Breguet Bre.14 B.2

Breguet Bre.XIV B.2
     
Název:
Name:
Breguet Bre.XIV B.2 Breguet Bre.XIV B.2
Originální název:
Original Name:
Breguet Bre.XIV B.2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1917-DD.MM.1919 Michelin et Cie, Clermont-Ferrand /
DD.MM.1918-DD.MM.1920 Société anonyme des Automobiles Belanger Frères, Neuilly-sur-Seine /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1917-DD.MM.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~2000
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1040 kg 2293 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1780 kg 3924 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,3641) m 47ft 1,5in 1)
Délka:
Length:
8,870 m 29ft 1,2in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 9,91in
Plocha křídla:
Wing Area:
50,22) m2 540.35 2) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Renault 12Fcx o výkonu 221 kW, nebo
Renault 12Fcy o výkonu 228 kW, nebo
Renault 12Fe o výkonu 235 kW, nebo
Renault 12Ff o výkonu 257 kW, nebo
Liberty 12A o výkonu 298 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Renault 12Fcx power 300 hp, or
Renault 12Fcy power 310 hp, or
Renault 12Fe výkonu 320 hp, or
Renault 12Ff power 350 hp, or
Liberty 12A, power 400 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
216 l 47.5 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
178 km/h v 2000 m 110.6 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,25 min do 2000 m 9,25 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5750 m 18865 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1+2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis


300 kg bomb
1x fixed .303 Vickers machine gun
1-2x flexible Lewis machine gun


660 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:














Poznámka:
Note:
1) později s rohově vyváženými křidélky 14,86 m
2) s vyváženými křidélky 48,5 m2


Vytrvalost: 2,75 h
1) later with horn-balanced ailerons 48ft 8,9in
2) with balanced ailerons 522 ft2


Endurance: 2.75 hr
Zdroje:
Sources:
Kowalski, Tomasz J. Samolot Bréguet 14, TBiU Nr.197. Dom wydawniczy Bellona, Warszawa 2002. ISBN 83-11-09461-6.
Toelle, Allan D. Breguet 14, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 2003. ISBN 1-902207-61-0.1.
Bruce, J. M. a Noel, Jean. The Breguet 14, Profile No.157. Profile Publications, Leatherhead 1967.
Němeček, Václav. Bréguet Bre 14, L+K 1972/09.
www.aviafrance.com
www.aeroflight.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-B-2-t1841#402082 Verze : 0
.
Breguet Bre.14 B.2 - Breguet 14 B2, sériového čísla 4018, vyrobený firmou Michelin, sloužil ve druhé polovině roku 1918 u americké 96. Aero Squadron USAS. Jeho osádku tvořili 1st Lieutenant Arthur H. Alexander (pilot) a 2nd Lieutenant John C. E. McLennan (pozorovatel). Tento stroj byl u 96. AS přezdíván Lucky 18. Letoun absolvoval ohromujících 270 bojových letů, z toho 100 přímo nad frontou. Za dobu bojového nasazení letounu bylo nutno kvůli poškozením vyměnit celkem třikrát ocasní partie letounu, dvakrát horní křídlo a podvozek a šestkrát spodní křídlo. Navzdory tomu nebyl nikdy nikdo na jeho palubě zabit - pouze 4. 9. 1918 utrpěli Alexander i McLennan zranění - Alexander dokázal navzdory těžkému zranění dovést letoun do vlastních linií a odmítl ošetření, dokud nebylo postaráno o jeho pozorovatele. Za tento čin obdržel americký DFC. Letoun nese klasické francouzské schéma - spodní plochy lakované plátno, horní a boční plochy světlá a tmavá zelená, okrová, černá a hnědá.

Breguet 14 B2, sériového čísla 4018, vyrobený firmou Michelin, sloužil ve druhé polovině roku 1918 u americké 96. Aero Squadron USAS. Jeho osádku tvořili 1st Lieutenant Arthur H. Alexander (pilot) a 2nd Lieutenant John C. E. McLennan (pozorovatel). Tento stroj byl u 96. AS přezdíván "Lucky 18". Letoun absolvoval ohromujících 270 bojových letů, z toho 100 přímo nad frontou. Za dobu bojového nasazení letounu bylo nutno kvůli poškozením vyměnit celkem třikrát ocasní partie letounu, dvakrát horní křídlo a podvozek a šestkrát spodní křídlo. Navzdory tomu nebyl nikdy nikdo na jeho palubě zabit - pouze 4. 9. 1918 utrpěli Alexander i McLennan zranění - Alexander dokázal navzdory těžkému zranění dovést letoun do vlastních linií a odmítl ošetření, dokud nebylo postaráno o jeho pozorovatele. Za tento čin obdržel americký DFC. Letoun nese klasické "francouzské" schéma - spodní plochy lakované plátno, horní a boční plochy světlá a tmavá zelená, okrová, černá a hnědá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Breguet Bre.14 B.2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-B-2-t1841#531290 Verze : 1
Bréguet Bré.14 B.2, jedna ze dvou replik postavených Sdružením Jeana-Baptisty Salise v letech 1979-1980 pro filmové účely (seriály "La Conquéte du Ciel" a "L´Aéropostale, známé i v ČSSR pod názvy Muži na křídlech a Dobytí nebe).




URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-B-2-t1841#6936 Verze : 0
..
Breguet Bre.14 B.2 -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-B-2-t1841#150443 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více