Hawker Audax

     
Název:
Name:
Hawker Audax Hawker Audax
Originální název:
Original Name:
Hawker Audax
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1931-DD.MM.1934 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
DD.MM.1934-DD.MM.193R Gloster Aircraft Co. Ltd., Hucclecote
DD.MM.1934-DD.MM.193R A.V.Roe & Co. Ltd., Manchester
DD.MM.1935-DD.MM.193R Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
DD.MM.1935-DD.MM.1936 Westland Aircraft Ltd., Yeovil
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
669:
174 Hawker
67 Gloster
244 Avro
141 Bristol
43 Westland
První vzlet:
Maiden Flight:
29.12.1931
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1333 kg 2938 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1989 kg 4386 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.35 m 37ft 3in
Délka:
Length:
9.02 m 29ft 7in
Výška:
Height:
3.18 m 10ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
32.33 m2 348 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Kestrel IB3 o výkonu 395 kW nebo
Rolls-Royce Kestrel IB5 o výkonu 395 kW nebo
Rolls-Royce Kestrel X o výkonu 433 kW
dvoulistá dřevěná vrtule Watts
Rolls-Royce Kestrel IB3, power 530 hp, or
Rolls-Royce Kestrel IB5, power 530 hp, or
Rolls-Royce Kestrel X, power 581 hp
two-blade wooden propeller Watts
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
273.6 km/h v 732 m 170 mph in 2400 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8.65 min do 3048 m 8.65 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6553 m 21500 ft
Dolet:
Range:
901.2 km 560 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers Mk.III
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis

2x 51kg nebo později 112kg bomba nebo
8x 9kg bomba
1x fixed .303 Vickers Mk.III machine gun
1x flexible .303 Lewis machine gun

2x 112 lb or later 250 lb bomb or
8x 20 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Mason, Francis K. The Hawker Audax & Hardy, Profile No.140. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Mason, Francis K. British Bombers since 1914, Putnam, London 1994, ISBN 0-85177-861-5.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=328
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/audax.html

Hawker Audax -


Hawker Audax - Audax testovaný v Kanadě na lyžovém podvozku.

Audax testovaný v Kanadě na lyžovém podvozku.
Hawker Audax -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Audax-t41738#382552 Verze : 0
HAWKER AUDAX


vychádzal zo špecifikácie 7/31 a zalietaný bol 29. decembra 1931. Celkovo bolo vyrobených 653 kusov pre RAF, pričom na výrobe sa podielali továrne Hawker, Avro, Bristol aj Gloster. Po roku 1939 boli používané ako cvičné alebo v malých letectvách britských kolónií. Letectvo Južnej Afriky malo 78 kusov, 4 kusy Južná rodézia, nejasný počet mala India a 34 kusov bolo v stave Irackého letectva, menší počet v letectve Iránu. Napriek tomu že išlo o beznádejne zastaraný typ, bol ešte v priebehu 2. svetovej vojny používaný RAF aj na iné účely. Napríklad 173. squadrona ho ešte na začiatku roku 1943 používala ako spojovacie lietadlo.


zdroj: http://www.raf.mod.uk/history_old/h173.html
Hawker Audax -


Hawker Audax -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Audax-t41738#231218 Verze : 0
Hawker Audax byla varianta Hawkeru Hart pro podporu pozemních jednotek, hlavně v koloniích. V základě vycházel z Hartu, měl jen několik úprav, které zahrnovaly např. hák pro vyzvedávání zpráv ze země při nízkém průletu. Vyráběn byl firmami Hawker, Avro, Bristol a Gloster. Audaxy RAF se v počtu kolem 400 kusů dožily i počátku 2. světové války, kdy byly používány v cvičných a kurýrních rolích a pro vlekání cílů až do roku 1944. SAAF byly Audaxy nasazeny na keňsko-habešské hranici proti Italům. Audaxy sloužily i na základně RAF v irácké Habbaníi během místních povstání v květnu 1941. Třicátý čtvrtý Audax vyrobený pro Irák (známý jako Nisr) měl hvězdicový motor Bristol Pegasus IIM o 456 kW.
Vyráběny byly také subverze Audax India (tropikalizovaná) a Audax Singapore. V Jižní Africe vznikl přestavbou na základě Audaxu lehký bombardér Hartbees, který se také zůčastnil kampaně na vytlačení Italů z Habeše během 2. sv. války.
Přestavbou dvaceti kusů Audaxu vznikl i letoun Hawker Hart (special), tedy vlastně tropická verze Hartu.
Jako nástupce Audaxu vznikl typ Hawker Hector.

Používán byl letectvy Velké Británie, Kanady, Indie, Jižní Afriky, Egypta, Iráku, Persie, Jižní Rhodesie a v britské jihovýchodní Asii (Straits Settlements Volunteer Air Force).

Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hart
a další
Hawker Audax - www.no-treason.com/weblog.php?id=P269

www.no-treason.com/weblog.php?id=P269
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Audax-t41738#163598 Verze : 0
Zvláštna verzia Audax vyrobená pre Irak (označená ako Nisr) mala hviezdicový motor Bristol Pegasus IIM o výkone 620 koní. Tento stroj patril do 1. perute irackých leteckých síl operujúcich z letiska v Mosule.


zdroj: http://wp.scn.ru/en/ww15/o/517/19/0/1
Hawker Audax -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Audax-t41738#231219 Verze : 1
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26114.htm

Hawker Audax -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Audax-t41738#536631 Verze : 1
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26114.htm

Hawker Audax -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Audax-t41738#536633 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více