders: 6 - bore: 3.15 in - stroke: 4.53 in - swept volume: 212 cu in - maximum torque: 137 lb.ft at 2000 rpm - maximum power output: 69 hp at 3000 rpm Praga RND: - water cooled, in-line, four stroke diesel engine, OHV - number of cylinders: 6 - bore: 4.13 in - stroke: 5.12 in - swept volume: 275 cu in - maximum torque: 167 lb.ft at 1600 rpm - maximum power output: 59 hp at 2000 rpm |
Převodovka: Gearbox: | mechanická, 4+1 | mechanical, 4 forward and 1 reverse gears |
Spojka: Clutch: | Praga RN: suchá, jednokotoučová Praga RND: suchá, dvoukotoučová | Praga RN: dry, single-plate Praga RND: dual, single-plate |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1026) l | 22.446) Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 807) km/h | 507) mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 35 km/h | 22 mph |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 268) l/100 km | 10.868) mi/Imp gal |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 400 km | 249 mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 119) ° | 259) % |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | ? % |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | ? |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | ? |
Brodivost: Fording Depth: | 0,44 m | 17in |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) pokud není uvedeno jinak, data platí i pro Praga RND; údaje platí pro vozidla z výroby po 2. světové válce 2) Praga RN, Praga RND: 3100 kg 3) Praga RN, Praga RND: 6300 kg 4) Praga RN, Praga RND: 7800 kg 5) po kabinu, s plachtou 2650 mm 6) Praga RN, Praga RND: 60 l 7) Praga RN, Praga RND: 61 km/h 8) Praga RN, Praga RND: 17,5 l (obojí při 50 km/h) 9) Praga RN, Praga RND: 8° (obojí při celkové hmotnosti) | 1) unless otherwise stated, specifications are for Praga RND as well; specifications are for vehicles manufactured after the World War 2 2) Praga RN, Praga RND: 6834 lb 3) Praga RN, Praga RND: 13889 lb 4) Praga RN, Praga RND: 17 196 lb 5) up to the cab, with tarpaulin 8ft 8in 6) Praga RN, Praga RND: 13.2 Imp gal 7) Praga RN, Praga RND: 38 mph 8) Praga RN, Praga RND: 16.14 mi/Imp gal (both at 31 mph) 9) Praga RN, Praga RND: 17,5 % (both at GVW) |
Zdroje: Sources: | Dílenská příručka Praga RN a RND, Auto-Praga, Praha, 1950 |