V roku 1903 bol ing. Paulom Daimlerom započatý vývoj a stavba prototypu prvého obrneného automobilu. Stroj bol poháňaný 4 valcovým motorom Daimler objemu 4,4l (30k pri 1050 ot/min), ktorý poháňal obe nápravy. Nadstavbu tvorila korba zhotovaná z niklovej ocele hrúbky 3-3,5 mm (hodnota líšiaca sa podľa zdrojov). Stroj mal výzbroj jedného alebo dvoch guľometov Maxim sústredenú v polootvorenou vežou, ktorá bola neskôr plne uzavretá. Prototyp bol dokončený v Daimlerovej továrni v Novom Meste vo Viedni v roku 1905. Stroj dosiahol pri svojej hmotnosti 2-2,1 t max. rýchlosť 24 km/hod. Posádku tvorili 2 muži.
Prototyp bol predvedený rakúsko-uhorskej generalite na cvičení v roku 1905, v roku 1906 ho predstavili i rakúskemu cisárovi Františkovi Jozefovi I..
*zdroj :
Martin Havelka - Jak se zrodil tank, ATM 6/2003
Walter J. Spielberger, Hilary L. Doyle - Die Gepanzerten Radfahrzeuge Des Deutche Heeres 1905-1945, Motorbuch Verlag Stuttgard, ISBN 3-87943-337-2
archív autora
Prototyp bol predvedený rakúsko-uhorskej generalite na cvičení v roku 1905, v roku 1906 ho predstavili i rakúskemu cisárovi Františkovi Jozefovi I..
*zdroj :
Martin Havelka - Jak se zrodil tank, ATM 6/2003
Walter J. Spielberger, Hilary L. Doyle - Die Gepanzerten Radfahrzeuge Des Deutche Heeres 1905-1945, Motorbuch Verlag Stuttgard, ISBN 3-87943-337-2
archív autora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |