Název: Name: | Wz.34 | |
Originální název: Original Name: | Samochod pancerny Wz.34 | |
Výrobce: Producer: | Biuro Badań Technicznych Broni Pancernych / poľné dielne obrnených jednotiek - prestavby / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 87 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.03.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 2100-2200 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | - kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 2400 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 3620 1) / 3750 2) mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1910 1) / 1950 2) mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2230 1) / 2220 2) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 250 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 257 1) / 240 2) mm | |
Rozchod: Track: | 118 mm - predná 147 mm - zadná wz.34 1) 154 mm - zadná wz.34 2) | |
Brzdová soustava: Braking System: | - | |
Elektrický systém: Electrical System: | wz.34 1) - 6V wz.34-II 2) - 12V | |
Pneumatiky: Tyres: | 30x5 | |
Pancéřování: Armour: | 3-8 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | wz.34: Citroën B-14 (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 1447 cm3, výkonu 14,7 kW/2100 ot/min) wz.34-I: Polski FIAT-108 (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 995 cm3 výkonu 16,9 kW/3600 ot/min) wz.34-II: Polski FIAT-108-III (PZInż-117) (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 995 cm3 výkonu 18,4 kW/3600 ot/min) | |
Převodovka: Gearbox: | wz.34: 3+R wz.34-I: 4+R wz.34-II: 4+R | |
Spojka: Clutch: | - | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 55 1) / 40 2) l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 55 1) / 50 2) km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | - km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 22 l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 250 1) / 180 2) km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 90 2) km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ° / ° | |
Svah: Gradient: | 17,5 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,3 m | |
Výzbroj: Armament: | Kanónová verzia: 1x kanón Puteaux wz.18 ráže 37 mm (96 nábojov) Guľometná verzia: 1x guľomet Hotchkiss wz.25 ráže 7,92 mm (2000 nábojov) | |
Uživatelské státy: User States: | / | |
Poznámka: Note: | 1) Údaje pre Wz.34. 2) Údaje pre Wz.34-II. | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2 Janusz Magnuski - Samochod panczerny Wz.34, TBiU nr.56, rok vydania 1979, ISBN: 83-11-06253-6 pl.wikipedia.org http://derela.republika.pl/wz34pl.htm |
URL : https://www.valka.cz/wz-34-t65341#531933Verze : 2
brano
MOD
Obrněný automobil wz.34
Váha: u wz.34 a wz.34-I - 2,1 tuny (vyzbrojeny kulometem) 2,2 tuny (vyzbrojeny kanonem ráže 37 mm), wz.34-II - 2,2 tuny
Posádka: 2
Délka: (wz.34 a wz.34-I) 362 cm, (wz.34-II) 375 cm
Šířka: (wz.34 a wz.34-I) 191 cm, (wz.34-II) 195 cm
Výška: (wz.34 a wz.34-I) 222 cm, (wz.34-II) 223 cm
Světlá výška: (wz.34 a wz.34-I) 25 cm, (wz.34-II) 23 cm
Výzbroj: 1x kanon ráže 37 mm Puteaux SA 1918 nebo 1x kulomet Hotchkiss wz.25 ráže 7,92 mm
Věž otočná v rozsahu 360º pohon ruční, náměr -13º +42º
Zásoba munice: pro kanon 95 až 100 nábojů, pro kulomet 2 000 nábojů
Panceřování: 6 až 8 mm, nýtovaná konstrukce
Rychlost: 55 km/h
Dojezd: 250 km silnice (wz.34-I) 180 km silnice, 90 km terén (wz.34-II)
Zásoba PHM: 55 l (wz.34-I) 40l (wz.34-II)
Motor: Citroën B-14 20 ks (wz.34) Polski Fiat 108 23 ks (wz.34-I) Polski Fiat 108-III 25 ks 4 válec o obsahu 990ccm 3600ot./min (wz.34-II)
Převodovka: 4 stupňová 3 a 4 stupeň vybaven synchronizací
Historie vzniku typu
Jedná se vlastně o přepracovaný a předělaný obrněný automobil wz. 28. tento polopasový vůz měl problémy a také se ukázalo, že jeho polopásový podvozek nijak zvláště nezvyšuje průchodnost terénem. Proto bylo rozhodnuto dne 1.11. 1933, že všech stávajících 90 strojů wz. 28 bude přestavěno na wz. 34 - tedy čistě kolový. Projekt byl hotov již začátkem roku 1934 a již 9.4. téhož roku byl představen upravený vůz - prototyp. Ten byl porovnáván se svým přechůdcem, poté došlo ještě k dílčím úpravám a vylepšením Načež tento stroj podnikl dálkovou testovací jízdu - a to jak po polních komunikacích tak i terénem. I přesto, že zkoušky stále probíhaly byl vydán pokyn zmodernizovat a přestavět 11 strojů u 3. tankového praporu, těchto 11 exemplářů pak bylo připraveno ke zkouškám již v listopadu téhož roku. Po těchto testech pak padnul definitivní rozkaz, aby byly všechny zbylé wz. 28 modifikovány. Tak se také stalo v letech 1934-1937. Celkem vznikly tři subverze.
Technický popis
Výše je zmíněno že na základě přestavby 90 strojů wz. 28 vznikly tři různé subverze wz. 34 jednalo se konkrétně o wz.34, wz.34-I a wz. 34-II kolik vzniklo jednotlivých strojů, které verze není známo navíc, některé stroje byly dále v rámci oprav či menších moderznizací různě upraveny. Hlavním rozlišovacím markantem jsou u všech podtypů motory - wz. 34 měl původní jako měl wz. 28, ktežto zbylé dva podtypy měly motory z osobních aut Polski Fiat 108. Pancéřová korba se nezměnila (maximálně uchycení podvozku, jiné vývody elektroinstalace apod.)
Literatura:
Magnuski, Janusz. Samochod pancerny wz. 34. (TBiU 56). Warszawa, 1979. ISBN 83-11-06253-6.
Pejčoch, I., Pejs,O., Obrněná technika 5 : střední Evropa 1919-1945 (I.část) : Polsko, Rakousko, Československo, ARES, Praha, 2004, ISBN 80-86158-32-2.
Váha: u wz.34 a wz.34-I - 2,1 tuny (vyzbrojeny kulometem) 2,2 tuny (vyzbrojeny kanonem ráže 37 mm), wz.34-II - 2,2 tuny
Posádka: 2
Délka: (wz.34 a wz.34-I) 362 cm, (wz.34-II) 375 cm
Šířka: (wz.34 a wz.34-I) 191 cm, (wz.34-II) 195 cm
Výška: (wz.34 a wz.34-I) 222 cm, (wz.34-II) 223 cm
Světlá výška: (wz.34 a wz.34-I) 25 cm, (wz.34-II) 23 cm
Výzbroj: 1x kanon ráže 37 mm Puteaux SA 1918 nebo 1x kulomet Hotchkiss wz.25 ráže 7,92 mm
Věž otočná v rozsahu 360º pohon ruční, náměr -13º +42º
Zásoba munice: pro kanon 95 až 100 nábojů, pro kulomet 2 000 nábojů
Panceřování: 6 až 8 mm, nýtovaná konstrukce
Rychlost: 55 km/h
Dojezd: 250 km silnice (wz.34-I) 180 km silnice, 90 km terén (wz.34-II)
Zásoba PHM: 55 l (wz.34-I) 40l (wz.34-II)
Motor: Citroën B-14 20 ks (wz.34) Polski Fiat 108 23 ks (wz.34-I) Polski Fiat 108-III 25 ks 4 válec o obsahu 990ccm 3600ot./min (wz.34-II)
Převodovka: 4 stupňová 3 a 4 stupeň vybaven synchronizací
Historie vzniku typu
Jedná se vlastně o přepracovaný a předělaný obrněný automobil wz. 28. tento polopasový vůz měl problémy a také se ukázalo, že jeho polopásový podvozek nijak zvláště nezvyšuje průchodnost terénem. Proto bylo rozhodnuto dne 1.11. 1933, že všech stávajících 90 strojů wz. 28 bude přestavěno na wz. 34 - tedy čistě kolový. Projekt byl hotov již začátkem roku 1934 a již 9.4. téhož roku byl představen upravený vůz - prototyp. Ten byl porovnáván se svým přechůdcem, poté došlo ještě k dílčím úpravám a vylepšením Načež tento stroj podnikl dálkovou testovací jízdu - a to jak po polních komunikacích tak i terénem. I přesto, že zkoušky stále probíhaly byl vydán pokyn zmodernizovat a přestavět 11 strojů u 3. tankového praporu, těchto 11 exemplářů pak bylo připraveno ke zkouškám již v listopadu téhož roku. Po těchto testech pak padnul definitivní rozkaz, aby byly všechny zbylé wz. 28 modifikovány. Tak se také stalo v letech 1934-1937. Celkem vznikly tři subverze.
Technický popis
Výše je zmíněno že na základě přestavby 90 strojů wz. 28 vznikly tři různé subverze wz. 34 jednalo se konkrétně o wz.34, wz.34-I a wz. 34-II kolik vzniklo jednotlivých strojů, které verze není známo navíc, některé stroje byly dále v rámci oprav či menších moderznizací různě upraveny. Hlavním rozlišovacím markantem jsou u všech podtypů motory - wz. 34 měl původní jako měl wz. 28, ktežto zbylé dva podtypy měly motory z osobních aut Polski Fiat 108. Pancéřová korba se nezměnila (maximálně uchycení podvozku, jiné vývody elektroinstalace apod.)
Literatura:
Magnuski, Janusz. Samochod pancerny wz. 34. (TBiU 56). Warszawa, 1979. ISBN 83-11-06253-6.
Pejčoch, I., Pejs,O., Obrněná technika 5 : střední Evropa 1919-1945 (I.část) : Polsko, Rakousko, Československo, ARES, Praha, 2004, ISBN 80-86158-32-2.
URL : https://www.valka.cz/wz-34-t65341#232499Verze : 1
Reklama
www.ebay.de
http://derela.republika.pl/wz34pl.htm
Prototyp
http://derela.republika.pl/wz34pl.htm
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prototyp
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/wz-34-t65341#233893Verze : 2
brano
MOD
Dobová fotografia obrneného automobili vz.34 v uliciach Waršavy, War Illustrated 30.09.2015
Vz. 34 v uliciach Waršavy, september 1939
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Typ stroje | wz.34 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.09.1939 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vz. 34 v uliciach Waršavy, september 1939
URL : https://www.valka.cz/wz-34-t65341#541646Verze : 1
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.