Název: Name: | Wz.29 | |
Originální název: Original Name: | Samochod pancerny Wz.29 | |
Výrobce: Producer: | Centralne Warsztaty Samochodowe, Varšava / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 + prototyp (13 ?) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1929 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 4800 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5150 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1850 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2475 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 350 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3500 mm | |
Rozchod: Track: | ? mm - ? | |
Brzdová soustava: Braking System: | ? | |
Elektrický systém: Electrical System: | 12 V | |
Pneumatiky: Tyres: | 33x5" 835x135mm (od roku 1934 pneumatiky firmy "Stomil" rozmerov 32x6" - 812x152mm) | |
Pancéřování: Armour: | Korba: čelo - 7-9 mm zadok - 6-9 mm boky a kapota motora - 9 mm strop a podlaha - 4 mm Veža: čelo, boky - 10 mm strop - 4 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Ursus-2A (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 2873 cm3 s výkonom 25,7 kW/2600 ot/min) | |
Převodovka: Gearbox: | 4+R | |
Spojka: Clutch: | suchá, lamelová | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 105 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 35 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 36 l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 380 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 250 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 10 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,35 m | |
Výzbroj: Armament: | 37 mm kanón Puteaux Wz.18 L/21 (96 nábojov) 2x guľomet Wz.25 ráže 7,92mm (Hotchkiss) (4032 nábojov) | |
Uživatelské státy: User States: | / | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2 https://derela.republika.pl/wz29pl.htm |
URL : https://www.valka.cz/wz-29-t19834#533010Verze : 0
brano
MOD
Samochod pancerny wz. 29 - výzbroj
1 x 37 mm kanón SA-18 Puteaux
3 x 7,92 mm kulomet Hotchkiss vz. 25
Hlavní výzbroj tohoto pancéřovaného automobilu byla umístěna v otočné věži velice zajímavé konstrukce.
V čele věže se nacházel 37 mm kanón Puteaux vz. 18 s teoretickou rychlostí střelby 15 ran za minutu. V praxi bylo dosahováno rychlosti střelby 10 ran za minutu. Munice používaná pro kanón ( v tomto OA ) byla dvojího druhu. Kanón střílel protipancéřové granáty, nebo tříštivotrhavé, určené proti živé síle protivníka a nezodolněným cílům.
Na protilehlé straně věže byl umístěn první ze dvou věžových kulometů Hotchkiss vz. 25 ráže 7,92 mm. Tím chtěli konstruktéři zajistit lepší vyvážení věže. Druhý kulomet byl umístěn na zkosené části ( pravá strana - ukosená stropní / boční část ) věže. Měl sloužit ke střelbě proti letadlům a nebo při boji v ulicích ke střelbě do vyšších pater. Třetí kulomet našel své místo na zadní části korby. Celková zásoba kulometné munice činila 4032 ks.
Zdroje :
- HPM 4 / 2002
- archiv autora
1 x 37 mm kanón SA-18 Puteaux
3 x 7,92 mm kulomet Hotchkiss vz. 25
Hlavní výzbroj tohoto pancéřovaného automobilu byla umístěna v otočné věži velice zajímavé konstrukce.
V čele věže se nacházel 37 mm kanón Puteaux vz. 18 s teoretickou rychlostí střelby 15 ran za minutu. V praxi bylo dosahováno rychlosti střelby 10 ran za minutu. Munice používaná pro kanón ( v tomto OA ) byla dvojího druhu. Kanón střílel protipancéřové granáty, nebo tříštivotrhavé, určené proti živé síle protivníka a nezodolněným cílům.
Na protilehlé straně věže byl umístěn první ze dvou věžových kulometů Hotchkiss vz. 25 ráže 7,92 mm. Tím chtěli konstruktéři zajistit lepší vyvážení věže. Druhý kulomet byl umístěn na zkosené části ( pravá strana - ukosená stropní / boční část ) věže. Měl sloužit ke střelbě proti letadlům a nebo při boji v ulicích ke střelbě do vyšších pater. Třetí kulomet našel své místo na zadní části korby. Celková zásoba kulometné munice činila 4032 ks.
Zdroje :
- HPM 4 / 2002
- archiv autora
URL : https://www.valka.cz/wz-29-t19834#252470Verze : 0
Článok - Polský obrnený automobil wz. 29
URL : https://www.valka.cz/wz-29-t19834#74272Verze : 0
Elvis
MOD
www.aviarmor.net
pl.wikipedia.org
pl.wikipedia.org
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/wz-29-t19834#111964Verze : 5
Farebná fotografia WZ-29, Poľsko, 1939.
forums.gamesquad.com
Období | - |
Typ stroje | wz.34 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/wz-29-t19834#537240Verze : 3
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.