Ivčenko AI-25
Ivčenko AI-25 je dvouproudový motor vyvinutý sovětskou konstrukční kanceláří Ivčenko-Progress. Jeho dalším vývojem vznikl motor Lotarev DV-2. Vyrobeno přes 9360 kusů všech verzí
Verze:
AI-25
AI-25W
Československá úprava motoru AI-25 pro první letouny Aero L-39 Albatros vyvinutá podnikem Motorlet, n.p. Praha-Jinonice.
AI-25TL
Verze motora pro letouny Aero L-39 Albatros
AI-25TLK
Verze AI-25TL vyvinutá pro čínsky cvičný stroj Hongdu (Nanchang) JL-8 / K-8 Karakorum. Prvních 58 těchto motorů bylo Čínou objednáno v roce 1997, ve stejném roce začaly dodávky. Parametry motoru byly zachovány, změnily se pouze rozměry a to na délku 2860 mm, šířku 868 mm a výšku 959,5 mm.
AI-25TLŠ
Modernizovaná verze motoru AI-25TL („Š“ jako „ŠTURMOVIK“).
WS-11
Licenčná verze motoru AI-25TLK vyráběná v Číně
Použití:
Aero L-39 Albatros
Jakovlev Jak-40
Hongdu JL-8 / K-8 Karakorum
PZL M-15 Belphegor
technologický demonstrátor ekranoplánu SM-6 - použitý jako booster
Založeno při linkování článku Ekranoplány-těsně nad vlnami
Zdroj: http://www.leteckemotory.cz/motory/ai-25tl/
Edit: Janko PALIGA-doplnenie
Ivčenko AI-25 je dvouproudový motor vyvinutý sovětskou konstrukční kanceláří Ivčenko-Progress. Jeho dalším vývojem vznikl motor Lotarev DV-2. Vyrobeno přes 9360 kusů všech verzí
Verze:
AI-25
AI-25W
Československá úprava motoru AI-25 pro první letouny Aero L-39 Albatros vyvinutá podnikem Motorlet, n.p. Praha-Jinonice.
AI-25TL
Verze motora pro letouny Aero L-39 Albatros
AI-25TLK
Verze AI-25TL vyvinutá pro čínsky cvičný stroj Hongdu (Nanchang) JL-8 / K-8 Karakorum. Prvních 58 těchto motorů bylo Čínou objednáno v roce 1997, ve stejném roce začaly dodávky. Parametry motoru byly zachovány, změnily se pouze rozměry a to na délku 2860 mm, šířku 868 mm a výšku 959,5 mm.
AI-25TLŠ
Modernizovaná verze motoru AI-25TL („Š“ jako „ŠTURMOVIK“).
WS-11
Licenčná verze motoru AI-25TLK vyráběná v Číně
Použití:
Aero L-39 Albatros
Jakovlev Jak-40
Hongdu JL-8 / K-8 Karakorum
PZL M-15 Belphegor
technologický demonstrátor ekranoplánu SM-6 - použitý jako booster
Založeno při linkování článku Ekranoplány-těsně nad vlnami
Zdroj: http://www.leteckemotory.cz/motory/ai-25tl/
Edit: Janko PALIGA-doplnenie