Phönix D.I

     
Název:
Name:
Phönix D.I Phönix D.I
Originální název:
Original Name:
Phönix D.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1917-DD.05.1918 Phönix Flugzeugwerke AG, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1917-DD.05.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
140
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
665 kg 1466 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
805 kg 1775 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,80 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
6,75 m 21ft 8,62in
Výška:
Height:
2,65 m 9ft 1,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
25 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hiero o výkonu 147 kW/200 k Hiero, power 197 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
178 km/h v ? m 110.6 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 2000 m 7 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 x 8 mm guľomet Schwarzlose 2x 8mm Schwarzlose machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Phoenix D.I bol vyvinutý na základe prototypu Phoenix 20.16 na ktorom boli použité krídla z prototypu Phoenix 20.15. Prednosťou lietadla bol dobrý výhľad pilota, výborné ovládanie a robustná konštrukcia. Nedostatkom bola pomerne nízka rýchlosť. Lietadlo sa používalo až do konca vojny.
Z celkového počtu vyrobených lietadiel bolo 20 ks zaradených k námornému letectvu. Časť strojov sa neskôr používal ako fotografické prieskumné lietadlá.
Po skončení prvej svetovej vojny zostala časť lietadiel zaradená vo formujúcom sa letectve Juhoslávie (Kráľovstvo Srbov, Chorvátov a Slovincov) a zúčastnili sa v ozbrojených potýčkach v západnom Slovinsku.
-
Zdroje:
Sources:
Grosz, P. M. Phönix D.I-II, Windsock Datafile No.31, Albatros Productions, Berkhamsted 1992.
Haddow, G. The Phönix Scouts, Profile No.175, Profile Publications, Leatherhead 1967.
Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
www.csd.uwo.ca
http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm
ah.milua.org
URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-I-t48934#190315 Verze : 0
Fotografie zo serveru ah.milua.org a http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm
Phönix D.I - Phoenix D.I

Phoenix D.I
Phönix D.I - Phoenix D.I

Phoenix D.I
URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-I-t48934#190320 Verze : 0
.
Phönix D.I - Phönix D.I sériového čísla 228.24, na němž u Flik 60J létal počátkem roku 1918 z polního letiště Grigno Offizierstellvertreter (nadpraporčík) Kurt Gruber, eso s 11 sestřely. Gruber na tomto stroji sestřelil 6 strojů a také na něm 4. 4. 4. 1918 zahynul, když jej sestřelil s největší pravděpodobností Lt. (por.) Ch. McEvoy od 66. perutě RAF (bylo to 2. McEvoyovo vítězství z celkových 9). Letoun nese tzv. vířivou kamufláž na horních a bočních plochách. Tvořily ji tupované skvrny hnědé barvy na původní úpravu materiálu. V barvě materiálu byly také ponechány spodní plochy. Pruh s písmenem G byl podle některých údajů červený.

Phönix D.I sériového čísla 228.24, na němž u Flik 60J létal počátkem roku 1918 z polního letiště Grigno Offizierstellvertreter (nadpraporčík) Kurt Gruber, eso s 11 sestřely. Gruber na tomto stroji sestřelil 6 strojů a také na něm 4. 4. 4. 1918 zahynul, když jej sestřelil s největší pravděpodobností Lt. (por.) Ch. McEvoy od 66. perutě RAF (bylo to 2. McEvoyovo vítězství z celkových 9). Letoun nese tzv. "vířivou" kamufláž na horních a bočních plochách. Tvořily ji tupované skvrny hnědé barvy na původní úpravu materiálu. V barvě materiálu byly také ponechány spodní plochy. Pruh s písmenem G byl podle některých údajů červený.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Phönix D.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-I-t48934#413550 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více