Název: Name: | Jokošo E1Y1 typ 14 | Yokosho E1Y1 Type 14 |
Originální název: Original Name: | 横廠 十四式水上偵察機 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.1928 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka DD.MM.1925-DD.MM.1927 Nakajima Aircraft Factory, Ota DD.MM.1926-DD.MM.1927 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Yokosuka - 17 Nakajima - 47 E1Y1/E1Y2 Aichi - 148 E1Y1/E1Y2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1925 | |
Osádka: Crew: | 2 - 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1660 kg | 3660 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2600 kg | 5732 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,990 m | 45ft 10,78in |
Délka: Length: | 10,912 m | 35ft 9,61in |
Výška: Height: | 4,152 m | 13ft 7,46in |
Plocha křídla: Wing Area: | 54,31 m2 | 584.59 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 47,87 kg/m2 | 9.8 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lorraine-Dietrich 1 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 294 kW (400 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 670 mm. | Lorraine-Dietrich 1 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 395 hp, driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 178 km/h v 3200 m | 110.6 mph in 10499 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 140 km/h v ? m | 87 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 35,42 min do 3000 m | 35,42 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3500 m | 11483 ft |
Dolet: Range: | 980 km | 608.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm pro pozorovatele. Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 30 - 110 kg. | One flexible rear-firing 0.303 inch machine-gun for observer. Bomb load: four bombs each of a weight 66 lbs or two bombs of a weight 265 lbs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 横廠 十四式水上偵察機 - Joko-šó džú jon-šiki suidžó tejsacu-ki - Jokošó průzkumný hydroplán typ 14. Spojenecké kódové jméno nepřiděleno. Tento typ letounu operoval v roce 1931 na torpédoborci Notoro v Šanghajském incidentu, jehož velitelem byl nám. kapitán Onishi. | 横廠 十四式水上偵察機 - Yoko-shō jū yon-shiki suijō teisatsu-ki - Navy Yoko-sho Type 14 Reconnaissance Seaplane. Allied Code Name: unassigned. E1Ys were operated from the seaplane tender Notoro during the Shanghai Incident of early 1932. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |