Avia BH-1 bis

     
Název:
Name:
Avia BH-1 bis Avia BH-1 bis
Originální název:
Original Name:
Avia BH-1 bis
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 Avia, společnost pro opravy a výrobu létadel, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (konverze BH-1 Exp.)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.05.1921
Osádka:
Crew:
1 + 1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
270 kg 595 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
490 kg 1080 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,08 m 33ft 0,85in
Délka:
Length:
5,67 m 18ft 7,22in
Výška:
Height:
2,12 m 6ft 11,45in
Plocha křídla:
Wing Area:
11,50 m2 123.78 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
47 kg/m2 9.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnôme Omega o výkonu 36,8 kW/50 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Gnôme Omega, power 49 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
137 km/h v ? m 85.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120 km/h v ? m 74.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 1000 m 7 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3130 m 10269 ft
Dolet:
Range:
250 km 155.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový dvojmístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
Úprava BH-1 Exp. pro stařičký motor, který používal už Evžen Čihák.

Historie Zde: Avia B. H. 1 Experimental a Avia B. H.1 bis

Vytrvalost asi 2 h.
Endurance approximately 2 hrs.
Zdroje:
Sources:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#23825 Verze : 0
...
Avia BH-1 bis -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#27072 Verze : 0
Stručná historie je součástí monografie Avie BH-3 Františka Pavelčíka ve dvojčísle L+K 15-16/2000, str. 99 (1059) - 105 (1065).
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#274939 Verze : 0
Na Davově snímku je B. H. 1bis v podobě, jak byla vystavena na stánku firmy Avia na 2. mezinárodní letecké výstavě v Praze. Coby čerstvý vítěz Okružního letu kolem republiky je vztyčena na pylonech v "letové" poloze, zatímco pod ní, což na Davově výřezu původní fotografie není vidět, je vystaven kompletní trup s podvozkem s ocasními plochami nikdy nedokončené "avietky" B. H. 2. Jejímu dokončení zabránila neexistence vhodného motoru. Předpokládaná úprava motocyklového motoru Indian totiž také nebyla nikdy provedena. Za pozornost stojí i "tradiční" skromná květiniová výzdoba stánku. Jak píše Pavel Beneš ve svých vzpomínkách - "My jsme vystavovali letadla, jiní květiny."


Poznámka - Dovolil jsem si nbídnout "full version" výše zomíněného snímku.


Smile
A malá reklama na závěr: podrobněji pojatý článek na https://www.valka.cz/clanek_12873.html .
Avia BH-1 bis - pramen: Pavel Beneš, Naše první křídla. Mladá Fronta, Praha1955

pramen: Pavel Beneš, Naše první křídla. Mladá Fronta, Praha1955
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-bis-t8327#293834 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více