Panhard EBR 75 (FL10)

EBR 75 Modèle 1954 (avec la tour FL10)
     
Název:
Name:
EBR 75 Modèle 1954EBR 75 Modèle 1954
Originální název:
Original Name:
EBR 75 Modèle 1954
Kategorie:
Category:
obrněné průzkumné vozidloarmored reconaissance vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1954-DD.MM.1960 SA des Anciens Établissements Panhard et Levassor, Paris
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1954-DD.MM.1960
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~280
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
14900 kg32849 lb
Celková délka:
Overall Length:
6150 mm20 ft 2 ⅛ in
Celková šířka:
Overall Width:
2420 mm7 ft 11 ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
24911) mm8 ft 2 in 1)
Světlá výška:
Ground Clearance:
3302) mm1 ft 1in 2)
Pancéřování:
Armour:
Korba:
- přední - 40 mm
- boky - 16 mm
- horní - 20 mm
- spodní - 16 mm
- zadní - 40 mm

Věž: (nejisté údaje)
- přední - 40 mm
- boky - 30 mm
- zadní - 20 mm
- horní - 10 mm
Hull:
- front - 1.57 in
- sides - 0.63 in
- top - 0.79 in
- floor - 0.63 in
- rear - 1.57 in

Turret: (uncertain data)
- front - 1.57 in
- sides - 1.18 in
- rear - 0.79 in
- top - 0.39 in
Pohon:
Propulsion:
Typ:
Type:
Panhard 12H6000S, benzínovýPanhard 12H6000S, gasoline
Výkon:
Power:
197.3 kW při 3700 ot/min264.5 bhp at 3700 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
2x čtyřrychlostní manuální
2x 4-speed manual
Výkony:
Performance:
Rychlost na silnici:
Road Speed:
105 km/h65 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
70 km/h43 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
650 km404 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
Svah:
Gradient:
27 °60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? °? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,00 m79 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,40 m16 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,20 m47 in
Výzbroj:
Armament:
Věž FL-10:
kanon SA 50 ráže 75 mm
spřažený kulomet MAC mle 1931 ráže 7,5 mm
2x kulomet MAC mle 1931 ráže 7,5 mm v korbě
Turret FL-10:
75 mm gun SA 50
7.5 mm MAC mle 1931 coaxial machine gun
2x 7.5 mm MAC mle 1931 machine gun in the hull
Vybavení:
Equipment:
rádio ER SCR506ER SCR506 radio station
Uživatelské státy:
User States:


?
?
?


?
?
?
Poznámka:
Note:
1) v osmikolovém režimu 2580 mm
2) v osmikolovém režimu 410 mm
1) on 8 wheels 8 ft 5 ½ in
2) on 8 wheels 1 ft 4 ⅛ in
Zdroje:
Sources:
Foss, Christopher. Jane's Armour and Artillery 1985-1986. Jane's Publishing Co. Ltd., London 1985. ISBN: 0-7106-0820-9.
URL : https://www.valka.cz/Panhard-EBR-75-FL10-t86212#755303 Verze : 0
Obrněný automobil EBR 75 s věží typu FL10
Francouzská armáda začátkem padesátých let minulého století se rozhodla pro zavedení výkonnější zbraně u obrněných automobilů řady EBR. Zbraň a věž byly převzaty z již vyráběného lehkého tanku AMX 13. Použitý kanon byl původně kořistní 75 KwK 42 L/70. Francouzi zbraň rekonstruovali a upravili pro automatické nabíjení.


Základní údaje
- výrobce: Panhard
- výroba zahájena v roce 1954
- osádka: 4 osoby (velitel, střelec, 2 řidiči)


- hmotnost bojová: 12700 kg (některé prameny uvádějí 13000 kg)
- délka: 6,15 m
- šířka: 2,42 m
- výška: 2,24 m (některé prameny uvádějí 2,32 m)
- světlá výška: 0,33 m (některé prameny uvádějí 0,41 m)


Podvozek
- uspořádání: 4x4 (2. a 3. osu lze nadzvednout, kola jsou celokovová)
- pneumatiky: 12x24


Pancéřování
- čelo a záď trupu: 40 mm
- boky trupu: 16 mm
- strop trupu: 20 mm
- dno trupu: 16 mm
- čelo věže: 40 mm
- boky věže: 30 mm
- záď věže: 20 mm
- strop věže: 10 mm


Výzbroj
- hlavní zbraň, počet, ráže, typ: 1x 75 mm kanon SA Mle. 50 (hlaveň zkrácena a osazena úsťovou brzdou)
- délka hlavně: 4610 mm (d/61,5)
- úsťová rychlost střely: 1000 m/sec.
- náměr: 360°
- odměr v rozsahu: 10° až +15°
- kulomety: až 3x 7,5 mm MAC Mle. 31 type C (soustavy Reibel)


Pohonná jednotka
- motor, typ: Panhard 12H6000
- obsah motoru: 6 dm3
- motor, uspořádání: 12 válcový boxer, benzínový, čtyřtaktní, vzduchem chlazený
- výkon: 147 kW při 370 obr./min. (200 k)


Výkony
- max. rychlost: 105 km/h
- jízdní dosah: 650 km (některé prameny uvádějí 700 km)
- poloměr zatáčení: 3,96 m
- stoupání: 60% (27°)
- boční náklon: nezjištěn
- výstupnost: 0,4 m
- překročivost: 2 m
- brodivost: 1,2 m


Poznámka
Použitá vyobrazení jsou převzata z níže uvedených zdrojů.


Zdroj
R. M. Ogorkiewicz: Panhard Armoured Cars, AFV Weapons Profile 39, Windsor 1972, ISBN nemá
Christopher Chant: A compendium of armaments and military hardware, Routledge & Kegan Paul, London 1987, ISBN 0-7102-0720-4


Internet
http://de.wikipedia.org/wiki/EBR-75
fr.wikipedia.org
http://www.armouruk.net/ebr75.htm
www.defense.gouv.fr
www.chars-francais.net
http://www.warwheels.net/PanhardEbrFL10INDEX.html
Panhard EBR 75 (FL10) -


Panhard EBR 75 (FL10) -


Panhard EBR 75 (FL10) -


Panhard EBR 75 (FL10) -


Panhard EBR 75 (FL10) -


Panhard EBR 75 (FL10) -


Panhard EBR 75 (FL10) - Stísněný prostor pro jednoho z řidičů.

Stísněný prostor pro jednoho z řidičů.
URL : https://www.valka.cz/Panhard-EBR-75-FL10-t86212#319231 Verze : 0
vlastní foto Bovington 05
Panhard EBR 75 (FL10) -


Panhard EBR 75 (FL10) -


Panhard EBR 75 (FL10) -


URL : https://www.valka.cz/Panhard-EBR-75-FL10-t86212#380418 Verze : 0
The Panhard EBR (Panhard Engin Blindé de Reconnaissance) was an armoured car by Panhard for the French Army army.
It didnt have a reverse gear, it had two drivers instead. Fwd and rear and could drive in both directions.
Main armament: SA 49 75mm rifled gun/CN 90 F2 90mm gun pic.twitter.com/IIxsZCHi4r
— RajBhaduriAviator (@RajBhads90) April 22, 2023
URL : https://www.valka.cz/Panhard-EBR-75-FL10-t86212#755311 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více